Firewire / Ethernet ?
Fra : Allan Pedersen

Dato : 15-03-03 23:20

Kom på en god ide.. Hvis det ellers kan lade sig gøre.. ?

Jeg har 2 maskiner der står ved siden af hinanden, koblet sammen gennem en
trådløs bredbåndsrouter med switch.. Men så er det jeg på den ene maskine
har et firewire kort, og så tænkte jeg at købe et firewire kort mere til den
anden, og lave et netvært den vej i stedet, når jeg skal overføre data, da
det jo går en del hurtigere..
men hvordan konfigureres det, at når maskinerne overfører data, skal
firewire bruges, og når man skal på internet, skal normalt netværk bruges ?
Og i stuen har jeg en computer mere, forbundet trådløst.. Som også skal
kunne sende og modtage data fra begge computere + gå på internet..
Er løsningen at lave en bridge i Windows XP, eller hvordan gøres det.. eller
kan det i det hele taget lade sig gøre ?

Allan

Fra : Arne

Dato : 17-03-03 00:45

Hej

Din bredbåndsrouter er sandsynligvis 100 Mbit/s - og det er så også den
hastighed
du har mellem de 2 computere.
De færreste computere kan levere en datahastighed der er større end 100
Mbit/s - og du vil således ikke
se en hurtigere kopiering af filer ved at købe et firewire kort yderligere.

Er din switch/hub kun 10 mbit/s er sagen slf en anden

Eivind