MS Windows
briani 27239
win2000 installationsproblemer
Fra : Martin S.

Dato : 15-03-03 22:02

Hej NG, jeg har et megaproblem.
Jeg har flg. hardware (ja det er en gammel pc som bruges som
skriveterminal...)

Asus P3B-F
Celeron 466
SDRAM 256 MB - Mint 1 modul
Lydkort (udefinerbart lige nu - billigt lowend)
Netkort - Dlink 100 Mbit
Winfast TNT2 grafikkort, 16 MB
Quantum Fireball EX 3.2 GB (trekommato)
Asus CDrom

Nå - når jeg forsøger installation på denne maskine så kører kopiering
af filer fra CDrom til HD fint nok.
Når maskinen så har rebootet og man accepterer aftalen osv. når den til
et punkt hvor den skal køre "kontrollerer harddisk" inden selve win2000
guien starter. Her stopper den bare i. HVER GANG.
Jeg har formateret og fdisket, low level format og testet harddisken -
ingen fejl. Men den gør det hver gang alligevel. JEg mistænker stærkt
harddisken alligevel. Jeg havde et asus p2b board kørende før, og der
gik det også galt. JEg skiftede så til p3b-f og samme fejl opstår igen.
What to do.. ??

Grunden til at jeg ville prøve win2000 var at win98 SE fra den ene dag
til den anden blev fuldstændig ustabil.
CPU og resterende hardware kører fint i øvrigt. Men jeg kan IKKE
installere win2000 og er temmelig frustreret.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-03-03 01:43

"Martin S." <real_warhawk@[removedette]hotmail.com> skrev:

>ingen fejl. Men den gør det hver gang alligevel. JEg mistænker stærkt
>harddisken alligevel.

Hvad med at sætte en anden harddisk i?

--
Bertel

Fra : Martin S.

Dato : 16-03-03 16:55

"Bertel Lund Hansen" <nospamfor@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad med at sætte en anden harddisk i?

Det er nu også det jeg påtænker. Desværre har jeg ikke lige en i
overskud, så hvis der var nogen der kendte en anden grund til problemet
havde det jo været perfekt. Men det lader jo ikke til at være
tilfældet..
Det kunne jo være en win2000 installationsbug fra microsoft - selvom jeg
ikke har kunnet finde pågældende fejl i deres support-sider.

Martin

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-03-03 17:05

"Martin S." <real_warhawk@[removedette]hotmail.com> skrev:

>Grunden til at jeg ville prøve win2000 var at win98 SE fra den ene dag
>til den anden blev fuldstændig ustabil.

Win98 kan holdes klippestabilt ved hjælp af Ghost eller
DriveImage.

--
Bertel

Fra : Martin S.

Dato : 16-03-03 17:53

> Win98 kan holdes klippestabilt ved hjælp af Ghost eller
> DriveImage.

Det er ikke sagens kerne. Jeg VIL have win2000 ind på pc-en.
Livet er for kort til at man skal lave images hver dag.
Og som du selv foreslår i et andet indlæg så er det jo nok harddisken
som er problemet.
Så det vil afhjælpe nix nada.
Martin

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-03-03 19:48

"Martin S." <real_warhawk@[removedette]hotmail.com> skrev:

>Det er ikke sagens kerne. Jeg VIL have win2000 ind på pc-en.
>Livet er for kort til at man skal lave images hver dag.

Så nøjes med 4 gange alt i alt til en installation.

Hvis du laver et image hver dag, får du jo bare gemt den ustabile
situation på et eller andet tidspunkt, og så er du jo lige vidt.

--
Bertel

Fra : Martin S.

Dato : 16-03-03 20:52

> Så nøjes med 4 gange alt i alt til en installation.
>
> Hvis du laver et image hver dag, får du jo bare gemt den ustabile
> situation på et eller andet tidspunkt, og så er du jo lige vidt.

Ja, man kunne jo nok gemme et par images hvis det var den vej man ville
gå.
Men som nævnt, win9x er bare ustabilt - det bliver det i hvertfald med
tiden, og så er det fuldstændig ligegyldigt at man kan lave et image
hvor alle programmer er installeret osv. Sådan næsten. Jo man får da en
"nyinstalleret" maskine, men det er jo bare et spg. om tid før det går
ned igen. Og ja - jeg bruger også Ghost og Pqmagic.
Hvis det endelig er, så tager det ikke en 1 time at få den maskine op at
køre med win9x, officepakken etc. Det er ikke der problemet er. Jeg har
image af harddisken - lavet for ca. 2 uger siden, og jeg har kørt
backup for nylig. Så jeg har ikke nogle datatab.
Mit problem er win2000. MEn nu bestiller jeg en ny hd. og så kører det
nok perfekt igen.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-03-03 23:45

"Martin S." <real_warhawk@[removedette]hotmail.com> skrev:

>Men som nævnt, win9x er bare ustabilt

Ja, det nævnte du, men jeg kan ikke genkende det. Jeg bruger
Win98, og jeg er lige gået tilbage til det fra WinXP på en
hurtigere maskine. Som jeg bruger det bliver det ikke ustabilt,
og der går måneder imellem at jeg lægger et gammelt image på
igen, og så skyldes det at jeg har svinet systemet til med et
eller andet program som jeg ville afprøve. Den slags bliver
fjernet helt igen.

--
Bertel

Fra : Madsen

Dato : 16-03-03 18:55

Martin S. skrev:

> Når maskinen så har rebootet og man accepterer aftalen osv. når
> den til et punkt hvor den skal køre "kontrollerer harddisk" inden
> selve win2000 guien starter. Her stopper den bare i. HVER GANG.

Er det en ATA100-controller disken sidder på?

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 16-03-03 19:02

Madsen skrev:

> Er det en ATA100-controller disken sidder på?

Nå nej. Det er det jo nok nærmest ikke når det er en gammel pc.

Madsen.

Fra : Martin S.

Dato : 16-03-03 19:31

> Nå nej. Det er det jo nok nærmest ikke når det er en gammel pc.

Det er en ATA33 controller - såvidt jeg kan huske. Det er ikke over
ATA66 i hvertfald.

Fra : Madsen

Dato : 16-03-03 19:44

Martin S. skrev:

> Det er en ATA33 controller - såvidt jeg kan huske. Det er ikke over
> ATA66 i hvertfald.

Okay. Win2000 understøtter jo da ATA33 så det er nok ikke det,
medmindre at det er en eller anden obskur controller som Win2000
ikke kender til, medmindre at den får en driver under installationen.

Madsen.

Fra : Snuden

Dato : 18-03-03 20:36

On Sat, 15 Mar 2003 22:02:26 +0100, "Martin S."
<real_warhawk@[removedette]hotmail.com> wrote:

> [...]
>harddisken alligevel. Jeg havde et asus p2b board kørende før, og der
>gik det også galt. JEg skiftede så til p3b-f og samme fejl opstår igen.

Prøvet at fjerne lyd- og netkort og så prøve igen? Jeg har før set
_især_ billige lowend noname lydkort få W2K til at gå fuldstændig i
sort.

--
Snuden

Fra : Martin S.

Dato : 19-03-03 00:04

> Prøvet at fjerne lyd- og netkort og så prøve igen? Jeg har før set
> _især_ billige lowend noname lydkort få W2K til at gå fuldstændig i
> sort.

Yep. Jeg har prøvet. Nå - men nu fandt jeg ud af at jeg kom nogle skridt
nærmere ved at skifte RAM ud.
Men HD melder stadig om fejl - dog på en anden måde. Jeg har taget det
til efterretning og forsøger nu med harddisken fra serveren.
Irriterende men hva..Hvis det ikke virker... så bliver jeg endnu mere
tosset..
Martin

Fra : Martin S.

Dato : 19-03-03 19:06

"Martin S." <real_warhawk@[removedette]hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:3e77a675$0$24713$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> [...]
> til efterretning og forsøger nu med harddisken fra serveren.
> Irriterende men hva..Hvis det ikke virker... så bliver jeg endnu mere

Og det var RAM-ens skyld og en defekt harddisk. Nå så blev jeg så
klog...