Begrebsforvirring eller bare mig der tager~
Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 15-03-03 20:29

Kære NG

Jeg får en Arrownet Internet forbindelse her om ca 10 dage. I
forbindelse hermed skal jeg ud og løbe kabler til når at min router
maskine og server skal online.

Jeg har så været inde på arrownets side og kigget på deres priser og
lagde mærke til deres noget mystiske forklaring på Krydsede/lige Rj45
kabler. Jeg har pastet det her forneden:

>Krydsede PDS kabler benyttes mellem computer og evt. hub uden uplink-port

>Lige PDS kabler benyttes mellem computer og modem eller computer og netværksstik i væggen

Plejer det ikke at være omvendt ?, at man bruger krydsede kabler fra
modem til uplink på switch (det gør jeg ihvertfald nu fra min Cybercity
router til min switch) Og at man bryger lige kabler fra de enkelte porte
på switchen og til de enkelte maskiner samt at man bruger lige kabler
fra vægudtag til PC ?
Flemming Jacobsen

Fra : Cubus

Dato : 15-03-03 20:57

"Thunderbird[7100]" <praetorian[Spam Frabedes]@tnfs.dk> skrev

Et krydset kabel kan fx benyttes mellem 2 computere eller evt mellem
computer og uplink-port.

Ja, det lyder rigtigt.

> Plejer det ikke at være omvendt ?, at man bruger krydsede kabler fra
> modem til uplink på switch (det gør jeg ihvertfald nu fra min Cybercity
> router til min switch)

Lige kabel fra modem til uplink men krydset kabel fra router-LAN
til uplink (medmindre router-LAN udgøres af en hub/switch)

> Og at man bryger lige kabler fra de enkelte porte
> på switchen og til de enkelte maskiner samt at man bruger lige kabler
> fra vægudtag til PC ?

Jo, den er god nok.

Læs evt afsnittet: Hvornår "lige igennem" og hvornår "krydset"?

http://cubus.adsl.dk/elteknik/netvaerk/patchkabel.php

--
Cubus
http://cubus.adsl.dk

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 15-03-03 21:43

On Sat, 15 Mar 2003 20:56:32 +0100, "Cubus" <cubus@sol.dk> wrote:

> [...]
>
>Jo, den er god nok.
>
>Læs evt afsnittet: Hvornår "lige igennem" og hvornår "krydset"?

Det må så i mit tilfælde betyde at jeg skal bruge 5 Meters lige kabel
og 1 5m Krydset og 1 Meter krydset

Mange tak for hjælpen, jeg troede bare at modems også skulle have
krydsede kabler.
Flemming Jacobsen