Ny Beatles-hjemmeside
Fra : Peter

Dato : 15-03-03 19:46

Hejsa alle musikinteresserede

Der er dugget en webside om The Beatles op.

Den vist lige værd at tjekke en enkelt gang.

http://www.beatlesinfo.dk

Med venlig hilsen
Peter

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 16-03-03 01:57

Peter skrev :
> Hejsa alle musikinteresserede
>
> Der er dugget en webside om The Beatles op.
>
> Den vist lige værd at tjekke en enkelt gang.

> [...]

Ja den er da HØJ aktuel, der er kommet et nyt albumb fra George (sidste år)
og Paul McCartney er blevet gift - wow - også sidste år. Jo det var da
nyheder for et år siden.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Texas

Dato : 16-03-03 20:07

Jeg tog quizzen derinde og svarede rigtigt på alle spørgsmål undtagen et -
mit resultat var : 44,4%!?!?! - det hænger da vist ikke sammen - og et
tip: - der er ingen der kører opløsning 600x800 mere, mit gæt er at 90% af
brugere kører 1024x768.

.....ellers et godt initiativ.

mvh Texas

Fra : Lars Bernau

Dato : 16-03-03 20:13

In article <b52hsf$2v6c$1@news.cybercity.dk>, texas@post.cybercity.dk
says...
> [...]
> mit resultat var : 44,4%!?!?! - det hænger da vist ikke sammen - og et
> tip: - der er ingen der kører opløsning 600x800 mere, mit gæt er at 90% af

Så er dit gæt forkert! Langt de fleste kører stadig 800 x 600.

/Lars

Fra : Texas

Dato : 17-03-03 18:01

> Så er dit gæt forkert! Langt de fleste kører stadig 800 x 600.
>
> /Lars

- med de lave priser på 17" monitorer m.m. er der ingen grund til at køre
800x600, så jeg er meget uening i din påstand. Jeg kender ingen der kører
800x600. Det kan godt være det ikke er 90% der kører 1024x768, med det er
dælme tæt på!

Texas

Fra : Lars Bernau

Dato : 17-03-03 21:08

In article <b54ur9$2ncq$1@news.cybercity.dk>, texas@post.cybercity.dk
says...

> - med de lave priser på 17" monitorer m.m. er der ingen grund til at køre
> 800x600,

At der ingen grund er til det, har jo intet med hvad folk rent faktisk
gør.

> så jeg er meget uening i din påstand.
Det skal du så have lov til at være. Men spørg ovre i
dk.edb.internet.webdesign. De kan sikkert hjælpe dig med at se lyset.

> Jeg kender ingen der kører
> 800x600. Det kan godt være det ikke er 90% der kører 1024x768, med det er
> dælme tæt på!

På et tidspunkt henviste de i ovennævnte gruppe til en undersøgelse, hvor
jeg mener at procentsatsen lød på 60 - 70 % i 800x600's favør.

/Lars

Fra : Texas

Dato : 17-03-03 21:18

Rundspørge fra

http://activedeveloper.dk/information/gamle_afstemninger.asp?poll=39

baseret på 2003 stemmer :

640 x 480 1%

800 x 600 14%

1024 x 768 53%

Mere end det 32%

....med andre ord 85% har 1024x768 eller mere

read'em and weep....

Texas

Fra : Lars Rindsig

Dato : 17-03-03 21:24

Texas wrote:

> http://activedeveloper.dk/information/gamle_afstemninger.asp?poll=39
>
> read'em and weep....

Det er fra en webside for webudviklere. Det kan du ikke bruge til noget.
"Folk" skifter ikke deres ting ud på samme måde som professionelle gør det.

Lars

--
Checkliste for webdesignere: http://larsrindsig.dk/checkliste.html

Fra : Texas

Dato : 17-03-03 21:59

> Det er fra en webside for webudviklere. Det kan du ikke bruge til noget.
> "Folk" skifter ikke deres ting ud på samme måde som professionelle gør
det.

> Lars

Fra Html.dk:

640 x 480 (0,9%)

800 x 600 (11,3%)

1024 x 768 (51,3%)

1152 x 864 (9,1%)

1280 x 960 (3,5%)

1280 x 1024 (17,4%)

....samme tendens - og ja, der findes undersøgelser på nettet, der viser en
stor procentdel brugere med 800x600, men jeg har ikke kunne finde nogle der
er nyere end 2001, (men mange, der er ældre......) og det er jo laaaaang tid
siden i PC-sprog! Så medmindre I kan finde bedre argumenter, vil jeg vove at
påstanden at langt de fleste kører 1024x768.

Texas
(som ved han har ret)

Fra : Martin Helbo

Dato : 17-03-03 23:02

--
/Martin Helbo
www.thedude.dk
"Texas" <texas@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
at
> påstanden at langt de fleste kører 1024x768.

thecounter.com indsamler oplysninger fra alle der har deres counter liggende
på deres side.
Denne siger at 47% bruger 800x600 og resten ligger derover:

Fra : Martin Helbo

Dato : 17-03-03 23:04

> thecounter.com indsamler oplysninger fra alle der har deres counter
liggende
> på deres side.
> Denne siger at 47% bruger 800x600 og resten ligger derover:

Ups, fik lige trykket "send" lidt for hurtigt.
Link til statistikken:
http://www.thecounter.com/stats/2003/February/res.php

--
/Martin Helbo
www.thedude.dk

Fra : Texas

Dato : 18-03-03 17:43

"Martin Helbo" <helbo@REMOVEthedude.dk> skrev i en meddelelse

> Denne siger at 47% bruger 800x600 og resten ligger derover:
> >
> Ups, fik lige trykket "send" lidt for hurtigt.
> Link til statistikken:
> http://www.thecounter.com/stats/2003/February/res.php

- ja og det er sikkert også korrekt, når vi taler verdensplan, men Danmark
er nu engang rigere og længere fremme IT-mæssigt end de fleste andre lande,
så hvis samme statestik kunne vælges for DK, er jeg sikker på at den ville
se helt anderledes ud. Godt indlæg ellers.

mvh Texas
(der stadig ved han har ret)

Fra : John K

Dato : 17-03-03 18:56

> [...]
> mit resultat var : 44,4%!?!?! - det hænger da vist ikke sammen - og et
> tip: - der er ingen der kører opløsning 600x800 mere, mit gæt er at 90% af

Og?... enhver fornuftig hjemmeside bør også kunne vises i 800*600.

Selv om en side er optimeret til 800*600, kan den sagtens vises ved højere
opløsning, det modsatte erikke altid tilfældet

Mvh

John K

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 17-03-03 20:45

John K skrev :
> [...]
>
> Selv om en side er optimeret til 800*600, kan den sagtens vises ved
> højere opløsning, det modsatte erikke altid tilfældet

Men det er lidt til grin man opfordres til at skifte til 800 * 600 når man
til daglig er glad for 1600 * 1200.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : John K

Dato : 17-03-03 22:17

"Michael Lund Sørensen" <hold.diskussionen.i.gruppen@tak.dk> skrev i en
meddelelse news:3e7625d1$0$42643$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Men det er lidt til grin man opfordres til at skifte til 800 * 600 når man
> til daglig er glad for 1600 * 1200.

Blærerøv

Fra : Peter

Dato : 18-03-03 12:08

Hello

Efter alt det snak om skærm-resolution må jeg tilføje disse statistikker engang:
1. 1024 x 768 = 58.7 %
2. 800 x 600 = 32.6 %
3. >= 1280 x 1024 = 8.7 %

Hentet fra min gamle hjemmeside.....