Internet deling med Vegas 5 Port Switch
Fra : Birger Jensen

Dato : 15-03-03 17:43

Hej
Har netop fået Vegas 5 Port 10/100 Mbit Switch fra B. J. trading. 3 maskiner
med winxp pro er koplet til. Guiden Netværksinstallation er kørt på alle 3,
og de kan fint se hinanden. Når så kablet fra adsl modemet bliver sat i
switchen kan de alle komme på internet, men de kan ikke se hinanden mere,
før adsl modemet er koblet fra igen. Er der en der har en løsning på det
problem?
m.v.h. Birger

Fra : Mikael

Dato : 15-03-03 18:31

Det er fordi din internet forbindelse køre med dynamiske IP-adresser. Når
pc'erne logger på nettet, for de tildelt IP'er af din ISP, og disse har ikke
altid på samme subnet. Derfor kan de ikke se hinanden internt.
Løsningen er en router, der kun benytter én IP adresse fra ISP'en.

- Mikael

Fra : Mads Bahrt

Dato : 15-03-03 19:52

Mikael wrote:
> [...]
> altid på samme subnet. Derfor kan de ikke se hinanden internt.
> Løsningen er en router, der kun benytter én IP adresse fra ISP'en.

Alternativt:
http://cubus.adsl.dk/elteknik/netvaerk/multi_ip.php

Fra : Troels Jensen

Dato : 15-03-03 20:06

> Alternativt:
> http://cubus.adsl.dk/elteknik/netvaerk/multi_ip.php

Eller:
http://cubus.adsl.dk/elteknik/netvaerk/ipxspx_netbeui.php

som jeg selv benytter med stor fornøjelse. Det fungerer perfekt - og er helt
gratis.

M.v.h.
Troels

Fra : Birger Jensen

Dato : 16-03-03 20:01

Har instaleret ipxspx netbeui og det virker. Tak for hjælpen.
M.v.h
Birger