Forårsbilleder
Fra : Elwarth

Dato : 15-03-03 15:20

Hej alle sammen.

Jeg benyttede mig lige af det gode vejr til at gå ud i løbegården og få
taget nogle nye billeder af misserne. Resultatet kan se i mit album på
www.dk-fritid-dyr-kat.dk , mappen hedder "misserne marts 2003"

Venligst
Dorthe

Fra : Eva Schmidt

Dato : 15-03-03 16:56

Elwarth <elwarth@KATTENSjellingnet.dk> skrev i en
> [...]
løbegården og få
> taget nogle nye billeder af misserne. Resultatet kan se i mit

Heldige misser med sådan en dejlig løbegård.

De er virkelig smukke allesammen, men hvis jeg lige må
hviske-tiske:
Gry altså - hold da fast, hvor er hun bare lækker!!!

mvh Eva

Fra : Elwarth

Dato : 15-03-03 17:13

"Eva Schmidt" <safeni@privat.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Heldige misser med sådan en dejlig løbegård.
>
> De er virkelig smukke allesammen, men hvis jeg lige må
> hviske-tiske:
> Gry altså - hold da fast, hvor er hun bare lækker!!!

Hej Eva.

Mange tak for roserne
Ja, Gry er rigtig lækker. Desværre brækkede hun halen, da hun kun havde
været hos os i ganske få dage, så nogen udstillingskarriere bliver det vist
ikke til. Men vi glæder os meget til at få killinger efter hende, selvom det
varer et års tid endnu

Venligst
Dorthe

Fra : Pia J

Dato : 15-03-03 17:25

Ja, sådan nogen skønne billeder bliver det ikke til noget med her...
Skumbananerne sad hele eftermiddagen på en hylde i hjørnet af deres legehus
og kom kun ud en enkelt gang da jeg kaldte på dem, og stod så og brægede
ynkeligt. Jeg gik frem og tilbage flere timer (er ved at flytte en
komposteret hestemødding op i køkkenhaven - pust) - så ikke en lyd til dem.

Jeg åbnede så døren til legehuset hvorefter de på 5 cm ben strøg lige hen
til husdøren for at komme ind. Det er desværre ikke muligt at lægge løbegård
i forbindelse med huset, men de har altså været derude mange gange nu.

Tøzedrenge.

:Pia

Fra : Grit Wessel

Dato : 15-03-03 19:11

> Jeg benyttede mig lige af det gode vejr til at gå ud i løbegården og
> få taget nogle nye billeder af misserne.

Jamen, så må jeg da også hellere gå til bekendelse: Jeg har også været en
tur i haven med et kamera (det var godt nok i torsdags, men det går nok
alligevel
Resultatet kan ses her: http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/sl.php?id=76

MVH Grit

--
Ginkgo Norske Skovkatte
http://www.dk-ginkgo.dk/

Fra : Eva Schmidt

Dato : 15-03-03 20:19

> [...]
også været en
> tur i haven med et kamera (det var godt nok i torsdags, men det

Dejlige billeder og dejlige katte!

Misundelse er en grimmer ting, men på mine kattes vegne, kan jeg
altså godt være bare lidt lysegrøn af misundelse over, at de ikke
har sådanne lækre udendørs faciliteter!

mvh Eva

Fra : Kate

Dato : 16-03-03 10:02

"Eva Schmidt" <safeni@privat.tdcadsl.dk> wrote in

> Misundelse er en grimmer ting, men på mine kattes vegne, kan jeg
> altså godt være bare lidt lysegrøn af misundelse over, at de ikke
> har sådanne lækre udendørs faciliteter!

Kender følelsen, men på første sal lige ud for Frederikssundsvej er det
ikke så nemt at lave

--
Kate

REMOVE skal ikke fjernes ved svar
REMOVE nothing on answer

Fra : Elwarth

Dato : 15-03-03 21:35

"Grit Wessel" <ng@dk-ginkgo.dk> skrev i en meddelelse
> Jamen, så må jeg da også hellere gå til bekendelse: Jeg har også været en
> tur i haven med et kamera (det var godt nok i torsdags, men det går nok
> [...]

Hej Grit
Det ser også rigtig dejligt ud. Har du hegnet hele haven ind? Det ser meget
stort ud.

Venligst
Dorthe

Fra : Grit Wessel

Dato : 15-03-03 21:54

> Det ser også rigtig dejligt ud. Har du hegnet hele haven ind? Det ser
> meget stort ud.

Hej Dorte

Jamen, det er skam også dejligt. Det er en fryd at man bare kan lade
havedøren stå åben om sommeren uden at bekymre sig om kattene. I øjeblikket
foregår "udgangen" dog ved at jeg åbner og lukker stuevinduet hele tiden (de
sidste tre dage, har jeg dog kunne holde ud, at have vinduet stående åbent
)
Det er hele haven, dvs. ca. 100 kvm, der er hegnet ind. Det øverste billede
http://www.dk-ginkgo.dk/loebegaard.php er "udsigten" fra
soveværelsesvinduet - der kan du se hele haven (billederne på den side er
fra i sommers).

MVH Grit

--
Ginkgo Norske Skovkatte
http://www.dk-ginkgo.dk/

Fra : Elwarth

Dato : 15-03-03 22:00

> [...]
> på http://www.dk-ginkgo.dk/loebegaard.php er "udsigten" fra
> soveværelsesvinduet - der kan du se hele haven (billederne på den side er

Hej Grit
Wow, bare det var her
Jeg har længe overvejet at hegne det hele ind, men jeg har simpelthen ikke
kunnet finde en fornuftig løsning. Vi ville nemlig være nødt til at sætte
strøm langs taget også, da misserne ellers kan hoppe derop og ud på den
anden side. Jeg føler mig faktisk heller ikke overbevist om, at de ville
respektere hegnet, det er nogle værre udbryderkonger, vi har gående

Misundelige hilsner
Dorthe

Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 15-03-03 22:02

Det ligner meget det, jeg har planer om at lave (når jeg får råd, suk). Jeg
savner også meget at kunne lade altandøren og terrassedøren stå åbne.

Hvor langt går hegnet ned i jorden?

Mvh. Else.

Fra : Mette Mejdahl

Dato : 16-03-03 01:46

"Else Gyldenkærne" <gyldenkaerne@no-junk.post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Det ligner meget det, jeg har planer om at lave (når jeg får råd, suk).
Jeg
> savner også meget at kunne lade altandøren og terrassedøren stå åbne.
>
> Hvor langt går hegnet ned i jorden?

Og hvad har det kostet (hvis jeg må være så fræk at spørge at lave sådan
en skøn indhegning?

*Jeg ønsker mig bare osse sådan en have* *suk*

Billeder af mine misser på græs (bare i snor, øv!) kan ses her;
www.dk-fritid-dyr-kat.dk/sl.php?id=77

/Mette

Fra : Kate

Dato : 16-03-03 10:17

"Mette Mejdahl" <md_mejdahl@yahoo.dk> wrote in

> Og hvad har det kostet (hvis jeg må være så fræk at spørge at
> lave sådan en skøn indhegning?

Jeg tænkte også på "gad vidst om det ikke har været dyrt"
Men tænkte faktisk også på om der er strøm i toppen, er der det, Grit?

Fra : Grit Wessel

Dato : 16-03-03 16:33

Hej Else, Mette og Kate

Jeg svarer lige jer alle tre i en mail.

Else Gyldenkærne wrote:
> Hvor langt går hegnet ned i jorden?

Ikke så langt, et par cm. Mine katte er så eksemplariske, at de hverken
graver eller klatrer. Meget nemme at holde inde

Mette Mejdahl wrote:
> Og hvad har det kostet (hvis jeg må være så fræk at spørge at
> lave sådan en skøn indhegning?

Aner det virkelig ikke, og jeg vil ikke vide det
Jeg købte plankerne et år før jeg fik bygget indhegningen. Selve hegnet
købte jeg da det skulle bygges, og det elektriske i toppen kom på et par
måneder senere, så jeg har ikke noget overblik over, hvad jeg har brugt på
det - men én ting ved jeg da: min opsparing er ikke oppe på samme niveau,
som den var for et år siden, endnu

Kate wrote:
> Men tænkte faktisk også på om der er strøm i toppen, er der det, Grit?

Ja, det er der. Jeg har den dog ikke tændt i øjeblikket, men den bliver
tændt senere på året, når det er varmt nok til at have vinduet stående åbent
hele døgnet, så kattene også kan være ude om natten og når vi ikke er
hjemme.

MVH Grit

--
Ginkgo Norske Skovkatte