måledata
Fra : Jesper Vels

Dato : 15-03-03 13:46

Hej

Jeg har en masse måledata (txt filer) som jeg skal have behandlet... Jeg
kan desværre ik bruge Excel, da Excel kun kan tage 32000 punkter på en graf,
og selve arket 65000....

Så jeg vil høre om der er nogle der har forslag til andre programmer der kan
bruges...??

Har adgang til Mathlab og Maple.... men kender ik noget til det.. så evt råd
om hvad der er hit og hvad der er skidt?

/Jesper Vels

Fra : Christian

Dato : 15-03-03 14:01

On Sat, 15 Mar 2003 13:45:57 +0100, "Jesper Vels"
<jevj0234@but.auc.dk> wrote:

>Jeg har en masse måledata (txt filer) som jeg skal have behandlet...

Behandlet er et vidt begreb. Kan du uddybe?

> Jeg
>kan desværre ik bruge Excel, da Excel kun kan tage 32000 punkter på en graf,
>og selve arket 65000....

Så mange data er alligevel ikke egnede til et regneark.

>Så jeg vil høre om der er nogle der har forslag til andre programmer der kan
>bruges...??

Perl.

>Har adgang til Mathlab og Maple.... men kender ik noget til det.. så evt råd
>om hvad der er hit og hvad der er skidt?

Maple er et rigtig godt matematikprogram, men ikke nødvendigvis det
du søger.

/Christian

Fra : Kildahl

Dato : 15-03-03 14:28

Hej

> Jeg har en masse måledata (txt filer) som jeg skal have behandlet... Jeg
> kan desværre ik bruge Excel, da Excel kun kan tage 32000 punkter på en
graf,
> og selve arket 65000....

Kommer an på hvad du skal bruge det til

> Så jeg vil høre om der er nogle der har forslag til andre programmer der
kan
> bruges...??

SAS er en mulighed.....

/Kildahl