MS Windows
briani 27239
Delay
Fra : Søren Nielsen

Dato : 16-03-03 09:46

Jeg og en god ven har et problem med vores Firewall. Jeg bruger Zone Alarm
Pro og han bruger Tiny.

Vi har begge en ny maskine > 2Ghz, 512 Mb RAM m.m
Vi bruger begge to Win XP Pro

Når man tænder for maskinen og skriveboret vises, ser man de fleste ikoner
dukke op ved uret efter få sekundter. Det vil sige at selve boot processen
kun har taget ca. 15 sec
Men først efter et Minut dukker Firewall ikonet op, og man kan da begynde at
benytte maskinen.

Jeg har prøvet det lille analyse/optimerings
program (BootVis.exe), og det har ikke givet noget.
Det viser en fin boot op tid på 15 sec. for de grundlæggende ting, men først
efter 67 sec starter analyseprogrammet op (sammen med min Firewall) og i
tiden fra de 15 - 16 sec og til de 67 er ikke vist nogle processer.

Så selve den tid det tager for windows XP at boote op er altså fin nok, men
den "hænger" i ca. et minut efter den er bootet op, før firewallen starter
op og alt nu er klar til at kunne benyttes.

Da det er forskeldige Firewalls vi bruger kan det ikke være det der er
årsagen, er det fordi firewallen leder efter en netforbindelse?

Det minder lidt om det problem der fremkommer når men fjerner Windows
messenger, så går der også et minut før Outlook Express åbner op, fordi den
leder efter Messenger, og det findes der jo en løsning på

Er der ikke en der kan løse gåden om vores Firewall Delay?

Venligst

Søren Nielsen.

Fra : Leony

Dato : 16-03-03 11:52

"Søren Nielsen" <SørenLN@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Er der ikke en der kan løse gåden om vores Firewall Delay?

Har jeres netkort en fast IPadresse. Ofte vil der gå noget tid hvis
Windows skal tildele en IP til netkortet.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Søren Nielsen

Dato : 16-03-03 18:09

Tak for dit svar

Jeg har forsøgt med at give netkortet en fast IP, men det hjælper ikke, der
går stadig et minut før Firewallen er oppe og maskinen er klar til brug.

Hilsen
Søren.

Fra : HT

Dato : 16-03-03 22:04

"Søren Nielsen" <SørenLN@ofir.dk> skrev i en meddelelse

<snip>

> Jeg har prøvet det lille analyse/optimerings
> program (BootVis.exe), og det har ikke givet noget.

Findes der noget tilsvarende til Win2k? Jeg synes også min maskine tager en
halv krig om at starte op efterhånden....

HT