MS Windows
briani 27239
Skærmopløsning
Fra : Martin San.

Dato : 15-03-03 12:14

Hejsa.

Jeg ved ikke om dette er den rette gruppe...

Men når man skifter fra 1024x768 pixel skærmopløsning til 800x600 i Windows,
så flytter alle ikonerne på Skrivebordet sig selvfølgelig ind midt på. Når
man bagefter sætter opløsningen op fra 800x600 til 1024x768 igen, så står
ikonerne rodet rundt tilfældigt på Skrivebordet. Kan man undgå dette når
man - som mig - skifter mellem de to opløsninger ret tit? (pga. noget
webdesign skal jeg tjekke i begge opløsninger hele tiden).

MVH Martin
Win XP

Fra : Leony

Dato : 15-03-03 12:29

"Martin San." <feedback56@NOSPAMhotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> 1024x768 igen, så står ikonerne rodet rundt tilfældigt på
> Skrivebordet. Kan man undgå dette når man - som mig - skifter mellem

Du kan bruge et program som wintidy:
http://www.pcmag.com/article2/0,4149,17748,00.asp
eller Icon Restore:
http://home.epix.net/~ttaylor/icon_restore.html

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Martin San.

Dato : 15-03-03 13:33

Leony wrote:
> Du kan bruge et program som wintidy:
> http://www.pcmag.com/article2/0,4149,17748,00.asp
> eller Icon Restore:
> http://home.epix.net/~ttaylor/icon_restore.html

Jeg takker og bukker meget dybt! WinTidy er perfekt til det!! Endda fra Ziff
Davis.

MVH Martin

Fra : Leony

Dato : 15-03-03 13:56

> Jeg takker og bukker meget dybt! WinTidy er perfekt til det!! Endda
> fra Ziff Davis.

Velbekomme.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 15-03-03 12:38

Martin San. skrev:

>ikonerne rodet rundt tilfældigt på Skrivebordet. Kan man undgå dette når
>man - som mig - skifter mellem de to opløsninger ret tit?

Jeg forstod ikke helt det du skrev. Ved den lave opløsning ryger
mine ikoner ud af syne. Min løsning er at designe skærmen så den
passer til den lave opløsning. Når jeg så går til høj opløsning,
står ikonerne som før, men bare på en mindre firkant oppe til
venstre.

Jeg har ikke prøvet det på XP, men på 95, 98 og 2000.

--
Bertel

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 15-03-03 13:30

Hvad hvis I højreklikker på skrivebordet og vælger Arranger ikoner
automatisk?
Mine ikoner starter altid oppe i venstre hjørne og går nedad osv. uanset
hvilken opløsning jeg bruger.

Kurt

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 15-03-03 13:37

Hej!

"Kurt B. Andersen" wrote:

> Hvad hvis I højreklikker på skrivebordet og vælger Arranger ikoner
> automatisk?
> Mine ikoner starter altid oppe i venstre hjørne og går nedad osv. uanset
> hvilken opløsning jeg bruger.

Så mister man jo muligheden for at have sine ikoner placeret rundt omkring på
skærmen i et fast mønster.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"Suck, squeeze, bang, blow"

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 15-03-03 13:38

Kim Voss Schrader skrev:

>Så mister man jo muligheden for at have sine ikoner placeret rundt omkring på
>skærmen i et fast mønster.

Nemlig.

--
Bertel

Fra : Martin San.

Dato : 15-03-03 13:38

Kurt B. Andersen wrote:
> Hvad hvis I højreklikker på skrivebordet og vælger Arranger ikoner
> automatisk?
> Mine ikoner starter altid oppe i venstre hjørne og går nedad osv.
> uanset hvilken opløsning jeg bruger.

Ja, så er det selvfølgelig ikke noget problem. Men ikonerne på min skærm er
"arrangeret" efter funktion (billedbeh.prog.ikoner står i top/højre hjørne,
lydredigering står i bund/højre, 5 forsk. browsere+OE står i bundvenstre,
WinXP shorcuts i top/venstre osv. osv. - jeg har endda temp.ikoner i en
lille klynge midt på skærmen)
Sådan har jeg det bedst...

/Martin

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 15-03-03 20:09

> [...]
> lydredigering står i bund/højre, 5 forsk. browsere+OE står i bundvenstre,
> WinXP shorcuts i top/venstre osv. osv. - jeg har endda temp.ikoner i en

Jeg tænkte jo nok, at det ikke bare var så ligetil. Selv bruger jeg fasthold
til gitter, men jeg har også kun ikoner i venstre og højre side. Hvis jeg
går i spil, og den herunder selv skifter opløsning frem og tilbage, synes
jeg ikke at have bemærket nogen problemer, men jeg kan godt se, at de
flytter sig, hvis jeg ændrer manuelt, og det har jeg ikke lige nogen løsning
på.

Kurt

Fra : Martin San.

Dato : 16-03-03 03:02

Kurt B. Andersen wrote:
> [...]
> frem og tilbage, synes jeg ikke at have bemærket nogen problemer, men
> jeg kan godt se, at de flytter sig, hvis jeg ændrer manuelt, og det

Leony gav et link til WinTidy. Et fint lille program til formålet!

/Martin

Fra : Martin San.

Dato : 15-03-03 13:31

Bertel Lund Hansen wrote:
> [...]
> venstre.
> Jeg har ikke prøvet det på XP, men på 95, 98 og 2000.

Jeg har 42 ikoner på min skærm (måske lidt overdrevet) hvoraf nogle står i
højre side, andre i venstre og igen andre i bund/top. Altså ikke
nødvendigvis side om side.
Når jeg går ned i skærmopløsning smider WinXp alle ikonerne tilfældigt på
den plads som er ledig... og ved returnering til oprindelig skærmopløsning
står ikonerne i én stor bunke uden det "system" som jeg havde sat dem i
tidligere.
Men WinTidy løser problemet perfekt!

/Martin

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 15-03-03 15:46

"Martin San." <feedback56@NOSPAMhotmail.com> skrev :

>Kan man undgå dette når
>man - som mig - skifter mellem de to opløsninger ret tit? (pga. noget
>webdesign skal jeg tjekke i begge opløsninger hele tiden).

Brug BrowserSizer fra http://www.applythis.com/browsersizer/ til
at tjekke dine sider i forskellig opløsninger.

Fra : Martin San.

Dato : 15-03-03 17:29

Knud Gert Ellentoft wrote:
> Brug BrowserSizer fra http://www.applythis.com/browsersizer/ til
> at tjekke dine sider i forskellig opløsninger.

Ændrer den rent faktisk skærmopløsningen eller simulerer den bare?
Jeg mener, det er jo ikke kun vinduet som skal være 800x600 men der skal jo
også tages højde for større skriftstr. i en mindre opløsning osv.
Jeg bruger selv et Javascript i Foretrukne i min browser. Den laver et:
javascript:resizeTo(800,580)
Jeg synes bare ikke altid man kan stole på resultatet. Det kan bruges
undervejs i processen, men jeg vil gerne tjekke i ægte 800x600 opløsning
engang imellem, for at være helt sikker. Og netop dér er det irriterende, at
ikonerne vælter rundt på skærmen.
Men jeg vil da lige afprøve BrowserSizer v1.5 alligevel.

MVH Martin

Fra : Martin K

Dato : 15-03-03 20:59

Martin San. wrote:
> Skrivebordet. Kan man undgå dette når man - som mig - skifter mellem
> de to opløsninger ret tit? (pga. noget webdesign skal jeg tjekke i
> begge opløsninger hele tiden).

Man kan da også bare bruge BrowserSizer. Det bruger jeg selv, så får du lige
den opløsning du vil have på browservinduet...

Fra : Martin K

Dato : 15-03-03 21:05

Martin K wrote:
> Man kan da også bare bruge BrowserSizer. Det bruger jeg selv, så får
> du lige den opløsning du vil have på browservinduet...
>
> http://www.applythis.com/browsersizer/

Det er du så blevet anbefalet læser jeg nu, så du glemmer bare ovenstående

--
Martin K