HJÆLP! Karen Sophie Pedersdatter - født 18~
Fra : Marc Miltoft

Dato : 15-03-03 15:06

Karen Sophie Pedersdatter skulle ifølge hendes vielsesattest og hendes søns
dåbsattest være født i Hjembæk sogn, Holbæk i 1848 eller 1849

Hun blev gift med Hans Larsen lundsbjerg d. 14. November 1876 i Nørre
Asmindrup sogn, Ods herred, Holbæk.

Jeg kan imidlertid ikke finde hendes fødsel i Hjembæk sogn!

Hvor er hun så født???

Jeg har spurgt til dette tidligere, hvor jeg fik oplyst at en Karen Sophie
Pedersdatter blev født i Højby 17. August 1848 - forældre Peder Wilhelm og
Ellen Kirstine Larsdatter!
Det passede meget godt med deres søn Christian Wilhelm Larsen Lundsbjerg
blev født 26. Juli 1881 i Grevinge sogn, Ods herred, Holbæk,
Wilhelm går igen som mellemnavn hos Karen Sophies mulige far og til hendes
barn Christian, så det kan jo være den rigtige!?!

Nu ser jeg så Ft 1890 for Grevinge

Holbæk, Ods, Grevinge, Hus, 8, FT-1890
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Hans Larsen, 41, Gift, Husfader, Fragtmand, " [Grevinge Sogn]"
Karen Sofie Pederen, 41, Gift, Husmoder, , Hjembæk Sogn, Holbæk Amt
Carl Frederik Larsen, 12, Ugift, Barn, , Grevinge Sogn
Lars Peter Larsen, 10, Ugift, Do [Barn], , " [Grevinge Sogn]"
Christian Wilhelm Larsen, 8, Ugift, Do [Barn], , " [Grevinge Sogn]"
Henrik Hermand Larsen, 5, Ugift, Do [Barn], , " [Grevinge Sogn]"
Johannes Wiggo Larsen, 2, Ugift, Do [Barn], , " [Grevinge Sogn]"
Karen Sofie Nielsdatter, 64, Enke, Aftægtskone, , Asmindrup Sogn, Odsherred,
Holbæk Amt

Her står Karen Sofie Petersen som født i Hjembæk! Det kan da umuligt være en
fejl der går igen på vielsesattest, søns dåbsattest, Ft 1890! Ved Karen
Sofie Pedersen ikke hvor hun er født henne?? Eller står hun i Hjembæk sogn
kirkebog et forkert sted??

Kan Karen Sofie Nielsdatter 64, Enke være hendes mor måske??

Håber der er et par venlige sjæle, der vil hjælpe mig, da jeg simpelthen
ikke kan finde ud af det!!

Fra : KaNi

Dato : 15-03-03 18:13

Hej Marc

Ifølge Trap Danmark 5. udg.: Hjembæk Sogn udgør sammen med Svinninge
Sogn ét pastorat og én sognekommune.

Prøv at kigge i Svinninge Sogns Kirkebog.

Med venlig hilsen

KaNi

http://www.kandu.dk/