Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Råd ang IXUS V3
Fra : Michael

Dato : 15-03-03 12:48

hejsa hvad syntes i andre om billedkvaliteten, på
fotos taget med IXUS V3, jeg er ærligt talt skuffet,
over mit V3, jeg syntes billederne ikke er skarpe,
selv om jeg kører med højeste opløsning
har i evnt nogle gode råd, da jeg er ny indenfor Dig foto
MVH Michael

Fra : *trads*

Dato : 15-03-03 14:03

Humm.
Jeg er nu godt tilfreds med opløsningen og skarpheden.

Men når jeg kikker billederne igennem på pcén syntes jeg at der er et rødt
skær over billederne ???????

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 15-03-03 15:47

Michael wrote:

> [...]
> selv om jeg kører med højeste opløsning
> har i evnt nogle gode råd, da jeg er ny indenfor Dig foto

Jeg er 100% tilfreds med mit V3. Dog kommer det meget an på belysning,
rolighed af hånden mv. for hvor heldigt resultatet falder ud.

At fotografere er ikke en nem sag.

--
Martin L. Johansen
..:: T U X 3 D O . C O M ::.

Fra : Marek M

Dato : 15-03-03 15:58

Hej,

Hvis Du mener at alle billeder på din PC har rødt skær, så kan dette måske
skyldes at Din skærm er indstillet for varmt. Dette kan justeres i menuen
Skærm egenskaber. Og jeg anbefaler at indstille Adobe Gamma i
Kontrolpanelet, som næsten garanterer overenstæmmelse mellem det vi ser på
skærmen og det som kommer ud af en printer.I øvrigt har jeg den første Ixus
fra Canon som nu gik i stykker. Den var ikke den bedste til digital foto.
Næsten alle foto har jeg justeret i Adobe Photoshop. Hvor man bland andet
kan indstille skarphed, beskære, justere farver osv.
Resultater kan Du se på min hjemmeside:
http://www.geocities.com/mmaraszek/dk_od_02.htm
I den første Ixus har jeg savnet zoom. De værste foto var der hvor der
skulle bruges lys (nat foto).

Hilsen Marek

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 15-03-03 16:10

Marek M wrote:

> Hej,
>
> Hvis Du mener at alle billeder på din PC har rødt skær, så kan dette måske

Jeg mener skam ikke noget i den retning, det er vist en af de andre du skal
citere for det...

--
Martin L. Johansen
..:: T U X 3 D O . C O M ::.

Fra : *trads*

Dato : 15-03-03 16:53

Ja det er vist mig....
Takker for det... jeg kikker lige på sagen !

Fra : Kent

Dato : 16-03-03 11:56

> [...]
> selv om jeg kører med højeste opløsning
> har i evnt nogle gode råd, da jeg er ny indenfor Dig foto

Canon kører generelt med en smule uskarpe billeder taget
direkte fra kameraet. Det er der faktisk ikke noget dårligt
i - tværtimod!! Et uskarpt billede er nemlig let at gøre skarpere
i Adope Photoshop uden kvalitetstap, mens et meget skarpt
billede kan være meget vanskelig, hvis ikke umuligt, at gøre
mindre skarpt uden kvalitetstab. Detaljer vil forsvinde. Jo
skarpere billedet er, jo mere støj vil der desuden være i billedet.
Jeg kan ikke forstille mig, at det ikke er et bevist valg, Canon
har gjort sig her!

Det samme forholder sig også med Canon Powershot G3,
som jeg selv har.

Vil man gerne have skarpe billeder direkte fra kameraet, med
de ulemper det giver, kan det indstilles i menuen. Jeg har ikke
tjekket det, men jeg kan ikke forestille mig, at du ikke også
kan gøre det med dit V3 .

Håber du kan bruge det til noget.

Vh
Kent

Fra : Michael

Dato : 16-03-03 12:24

Hej igen det der Adope Photoshop hvor kan man få det???, er det nemt at
bruge???, jeg ville helst at kameraet kunne tage skarpe billeder direkte, er
der nogen som ved hvordan, det evnt vælges i menuen
MVH Michael

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 16-03-03 14:54

Michael wrote:

> Hej igen det der Adope Photoshop hvor kan man få det???, er det nemt at

Den lokale PC biks, men det er dyrt. Køb hellere Paint Shop Pro fra Jasc.
Det er billigere og kan meget i samme stil som Photoshop. Hvis du er så
heldig at køre Linux, så kan Gimp anbefales. Der er vist også en port til
Winblows, men den kender jeg ikke noget til.

> bruge???, jeg ville helst at kameraet kunne tage skarpe billeder direkte,
> er der nogen som ved hvordan, det evnt vælges i menuen

Fisk.

--
Martin L. Johansen
..:: T U X 3 D O . C O M ::.

Fra : Peter Loumann

Dato : 16-03-03 15:13

On Sun, 16 Mar 2003 14:54:28 +0100, "Martin L. Johansen"
<ares@REMOVEc.dk> wrote:

>Den lokale PC biks, men det er dyrt. Køb hellere Paint Shop Pro fra Jasc.
>Det er billigere og kan meget i samme stil som Photoshop.

Ja, eller Photoshop Elements, der er lidt billigere endnu og tættere
på den rigtige Photoshop.

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Kent

Dato : 16-03-03 15:04

> [...]
er
> der nogen som ved hvordan, det evnt vælges i menuen

Nå - jeg gik faktisk ud fra, at Adope Photoshop var med
på software-cd'en til dit kamera. Det var det til mit G3,
nærmere bestemt Adope Photoshop 5.0 Limitid Edition.

Skal du til at købe det, er det ret dyrt.

Jeg ved ikke lige, hvad du så skal bruge. Måske andre
har et forslag?

Kig din manual til kameraet godt igennem. Det stå der et
sted, hvis du kan gøre billederne skarpe direkte fra
kameraet.

Vh
Kent

Fra : Madsen

Dato : 16-03-03 15:01

Michael skrev:

> Hej igen det der Adope Photoshop...

Det hedder Adobe. Ikke Adope.

> ...hvor kan man få det???

Fuld dansk version af Photoshop 7:
<http://www.edbpriser.dk/software/software-top10.asp?ID=1254598>.

Fuld engelsk version af Photoshop 7:
<http://www.edbpriser.dk/software/software-top10.asp?ID=1254599>.

Madsen.

Fra : Kent

Dato : 16-03-03 15:06

> Det hedder Adobe. Ikke Adope.

Årrh hold da op... . Men det er da rigtig.

Vh
Kent

Fra : Madsen

Dato : 16-03-03 15:12

Kent skrev:

> Adope Photoshop 5.0 Limitid Edition.

Som ikke eksisterer mere. Er blevet afløst af Adobe Photoshop
Elements. <http://www.adobe.com/products/photoshopel/main.html>.

Madsen.

Fra : Kent

Dato : 16-03-03 15:19

> Som ikke eksisterer mere. Er blevet afløst af Adobe Photoshop
> Elements. <http://www.adobe.com/products/photoshopel/main.html>.

Eksisterer det ikke mere? Jeg har det da ellers lige her!!
Hvis du køber et nyt G3 lige nu, er det 5.0 der er med.

Vh
Kent

Fra : Madsen

Dato : 16-03-03 15:30

Kent skrev:

> Eksisterer det ikke mere? Jeg har det da ellers lige her!!

Rettelse; Adobe laver ikke produktet længere. :)

> Hvis du køber et nyt G3 lige nu, er det 5.0 der er med.

Photoshop LE 5.0 er vel efterhånden et 3-4 år gammelt program, så
det undrer mig lidt, medmindre at et G3 er lige så gammelt forstås.

Madsen.

Fra : Kent

Dato : 16-03-03 15:45

> Rettelse; Adobe laver ikke produktet længere. :)

> Photoshop LE 5.0 er vel efterhånden et 3-4 år gammelt program, så
> det undrer mig lidt, medmindre at et G3 er lige så gammelt forstås.

Canon Powershot G3 blev annonceret til Photokina den
16. september 2002, og så kunne den vel fåes i Danmark et
par måneder senere.

Photoshop gør stadig jobbet fint - i hvert fald til mit behov.

Vh
Kent

Fra : Michael

Dato : 16-03-03 16:46

Hej igen, den funktion du snakker om kent, den kan jeg bare ikke finde, er
der evnt andre, der har IXUS V3,
som kender den??? jeg havde IXUS V2 før, det tog
faktisk skarpere billeder, jeg kører med højeste opløsning
og med højeste komprimereing, håber der er nogen,
som kan hjælpe
MVH Michael

Fra : Kent

Dato : 16-03-03 19:21

> [...]
> faktisk skarpere billeder, jeg kører med højeste opløsning
> og med højeste komprimereing, håber der er nogen,

Jeg mener, jeg har fundet noget her:

http://www.imaging-resource.com/PRODS/S230/S23A.HTM

Pluk:
--------
Exposure Compensation / White Balance / Photo Effect Button:
To the left of the circular key pad, this control activates the
Exposure Compensation, White Balance, and Photo Effect
displays in Manual, Stitch Assist, and Movie modes. Pressed
once, the button displays the Exposure Compensation scale,
adjustable from -2 to +2 in one-third EV steps. A second
press displays the White Balance options, which include Auto,
Daylight, Cloudy, Incandescent, Fluorescent, Fluorescent H,
and Custom. The third press displays the Photo Effect menu,
with choices of Vivid Color, Neutral Color, ** Low Sharpening**,
Sepia, and Black and White. When the Long Shutter mode is
activated, this button also lets you set the camera's shutter
speed, from one to 15 seconds. In Automatic mode, this button
has no effect.
------

S230 er bare et andet navn for IXUS V3.

Lad mig høre, om du kan få det til at virke.

Vh
Kent

Fra : Kent

Dato : 16-03-03 19:25

"Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ------
>
> S230 er bare et andet navn for IXUS V3.
>
> Lad mig høre, om du kan få det til at virke.

Lige et pluk mere fra samme link:

Resolution/Sharpness: The S230 captures about as
much detail as any 3-megapixel digicam out there, but
its images can appear slightly soft onscreen. This is due
to Canon's very conservative use of in-camera image
sharpening, which preserves fine detail, but at the cost
of images that look slightly soft right out of the camera. -
The upside of this approach though, is that the S230's
images respond very well to unsharp masking after the
fact in Photoshop or other image manipulation programs.
In the laboratory resolution test, the S230 delivered
"strong detail" out to about 1050 lines per picture height.
(Given the uncertainty in that measurement though, it
would perhaps be best to simply say that the S230's
resolution is in the range of 1000-1100 lines.)

Håber du kan bruge det

Vh
Kent

Fra : Michael

Dato : 16-03-03 19:59

Hejsa jeg prøver først i morgen
MVH Michael

Fra : Michael

Dato : 16-03-03 21:06

Hej igen jeg har nu prøvet allivel idag, men jeg syntes ikke det hjælper, at
lave om på indstillingerne, har du også dansk menu på dit G3, ved du så
måske hvad der mere
præsist, skal justeres, det kan jo være at nogle funktioner
og symboler er , som på V3
MVH Michael

Fra : Kent

Dato : 17-03-03 18:13

> [...]
> måske hvad der mere
> præsist, skal justeres, det kan jo være at nogle funktioner

Ja, jeg har også dansk menu i min G3. Hvis ikke det gør
nogen forskel at ændre på skarbheden i selve kameraet,
kan jeg nok ikke hjælpe dig. Det lyder nu altså også meget
mærkeligt, hvis ikke det gør billederne skarpere. Du HAR vel
set billederne på computerskærmen, ikke? Du vurderer
vel ikke billederne ved bare at kigge på skærmen i kameraet? .

Er dine billeder ALTID uskarpe?

Vh
Kent

Fra : Michael

Dato : 17-03-03 21:01

hejsa jeg kikker dem godt nok på computerskærmen , ja de er altid uskarpe,
jeg prøvede at ringe til Canons, helpdisk idag, men det var som sædvanlig en
utrolig, dårlig oplevelse, 18,5 min ventetid med en forvrænget
melodi som ventemusik, hvorefter en dame siger( optagelse) der er for mange
i kø, så jeg blev koblet af,
tak for hjælpen alligevel
MVH Michael

Fra : Michael

Dato : 18-03-03 17:24

hej Kent lige et spørsmål mere til dig, ved du om det kun er canon der
bruger, den der, ikke skarp teknik direkte fra kameraet, hvis det er, så har
jeg et IXUS V3 til salg
MVH Michael

Fra : Kent

Dato : 18-03-03 17:39

> [...]
> hej Kent lige et spørsmål mere til dig, ved du om det kun er canon der
> bruger, den der, ikke skarp teknik direkte fra kameraet, hvis det er, så

Generelt er billederne fra Canons kameraer ikke helt så skarpe,
som nogle måtte ønske sig. Men som sagt er det helt klart en
fordel. Eksempelvis har jeg hørt flere klage over, at Sony's
Cypershot 717 tager for skarpe billeder - og disse billeder
kan kun meget vanskeligt gøre mindre skarpe. Det er derimod
let at gøre Canons billeder skarpere.

Jeg tror altså, at der må være noget galt med dit kamera. Ikke
en eneste gang har jeg hørt folk direkte klage over uskarpe
billeder fra Canons kameraer - og da slet ikke at ville returnere
kameret pga. af det. Enten gør du noget galt, eller også har dit
kamera en defekt. Det er mit bud.

Tag dit kamera med hen til forhandleren og forklar ham om
din situation.

Vh
Kent

Fra : Michael

Dato : 18-03-03 20:01

Hej igen jeg har købt det i Fona, så der får jeg ingen hjælp, de ved
simpelthen ingenting, jeg købte det der igennem en kammy, ved du om der er
nogen steder på nettet, man evnt kan teste kameraet, det med Sony syntes
jeg jo lyder rigtigt godt, da jeg bare vil have gode billeder, og ikke alt
den billedbehandling, jeg valgte canon pga
designet MVH Michael

Fra : Kent

Dato : 18-03-03 20:40

> [...]
> jeg jo lyder rigtigt godt, da jeg bare vil have gode billeder, og ikke alt
> den billedbehandling, jeg valgte canon pga

Det lader jo ikke til, at vi rigtigt kan hjælpe dig her i gruppen

Jeg kan varmt anbefale dig at kigge ind på dette forum:
http://www.dpreview.com/forums/forum.asp?forum=1010 .
Her opretter du dig som bruger, det tager to sekunder. Bagefter
laver du et oplæg i forummet, hvor du på engelsk meget grundigt
forklarer dit problem. Derudover smider du et billede, du har
taget med V3'eren ind under teksten i dit indlæg.

Du viser et billede ved simpelthen at skrive linket til dit
billede, som skal befinde sig et sted på nettet. Bare skriv
linket under din tekst. Når du så trykker på "POST" vil du se, at
billedet faktisk kan ses i indlægget.

Der finder mange forskellige gratis fotoalbums rundt om på nettet,
hvor du kan lægge dit billede ind, som du så kan linke til
i omtalte forum. Du skal nok finde et sted - du skal bare søge
lidt.

Linket jeg gav dig er til "Canon Forum" på www.dpreview.com .
Nok verdens bedste og mest aktive forum på nettet. Der er iøvrigt
forum for alle eksisterende kameramærker.

Jeg GARANTERER dig, at du vil få et godt svar på dit problem.
Forummet bruges af så utroligt mange mennsker på verdensplan,
at andet ville være helt utænkeligt. Jeg har selv brugt det meget,
og jeg er da også ret aktiv i forummet. Du finder en ren guldgrubbe
af viden!!!

Hvis du opretter et indlæg i forummet, så lad mig det lige vide.
Så vil jeg nemlig følge med .

Vh
Kent