Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Compactflash card (Sanddisk?)
Fra : Benja

Dato : 15-03-03 10:22

Hejsa
Jeg skal til at købe digital kamera, og har besluttet mig for Olympus C-5050
og dertil skal jeg selvfølgelig også have lidt ekstra hukommelse. Da jeg
desværre ikke har noget pengetræ skal det helst ikke koste for meget.
Kameraet tager lidt forskelligt, men jeg har besluttet at bruge det
medfølgende XD-card (32mb) samt at købe et compactflash på 256 mb.
Spørgsmålet er så hvilket?? Hvad jeg kan se er at Sandisk rart billige, men
jeg synes jeg har hørt at de ikke er specielt gode(langsomme). Evt. kunne
jeg købe deres ultra udgave? Hvad med Ridata eller Preformence?
Hvad kan I anbefale og hvilke skal jeg holde mig fra??

På forhånd tak

Mvh.
Benja

Fra : Martin Gleit

Dato : 15-03-03 10:53

ifølge seriøse tests er sandisks de langsommeste (oo end ikke de billigeste)
og ridata de hurtigeste (ca. 100 kr dyrere end sandisk for 256mb)...så mon
ikke det gir sig selv

Fra : Kent

Dato : 15-03-03 12:49

"Benja" <XXbenja@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg købe deres ultra udgave? Hvad med Ridata eller Preformence?
> Hvad kan I anbefale og hvilke skal jeg holde mig fra??

Jeg er enig med Martin.

Glem alt om Sandisk (også Ultra) og købe dig et andet mærke.
Næsten alle er bedre end Sandisk. Jeg har selv et Ridata,
og det kører bare.

Det er ikke værd at spare penge her!!

Vh
Kent

Fra : Benny Mortensen

Dato : 17-03-03 11:33

Hej Alle

Jeg har nu heller aldrig haft problemer med Sandisk, for den sags skyld
heller ikke med andre navne. Men taget i betragtning, at Sandisk ofte er
ikke så lidt dyrere end andre mærker, så falder valget let på andre mærker.
Jeg har bestemt heller ikke opdaget, at mit Sandisk skulle være hurtigere
end andre. Mr Platinum, er vist at betragte som et billigmærke, og de er
mindst lige så hurtige som Sandisk, vist endda hurtigere. Så jeg ved ikke,
jeg fik engang at vide at Sandisk var de bedste, men i så fald, er de andre
siden blevet meget bedre, og Sandisk stoppede sin udvikling i 98, eller
noget i den retning .

M.V.H.....Benny..

Fra : Kent

Dato : 17-03-03 16:04

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> heller ikke med andre navne. Men taget i betragtning, at Sandisk ofte er
> ikke så lidt dyrere end andre mærker, så falder valget let på andre

Det er lidt sjov, det du siger der - for faktisk er Sandisk blandt de
absolut billigste CF-kort, men den er ikke pengene værd, for
den har en meget lav ydelse! Sandisk Ultra er lidt oppe i prisen, men
samtidig er det generelt langsommere end andre kort til samme pris -
eller billigere. Tag et kig på www.edbpriser.dk

Bagefter kan du tjekke hastighederne på de forskellige kort her:
http://www.digit-life.com/articles2/cftest/cftest-2k2.html

En meget flov test for Sandisk.

Du kan også kigger her:
http://www.dpreview.com/articles/mediacompare/

> [...]
andre
> siden blevet meget bedre, og Sandisk stoppede sin udvikling i 98, eller

Det tyder det meget på, at de gjorde.

I øvrigt er Mr. Platinum dyrere end Sandisk - og med al sandsynlighed
hurtigere.

Jeg har gået ud fra, hvad et 256Mb CF-kort koster i de forskellige mærker.

Jeg kunne aldrig drømme om at bruge penge på et Sandisk kort, for du
kan få meget bedre kort til samme penge eller billigere. Efter min mening
er der ikke den fjerneste undskyldning for at købe et Sandisk kort,
endnu i hvertfald. Sandisk har jo lige annonceret et 4GB kort samt
et "Extreme" CF kort. "Extreme" skulle have skrivehastigheder op
til 6MB/sek. Det skal blive spændende at se nogle tests .

Vh
Kent

Fra : WebCat

Dato : 15-03-03 23:45

Du bør selvfølgelig købe et XD kort, da det klart er det bedste. Det er både
hurtigere og sikkere (sikkerhed mod data tab). Og det kan også fåes som 256
mb,

Fra : Thomas A. Jørgensen

Dato : 16-03-03 12:38

Jeg kan så oplyse, at jeg aldrig nogensinde har haft problemer med mit
Sandisk Ultra 256mb kort.
Jeg bruger dit i min D1H, og det arbejder både fint og hurtigt.

Thomas A. Jørgensen

Http://www.freelance-foto.dk

Fjern tallene fra min e-mail adresse.
Så skulle den gerne virke.

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 16-03-03 16:36

hej

jeg ved ikke om dette helt kan bruges som sammenligning, jeg bruger min PDA
(en lommecomputer) meget, og har endvidere skrevet flere anmeldelser for
bl.a. www.pdamed.dk og har lavet hastighedstest på diverse hukommelseskort,
når man laver testene kan man nemt se forskel på hastighederne, men når
kortet kommer i maskinen og bruges til dagligt, kan man ikke mærke
forskel...
Det er min oplevelse af det...

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 17-03-03 12:17

Benja <XXbenja@adslhome.dk> skrev:
> [...]

Hej Benja

har læst et sted (vistnok www.steves-digicams.com) at de fleste
forbruger-kameraer ikke er hurgtige nok til at læse/skrive til at
du rigtigt kan mærke forskel på hurgtige og langsomme kort.
Problemet kommer først rigtigt frem nå du kommer op i de
professionelle SLR-kameraer o.l. De er i stand til at levere data
til kortet så hurgtigt at de langsomme kort aflsøres ganske
hurgtigt.
Os andre dødelige skal måske hellere tænke i disse baner: hvis en
fabrikant er så langt bagud på hastighed - bruger han så
tidssvarende teknologi i sit produkt ? Dette kan i sidste ende
måske betyde at kortet har væsentligt kortere holdbarhed en
konkurrenternes kort.
I flere amerikanske fora har jeg også set en tendens til at nogle
mærker af kort fejler tiere end andre - ikke dør men laver rod i
kortets indhold. Også så meget rod at du ikke kan redde de fotos
der ligger på kortet. Kun en formatering syntes at vække kortet
til live igen.
En ny ferie er jo tit lidt dyrere end et nyt kort...

Og nej - jeg kan jo ikke lige huske nøjagtigt hvilke kort der var
værst. Og vær opmærksom på at ikke alle tråde er lige nye ~ nogle
oplysninger kan jo gælde modeller der er udgået for længe siden.

Mvh

Jesper
--
GS500E når det går godt -