MS Windows
briani 27239
Windows 3.11 fryser
Fra : Jeppe Ladefoged

Dato : 15-03-03 23:24

Jeg er ved at få en gammel bærbar Compaq Contura Aero op at køre med MS-DOS
6.22 og Windows 3.11.
Maskinen er en 486/SX 33mhz med 4mb ram.

Problemmer består i at når Windows 3.11 er installeret (det er ikke noget
problem) fryser den når det bliver startet op.

Den loader alt så Programstyring er startet, men derefter går den helt kold.
Man kan ikke engang trykke ctrl,alt+del.

Er der nogle gode forslag?

PS. Da jeg fik den var der en hollandsk DOS og Windows 3.1 på.

--
Jeppe Ladefoged
www.underflow.dk

Fra : Ivan Jensen

Dato : 15-03-03 23:27

Heysa har du et netværks kort i din windows maskine nar du starter din
windows op så prøv at smide en win /3 så skulle den starte op uden alt
muligt gøjl med nedværk det plejer nogle gange at være det der hænger i en
windows 3.11

Med venlig hilsen

Ivan Jensen

Fra : Jeppe Ladefoged

Dato : 16-03-03 12:24

> [...]
> windows op så prøv at smide en win /3 så skulle den starte op uden alt
> muligt gøjl med nedværk det plejer nogle gange at være det der hænger i en

Det endte med at jeg lagde en Windows 3.1 på, den kører uden problemmer.

Ellers tak for hjælpen :)

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-03-03 01:45

Jeppe Ladefoged skrev:

>Maskinen er en 486/SX 33mhz med 4mb ram.

4 MB er i underkanten, men jeg har faktisk installeret Win95 på
en 386 SX 16 MHz med 8 MB ram.

Det tog en hel dag inden den var klar med internetforbindelsen.

--
Bertel

Fra : Jeppe Ladefoged

Dato : 16-03-03 12:25

> 4 MB er i underkanten, men jeg har faktisk installeret Win95 på
> en 386 SX 16 MHz med 8 MB ram.
>
> Det tog en hel dag inden den var klar med internetforbindelsen.

Det endte med en Windows 3.1, men kører besynderligt godt på den.