Terminator 2 vist på dansk TV
Fra : JSMadsen

Dato : 19-03-01 11:52

Hvilken udgave er det DR1 eller TV2 har sendt?
Der er jo 2 "officelle", biografudgaven på 136 min. og SE på 152 min.

Ovenstående i NTSC tider.

FUT: dk.kultur.film

--
/JSMadsen
http://www.dvd-basen.dk/ - links til 20.000+ DVD anmeldelser!

Fra : Mikkel Selsøe Sørens~

Dato : 13-03-01 13:12

TV2 sendte den vist for nogle måneder (et år måske?) siden, og der var jeg
ret sikker på at det var den originale udgave. SE-udgaven er vist kun
præsenteret på DVD.

Mikkel Selsøe Sørensen

Fra : Kenneth Olsen

Dato : 19-03-01 13:26

Mikkel Selsøe Sørensen skrev:

> TV2 sendte den vist for nogle måneder (et år måske?) siden, og der var jeg
> ret sikker på at det var den originale udgave. SE-udgaven er vist kun
> præsenteret på DVD.

Det var den orginale udgave de sendte (kom vist til at optage den), SE
udgaven er kun kommet på DVD - den er også fed

--
Kenneth Olsen
E-mail: kenneth@olsen.dk

Fra : Peter B. Juul

Dato : 19-03-01 13:49

Kenneth Olsen <kenneth@olsen.dk> writes:

> Det var den orginale udgave de sendte (kom vist til at optage den), SE
> udgaven er kun kommet på DVD - den er også fed

"Kun" er så meget sagt... Jeg har haft den i flere på på LD.

--
Peter B. Juul, o.-.o If PacMan had affected us as kids we'd be running
The RockBear. ((^)) around in dark rooms, munching pills and listening

Fra : Kenneth Olsen

Dato : 19-03-01 17:00

Peter B. Juul skrev:

> "Kun" er så meget sagt... Jeg har haft den i flere på på LD.

Så lærte jeg jo også noget idag - endnu en god dag

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 19-03-01 17:25

Hej pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul)

>"Kun" er så meget sagt... Jeg har haft den i flere på på LD.

Jeg har også set den på LD på et tidspunkt - hvad er det nu forskellen
er?

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Peter B. Juul

Dato : 19-03-01 20:45

Lars Kim Lund <larskim@mail.com> writes:

> Jeg har også set den på LD på et tidspunkt - hvad er det nu forskellen
> er?

Væsentligt flere sideskift end på DVD, ingen smarte menuer og en
udgivelsesdato, hvor "år" er ca. 10 år lavere.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Movies like 'Top Gun' are hard to review because the
The RockBear. ((^)) good parts are so good and the bad parts are so

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 19-03-01 21:01

Hej pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul)

>Væsentligt flere sideskift end på DVD, ingen smarte menuer og en
>udgivelsesdato, hvor "år" er ca. 10 år lavere.

Grmbl, SE i forhold til den normale?

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Peter B. Juul

Dato : 19-03-01 21:43

> Grmbl, SE i forhold til den normale?

Ah...

Væsentligst er det, at der er en scene, hvor Arnie's chip bliver
stillet om fra Read-Only til Learn, for det er der John går ind og
overtager pladsen som gruppens leder fra Sarah.

MEn ellers, fra en ende af:

- En scene, der viser hospitalets folks hårdhændede behandling af Sarah,
- En drømmesekvens med Kyle Reese
- T1000 stjæler en politibil
- T1000 opdager John og Arnies trick med hundens navn
- Arnie forklarer at hans Learn-mode er slået fra, og de slår den til
- John prøver at lære Arnie at smile
- Noget uddybende materiale om mennesket Miles Dyson
- Noget mere snak i ørkenen (uddyber Sarah's forhold til Enrique og
John og Arnie får snakket lidt om liv og død)
- Mens John og Arnie kører til Dysos hus snakker de mere om livets
værdier.
- Sarahs angreb mod Dyson forlænges.
- Dyson forklarer hvordan hans research kan destrueres ordentligt.
- T1000 begynder at fungere dårligt. Der er rod i
"Kæmæleon-funktionen". Jeg er ret sikker på, at have set disse
scener i Imperial i sin tid, men får jævnligt at vide, at jeg er
rablende.
- Ovenstående kamæleon-problem viser John, hvilken Sarah, der er ægte.

Fra : Casper

Dato : 20-03-01 10:07

On 19 Mar 2001 21:42:54 +0100, pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul)
wrote:

>Lars Kim Lund <larskim@mail.com> writes:

SNIP en grundig gennemgang af forskelle...

Glimrende gennemgang, der mangler blot scenen hvor T1000 gennemsøger
Johns værelse med "håndspålæggelse"...

Casper

Fra : Peter B. Juul

Dato : 20-03-01 11:34

Casper <caa@indbakke.dk> writes:

> Glimrende gennemgang, der mangler blot scenen hvor T1000 gennemsøger
> Johns værelse med "håndspålæggelse"...

Ja, men det er fordi den ikke er med på T2SE-laserdiscen.

Der er et LD-boxset, hvor der også er noget ekstra materiale, og der er
både "happy ending" og "håndspålæggelse" vist nok med. JEg mener at
have hørt Cameron sige, at "Håndspålæggelse" er væk i begge udgaver
fordi den ikke bibringer noget væsentligt og fordi den ødelægger
filmens flow.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Welcome to Usenet. Please don't feed the trolls."
The RockBear. ((^))

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 20-03-01 16:49

> [...]

>have hørt Cameron sige, at "Håndspålæggelse" er væk i begge udgaver
>fordi den ikke bibringer noget væsentligt og fordi den ødelægger

Hmm, nogen der vil forklare lidt mere om denne scene. Hvad går den
unhappy ending ud på?

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : HKJ

Dato : 20-03-01 22:34

Den normale slutning er en åben slutning (Fremtiden ligger ikke fast).

Cameron lavede også en mere fast slutning hvor vi ser en gammel Linda
Hammilton i en park sammen med nogle børnebørn. Denne slutning er på den
ekstra lange udgave (den skjulte udgave) på dvd'en og den er også i ekstra
matrialet.
Det samme gælder værelses gennemsøgningen.

Altså enten en åben slutning eller en "happy" slutning. Ingen "unhappy"
slutning.

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 20-03-01 22:51

Hej "HKJ" <xx.hkj.xx@mailme.dk>

>Det samme gælder værelses gennemsøgningen.

Hvad går værelsesgennemsøgningen ud på?

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : HKJ

Dato : 20-03-01 23:10

T1000 går rundt i Johns værelse og lægger hænderne på forskellige ting, og
finder et skjult rum. Scenen skal vise at T1000 har en ekstrem god
opfattelses evne, at den ikke behøver at rode det hele igennem, men kan
mærke at der er noget bare den er i nærheden af det.

Scenen er placeret lige efter telefonsamtalen med John fra plejeforældrenes
hus.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 20-03-01 23:56

Lars Kim Lund <larskim@mail.com> writes:

> Hmm, nogen der vil forklare lidt mere om denne scene. Hvad går den
> unhappy ending ud på?

Man ser Sarah og John som hhv. gammel og voksen og der er en voiceover
fra Sarah om at "Judgment Day came and went", og John er senator
nu. Den er ret lousy.
--
Peter B. Juul, o.-.o Spoilersig, The Abyss:
The RockBear. ((^)) They survive.

Fra : deecher

Dato : 30-03-01 10:38

Peter B. Juul <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> wrote in message > MEn ellers, fra
en ende af:
CUT
> [...]
> rablende.
> - Ovenstående kamæleon-problem viser John, hvilken Sarah, der er ægte.
Hvor mange udgaver findes der så ialt?
Foreløbig har jeg opfattet følgende:
En standart udgave VHS
En T1000 editon på VHS (som jeg har, den indholder kun nogle af de
ovenstående scener)
En udgave på LD (Evt. den samme som T1000 edition på VHS?)
En Skjult udgave på DVD.
Er T1000 edition den samme som SE?
Er der flere?

Mvh.
Dan

Fra : Kristoffer Møller

Dato : 30-03-01 13:27

deecher wrote:

> Peter B. Juul <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> wrote in message > MEn ellers, fra
> en ende af:
> CUT
> En Skjult udgave på DVD.

Det findes jo tre versioner i alt på dvd'en:
Normal
Special Edition
Special Extended Edition (som fås frem ved at taste koden for dommedag)

mvh
Kristoffer

Fra : Mikkel Selsøe Sørens~

Dato : 13-03-01 22:29

> Hej pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul)

> Jeg har også set den på LD på et tidspunkt - hvad er det nu forskellen
> er?

Der er flere tilføjede scener. Bl.a. en hvor de opererer processoren ud af
Arnolds hovede og Sarah vil smadre den. En rigtig fed scene. En af de bedste
"Director's Cut"-versioner af en film jeg har set.

Mikkel Selsøe Sørensen

Fra : Tim Christensen

Dato : 21-03-01 09:34

"JSMadsen" <JSMadsen@www.email.com> wrote in message
> Hvilken udgave er det DR1 eller TV2 har sendt?
> Der er jo 2 "officelle", biografudgaven på 136 min. og SE på 152 min.

Jeg er rimelig sikker på at begge versioner har været på dansk TV. T2 har
efterhånden været sendt nogle gange.

Mvh

Tim

Fra : Peter B. Juul

Dato : 21-03-01 12:50

"Tim Christensen" <icecone@worldonline.dk> writes:

> Jeg er rimelig sikker på at begge versioner har været på dansk TV. T2 har
> efterhånden været sendt nogle gange.

Dansk TV har i øvrigt vist den klassisk "I'll be back"-udgave af T1,
hvor Arnie kommer ind, spørger om noget, siger "I'll be back", kommer
ind, spørger om noget, siger "I'll be back" og derefter bryder ind.

Fra : Keld Petersen

Dato : 21-03-01 13:22

Jeg er til gengæld ret sikker på at de kun har vist den "korte" udgave...

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 22-03-01 01:50

"Keld Petersen" <remove.this.to.email.kingkeld@person.dk> skrev:

>Jeg er til gengæld ret sikker på at de kun har vist den "korte" udgave...

Det er jeg også.
Niels Søndergaard