Bundmaling
Fra : Sven Nielsen

Dato : 15-03-03 10:15

Er der noget om at man kan købe bedre bundmaling i Sverige ?

Mvh Sven

Fra : Flemming

Dato : 15-03-03 11:29

Jeg ved ikke om det er bedre. Det er i alle tilfælde meget billigere. Se
her: http://www.hjertmans.se/
Flemming

Fra : Skipper

Dato : 15-03-03 13:01

Hvis du med "bedre" mener med større kobberindhold er svaret nej. Det kan du
til gengæld købe i Tysklland og Norge, som ikke stiller de samme miljøkrav
som Danmark.

mvh/Skipper

Fra : John Hilt

Dato : 17-03-03 07:57

G'day all!
On 15 Mar 2003 01:15:10 -0800 Sven Nielsen wrote:

>Er der noget om at man kan købe bedre bundmaling i Sverige ?

Hva med Norge?

http://www.boat.no/sola-shipping/

http://www.boat.no/sola-shipping/bunnstofftest-1994.htm

--
_/_/_/ -=jh=-

Fra : Peter Ingsø Laursen

Dato : 17-03-03 19:23

"John Hilt" <jhilt@offline.no> skrev i en meddelelse
> G'day all!

> Hva med Norge?

Man (danskere) skal lige huske at lægge 25% moms til de norske priser,
hvilket man som bekendt ikke skal til de svenske. Det kan nemt gøre norske
priser mindre interessante

---
mvh, Peter Ingsø Laursen

Fra : Per

Dato : 17-03-03 19:42

Korrekt med 25% moms til danmark
Men da det er export for Norge for man den norsk moms retur (sats 24%)
Så regnestykkede er Norsk pris 100 / 1,24 * 1,25 => 100,81 og tager man så
kursen mellem norske og dansk med svare det til at en 1:1

Med andre ord hvis du finde bundmaling til 1.000 NOK komme det til at koste
dig 1.000 DKK + transport.

Men så er der lige spørgsmålet om du overhoved må importer dette maling til
Danmark ???

:) Per

Fra : Peter Ingsø Laursen

Dato : 17-03-03 22:48

"Per" <Per@jungersen.net> skrev i en meddelelse
> [...]

koste
> dig 1.000 DKK + transport.
>
> Men så er der lige spørgsmålet om du overhoved må importer dette maling

Ja, det er så en helt anden snak!
Nu skal jeg ikke gøre mig til told- og skatteekspert, men for at man kan
modregne den norske moms, kræver det vist, at varen er produceret i Norge.
Men det gælder måske netop i dette tilfælde?

Vedr. awn i Hamborg har du helt ret. Der er mange penge at spare på udvalgte
varegrupper. De har enda sendt mig deres katalog kvit og frit

---
mvh, Peter Ingsø Laursen

Fra : Per

Dato : 18-03-03 08:43

For at kunne modregne moms kræver det kun at der er tale om export,
oprindelses landet for vare er ikke afgørende.
De norske moms regler er meget lig de dansk.

Men det du kan have fat i, er hvis der er told på den enkelt vare - den vil
du normalt ikke kunne få refunderet.

Mens der vil ikke vær told i Danmark pga. både Norge og Danmark er medlem af
EØS.

Tilsidst kan der være afgifter der skal betales - jeg har dog ikke kunne
finde nogen afgifter på bundmaling.

Fra : Peter Ingsø Laursen

Dato : 18-03-03 17:02

> Men det du kan have fat i, er hvis der er told på den enkelt vare - den
vil
> du normalt ikke kunne få refunderet.

Det har du vist ret i. Det passer også meget godt med, at jeg for et års tid
siden købte nogle amerikansk producerede dele til min espressomaskine hos en
norsk forhandler. Der røg i hvert tilfælde en ekstra regning oven i - og det
har nok været told.

---
mvh, Peter Ingsø Laursen

Fra : Erik Breum Petersen

Dato : 20-03-03 10:41

bedre hvordan?

for havmiljøet?

Mere kobber og en sjat tbt?

Er der efterhånden ikke bred enighed om at de nuværende malinger faktisk
fungerer? Så hvorfor bruge noget af det giftige stads?

Erik Breum Petersen
Fjern ??? fra min mailadresse

Fra : Per

Dato : 17-03-03 19:43

I Tyskland er det en lille smule billigere end i Sverige - men med mere
kobber.

prøve f.eks http://www.awn-watersports.com

Dejlig store butik i Hamborg

:) Per

Fra : Flemming

Dato : 18-03-03 17:59

Der er så vidt jeg ved forbud mod at importere den norske bundmaling. den
afgiver vist for meget kobber.
Flemming

Fra : Tim Refsgaard

Dato : 20-03-03 12:17

Der er BÅDE import og påføringsforbud fra nævnte lande (Norge og Tyskland),
hvis man ikke har gifttilladelse !
Mvh
Tim