Stamnavn - forslag?
Fra : Elwarth

Dato : 15-03-03 17:20

Hej igen.
Ja, jeg er rigtig i hopla med at skrive i dag
Vi skal til at søge stamnavn, men vi mangler lidt inspiration. Vi vil
selvfølgelig helst hedde Elwarth, men vi er jo nødt til at finde på mindst 2
forslag mere (?). Vi hedder Dorthe og Morten Elwarth, misserne hedder Kitti,
Frida, Simba, Abbie og Gry (der kommer jo nok flere til hen af vejen). Vi
vil opdrætte briter.
Nogen gode idéer?

Venligst
Dorthe

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 15-03-03 17:31

Elwarth wrote:
> [...]
> Frida, Simba, Abbie og Gry (der kommer jo nok flere til hen af vejen). Vi

BigBens (eller "BigBen's" hvis det skal være korrekt engelsk).
Dét er da engelsk

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>

Fra : Elwarth

Dato : 15-03-03 18:09

"Steen Suder, privat" <sfs_news@suder.dk> skrev i en meddelelse
> BigBens (eller "BigBen's" hvis det skal være korrekt engelsk).
> Dét er da engelsk

Hej Steen.

Tak for forslaget, det ryger med i tænkeboksen

Venligst
Dorthe

Fra : Camilla Scharff

Dato : 15-03-03 17:45

"Elwarth" <elwarth@KATTENSjellingnet.dk> skrev...
> Vi skal til at søge stamnavn, men vi mangler lidt inspiration. Vi vil
> selvfølgelig helst hedde Elwarth, men vi er jo nødt til at finde på mindst
2
> forslag mere (?).

Hej Dorthe

Ja, man skal *skrive* mindst 3 forslag - men der er jo ingen, som siger, at
man ligefrem skal "finde på dem"...
Hvis I aller-aller-helst vil hedde Elwarth, så skriver I det som nr. 1 - og
derudover skriver I så to navne mere, som I er SIKRE på, at nogle andre
allerede hedder! (check et udstillingskatalog - husk at det skal være danske
stamnavne).
På den måde er i garanterede, at hvis Elwarth bliver afvist - fordi nogle
andre allerede hedder det... - så kommer I ihvertfald ikke til at få et
stamnavn, som I egentlig helst vil være foruden, idet alle navnene så bliver
afvist. Og så kan I gå i tænkeboks og finde et nyt navn, som I gerne vil
have...

Mvh. Camilla

Fra : Elwarth

Dato : 15-03-03 18:07

"Camilla Scharff" <camischa@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> derudover skriver I så to navne mere, som I er SIKRE på, at nogle andre
> allerede hedder! (check et udstillingskatalog - husk at det skal være

Hej Camilla.
Tusind tak for idéen, det havde vi overhovedet ikke tænkt på, at man kunne
Det vil helt sikkert blive løsningen, med mindre selvfølgelig der dukker
noget rigtig godt op her.

Venligst
Dorthe

Fra : Gitte S. Eriksen & C~

Dato : 15-03-03 18:36

Hejsa

Hvad med El´Domo´s det er så jeres forbogstaver i jeres navn + efternavn

MVH
Gitte
DK Sacala´s Norske Skovkatte- Killinger Tilsalg
www.sacala.dk

Fra : Nina El Falaki

Dato : 15-03-03 18:47

Det kommer jo også an på hvilken stil i kattenes navne, I vil følge.

Man kan jo tage almindelige ord fx Kattetantens eller Katteriets, jeg kender
en svensk opdrætter med stamnavn Kattfarfars

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : skingur

Dato : 16-03-03 01:23

"Britelwarth Britekatteri"

http://www.kandu.dk/

Fra : Niels Jacobsen

Dato : 16-03-03 13:23

Elwarth <elwarth@KATTENSjellingnet.dk> wrote:
> [...]
> misserne hedder Kitti, Frida, Simba, Abbie og Gry (der kommer jo nok
> flere til hen af vejen). Vi vil opdrætte briter.

Hvis man vælger et stamnavn, hvori racens navn indgår får man et
problem, hvis man begynder at opdrætte en ny race eller en race mere.
Hvis man vælger et stamnavn hvori ens familienavn indgår får man måske
et problem hvis man bliver skilt.

M.v.h
Niels
Malgré tout burmesere

Fra : Birgitte

Dato : 16-03-03 14:52

"Niels Jacobsen" <niels.k.jacobsenTAENTREO@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> problem, hvis man begynder at opdrætte en ny race eller en race mere.
> Hvis man vælger et stamnavn hvori ens familienavn indgår får man måske

Hej Niels
Jeg kan kun give dig helt ret, at man skal passe på ikke at bruge dele af
racens navn eller familie navne.
Kunne lige se det for mig, at jeg havde valgt noget med coon....nu hvor vi
både opdrætter Norsk Skovkat og Maine Coon.
Birgitte
www.truetrust.dk