Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Digitalkamera som webcam
Fra : Martin San.

Dato : 15-03-03 11:32

Hejsa

Jeg læste engang, at man kunne bruge sit digitale kamera som webcam.
Jeg har et Canon S30, men da det slukker aut. efter 30 sekunder hvis man
ikke bruger det, så skulle man bare trykke udløserknappen halvt ned, og så
kunne man køre 30 skunder mere. Ret upraktisk, men det er forsøget værd til
en kort session.
Men jeg kan ikke få kameraet sat op til at vise live-billeder på
computerskærmen overhovedet.

Nogen der kan hjælpe?

MVH Martin
Win XP
Webcam program: Eyeball Chat 2.2

Fra : Claus Smith

Dato : 15-03-03 12:23

Jeg har et Daisy Photoclip digitalkamera som kan bruges til video,
digitalkamera samt webcam, der er en funktion som er direkte beregnet til
webcam funktionen.

Jeg har dog ikke leget med det, men det burde være tændt hele tiden.

Claus Smith - Pigefotografen

www.pigefotografen.dk
www.modellerne.dk

Fra : Martin San.

Dato : 15-03-03 13:43

Claus Smith wrote:
> [...]
> til webcam funktionen.
> Jeg har dog ikke leget med det, men det burde være tændt hele tiden.

Problemet er, at mit Canon S30 ikke er beregnet til webcam. Men man kan vist
snyde sig til det alligevel... kan bare ikke huske hvordan. Man kan dog også
optage avi-video på mit.

/Martin

Fra : emj

Dato : 15-03-03 21:17

On Sat, 15 Mar 2003 11:32:26 +0100, "Martin San."
<feedback56@NOSPAMhotmail.com> wrote:

>Jeg læste engang, at man kunne bruge sit digitale kamera som webcam.
>Jeg har et Canon S30, men da det slukker aut. efter 30 sekunder

Der findes faktisk et program til Canons Digitale, så man kan bruge
det til selv at stå og tage billeder. Billederne lagres så direkte på
computeren i stedet for på Flashcard.

Jeg ved ikke, hvad programmet til canons produkter hedder, men til
alle Olympus Digitale kameraer kan man bruge Cam2Com.
http://home.attbi.com/~smenche/Cam2Com/
Jeg har moret mig med at lade mit Olympus C5050 selv stå i timevis og
tage billeder af mit fuglehus.

Hilsen emj

Fra : emj

Dato : 15-03-03 22:41

On Sat, 15 Mar 2003 11:32:26 +0100, "Martin San."
<feedback56@NOSPAMhotmail.com> wrote:

>Nogen der kan hjælpe?
Jeps
Det program, som kan klare jobbet hedder RemoteCapture
http://www.breezesys.com/G1/RemoteCapture/

Se eksempel her
http://www.breezesys.f9.co.uk/g1/timelapse/
Hilsen emj

Fra : Martin San.

Dato : 16-03-03 03:10

emj wrote:
> Jeps
> Det program, som kan klare jobbet hedder RemoteCapture
> http://www.breezesys.com/G1/RemoteCapture/
> Se eksempel her
> http://www.breezesys.f9.co.uk/g1/timelapse/

Hej.
Hmm, er det ikke en slags "fjern-udløser" program du har hevist til?
Jeg tænkte mere på noget live-streaming med 20 fps i stil med et webcam.

MVH Martin

Fra : emj

Dato : 16-03-03 03:53

On Sun, 16 Mar 2003 03:10:27 +0100, "Martin San."
<feedback56@NOSPAMhotmail.com> wrote:

>Hej.
>Hmm, er det ikke en slags "fjern-udløser" program du har hevist til?
>Jeg tænkte mere på noget live-streaming med 20 fps i stil med et webcam.

Det er et program, som automatisk tager billeder, nøjagtigt som en
webcam, men det sender ikke selv billederne til nettet.
Hilsen emj

Fra : Martin San.

Dato : 16-03-03 13:08

emj wrote:
> Det er et program, som automatisk tager billeder, nøjagtigt som en
> webcam, men det sender ikke selv billederne til nettet.

Så vidt jeg kan se på demo'en, så tager programmet en masse enkelt-billeder
i jpg-format?
Den skal jo ikke gemme billederne når man vil bruge webcam på f.eks.
Netmeeting med live-streaming...

MVH Martin

Fra : emj

Dato : 16-03-03 14:01

On Sun, 16 Mar 2003 13:08:17 +0100, "Martin San."
<feedback56@NOSPAMhotmail.com> wrote:

>Den skal jo ikke gemme billederne når man vil bruge webcam på f.eks.
>Netmeeting med live-streaming...

Nej, det har du ret i, men så må du anskaffe dig et digikam.
Hilsen emj

Fra : Martin San.

Dato : 16-03-03 17:13

emj wrote:
> Nej, det har du ret i, men så må du anskaffe dig et digikam.

Jeg har et digicam (Canon S30) men du mente måske et webcam?
Well, jeg har fundet en løsning ved at prøve mig lidt frem... har brugt
composite in/udgang på grafikkort/kamera, men kvaliteten er dårlig.

/Martin