MS Windows
briani 27239
Routerproblemer ;-(
Fra : Sisu

Dato : 16-03-03 01:31

Hej alle !!
Jeg ved ikke rigtig hvilket forum jeg skal henvende mig i, men jeg prøver
her !!
Jeg har en Linksys Cabel/dsl router 4-port switch, men ´har nogle problemer.
Bla. jeg kan ikke sende filer til min den anden pcér med Messenger, men kan
godt skrive samme. Jeg troede det var min firewall, så den afindstallerede
jeg men det hjalp ikke
Jeg spiller også et spil på zonen som hedder "age of empire" og efter jeg er
gået over til router kan jeg ikke spille mere, jeg kan ikke se andre end mig
selv, når vi går ind i de forskellige rum og skal til at spille, så kan jeg
ikke spille med andre
Ved ikke hvorfor, håber nogle kan hjælpe mig
På forhånd tak.
Sisu

Fra : Sisu

Dato : 16-03-03 01:46

"Sisu" <kuzco@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
jeg
> ikke spille med andre
> Ved ikke hvorfor, håber nogle kan hjælpe mig

Jeg vil bare fortælle jeg køre Win 2000 pro DK

Fra : // Overby

Dato : 16-03-03 12:02

Prøv at bruge MSN Messenger ver. 5 i stedet - den er meget bedre til f.eks.
filoverførsel

http://messenger.msn.dk

Daniel

Fra : WeirdOlsen

Dato : 16-03-03 13:31

Hej

Prøv at studér dette link...
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;q278887

_olsen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 16-03-03 12:17

In dk.edb.system.ms-windows, Sisu <kuzco@mail.dk> says...
> Jeg ved ikke rigtig hvilket forum jeg skal henvende mig i, men jeg prøver
> her !!

Netværksgruppen.

Hvis du er i tvivl, så prøve http://www.usenet.dk/grupper.pl?

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Rune

Dato : 16-03-03 12:42

Da jeg boede hjemme (indtil sommer 2002) havde vi ADSL hos Cybercity
forbundet med en cisco-router. Den havde indbygget firewall, så jeg kunne
kun modtage, men ikke sende filer i messenger, som vist også er dit problem.
Jeg læste mig frem til hos microsoft at de var klar over 'buggen' men at man
ikke kunne gøre noget ved det (der kunne altså ikke åbnes for en port til
output). Det lykkedes mig derimod at få ICQ til det, ved at rodde godt og
grundigt inde i indstillingerne. Jeg ved dog ikke om der er kommet en senere
version af messenger, der understøtter problemet.
Med hensyn til dit spil, kan du sikkert finde et sted i noget
trouble-shooting eller lignende (enten i en fil på din computer eller på
spillets hjemmeside) hvor der står hvilke porte du skal åbne for at kunne
spille over nettet. Du skal så sætte en NAT-entry på din router for at få
det til at virke