Bluetooth telefon
Fra : Christian Catu

Dato : 15-03-03 18:19

Jeg har lige skilt mig af med min T68i, hvilket jeg allerede har fortrudt,
da jeg får en Ipaq med Bluetooth.
Inden jeg løber ud og køber en ny T68i, vil jeg lige høre, om der er andre
end den og Nokia 6310i/7650 der er udstyret med Bluetooth. Kommer der nogen
nye fede telefoner med teknikken.
På fx Nokias side fortæller de, at det er en fantastisk teknik, der sikkert
vil være at finde i alle telefoner i fremtiden. Det var i et dokument fra
aug. 2002, og der er ingen af deres nye alm telefoner der har det.
Det jeg prøver på at sige er, at jeg skal bruge en telefon med Bluetooth, og
_uden_ digitalkamera, minidisc afspiller, opvaskemaskine eller hvad de
ellers finder på at putte i dem.

Fra : Mikael

Dato : 15-03-03 18:34

T68i er stadig et godt valg, med de krav du stiller. Ellers er Siemens S55
også et godt bud.
Det er også mig en gåde hvorfor Nokia ikke udstyre deres nye modeller med
Bluetooth... det er faktisk det eneste de mangler.

- Mikael

Fra : Carsten Riis

Dato : 15-03-03 19:27

Mikael wrote:

> Det er også mig en gåde hvorfor Nokia ikke udstyre deres nye modeller med
> Bluetooth... det er faktisk det eneste de mangler.

Gådens løsning (1. forslag): Først får de solgt ganske udemærket
telefoner uden Bluetooth. Derefter markedsfører de nye telefoner med
Bluetooth som folk igen ikke kan leve uden med.

Gådens løsning (2. forslag): De kan ikke lokke en fornuftig licensaftale
ud af Ericsson (Patentindehaveren af Bluetooth, så vidt jeg husker).

--
Med venlig hilsen Carsten Riis
http://www.bloddonor.dk

Fra : Janus Olsen

Dato : 15-03-03 18:34

> [...]
> Inden jeg løber ud og køber en ny T68i, vil jeg lige høre, om der er andre
> end den og Nokia 6310i/7650 der er udstyret med Bluetooth. Kommer der

Simens S55 har det, og er kvalitetsmæssigt bedre end nokia.

> [...]
> vil være at finde i alle telefoner i fremtiden. Det var i et dokument fra
> aug. 2002, og der er ingen af deres nye alm telefoner der har det.

Nu har nokia en slem vane med at annoncere alt muligt nyt før de har lavet
det. Du kan bare se sådan noget som de reklamer der har kørt med telefonen
hvor damen sidder og ser film i en bus, den har gået i over et år, jeg
tvivler på vi ser en telefon der kan det før om to år. Deres bluetooth
headset har også været længe undervejs, den første blev trukket hurtigt
tilbage, og den næste er først lige kommet, det vil siger det er deres
første reelle bt-headset der først kommer nu, såå hold dig enten til
ericsson eller siemens.
MVH Janus Olsen

Fra : Christian Poulsen

Dato : 16-03-03 18:46

> det. Du kan bare se sådan noget som de reklamer der har kørt med telefonen
> hvor damen sidder og ser film i en bus, den har gået i over et år, jeg
> tvivler på vi ser en telefon der kan det før om to år. Deres bluetooth

Ahhr, ikke helt korrekt. I forrige uge brugte jeg da en Nokia 3650 til at
se nyhederne på Danmarks Radio. Og det kunne jo lige så godt havde været en
film jeg streamede.

I øvrigt er den telefon umulig at skrive beskeder fra.

Fra : Tom

Dato : 18-03-03 10:31

> [...]
> Inden jeg løber ud og køber en ny T68i, vil jeg lige høre, om der er andre
> end den og Nokia 6310i/7650 der er udstyret med Bluetooth. Kommer der

Jeg har en ipaq og en 7650 og de fungerer i hvert fald rigtig godt sammen.
Jeg kan lynhurtigt overføre billeder fra telefonen til min ipaq, hvis det er
det jeg vil.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark