Labidochromis blandinger
Fra : Mikael Knop

Dato : 15-03-03 20:07

Hejsa!
Er der nogen, der ved om der er problemer med at blande forsk. Lab. arter?
Jeg tænker specifikt på Lab. caeruleus, Lab. sp. "Mbamba Bay", og Lab. sp.
"Hongi Island". Vil nemlig gerne holde alle 3 arter i samme akvarie, men ved
ikke om det vil skabe problemer, som f.eks. krydsninger...
Jeg har iøvrigt en del spekulationer vedr. indretning af mit akvarie. Jeg
vil gerne have at mine fisk trives mest muligt, men samtidigt er jeg træt
af, at hver gang jeg skal fange f.eks. en hun med skuffen fuld, er jeg nødt
til først at fjerne 150 kg. sten.
Hvor meget inventar er nødvendigt? Links til billeder af brugbare og
praktiske indretninger vil være meget værdsat!
MVH Mikael.

Fra : kejap

Dato : 15-03-03 21:46

Hej
Jeg har både den gule og den hvide caeruleus til at gå sammen i et 660
liters akvarie.
Og der er en del krysninger. Det med ungerne kommer jo også and på om
man vil være sikker på at fange alle ungerne. Jeg har mange sten i
akvariet og jeg fanger ikke nogen hunner der har skuffen fuld. Mange af
ungerne overlever, de gemmer sig i stenene. jeg har omkring 100 fisk i
akvariet, så der er fare nok for de små. Men der er altså mange der
overlever. Jeg synes også det er lidt synd for hunnen der har skuffen
fuld, at den skal fanges og måske have fjernet ungerne. Det må give en
del stress på fiskene.

http://www.kandu.dk/