MS Windows
briani 27239
Pladsmangel - Minimering / flytning af XP ~
Fra : ab

Dato : 15-03-03 06:57

I forbindelse med installation af Office-pakken på XP har jeg ikke plads nok
på det drev, hvor XP ligger (Office kræver over 200 MB selvom den
installeres på et andet drev - og XP anbefaler at swap / sidefil ikke ligger
på samme drev som systemfilerne).

Nogen der har et forslag om, hvad der eventuelt kan flyttes over for at give
plads - eller andre forslag ? - Sidefilen er flyttet og jeg har også flyttet
et par zippede filer fra "c:\windows\i386" på ialt ca. 85 MB (hvad der så
end sker ved det ?).

ab

Fra : Leony

Dato : 15-03-03 10:11

"ab" <abc_ab@FJERNDETTEtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> har også flyttet et par zippede filer fra "c:\windows\i386" på ialt
> ca. 85 MB (hvad der så end sker ved det ?).

Kan Office ikke installeres på et andet drev eller skal det være det
drev hvor XP ligger?

Deaktiver dvale og system restore hvis du ikke bruger det (det kan
frigøre en del plads).
Kontrolpanel -> System -> faneblad Systemgendannelse.
Kontrolpanel -> Strømstyring -> faneblad Dvale.

Derudover kan du tømme tempmapperne, minimere pladsen som bruges til
midlertidige internetfiler, tømme papirkurven osv.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : ab

Dato : 16-03-03 07:10

"Leony" <leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk> wrote in message

> Kan Office ikke installeres på et andet drev eller skal det være det
> drev hvor XP ligger?

Jo, men Office kræver over 200 MB på C-drevet - selv om selve programmet
installeres på D-drevet

> Deaktiver dvale og system restore hvis du ikke bruger det (det kan
> frigøre en del plads).
> Kontrolpanel -> System -> faneblad Systemgendannelse.
> Kontrolpanel -> Strømstyring -> faneblad Dvale.

Tak, der var noget vi ikke har prøvet

> Derudover kan du tømme tempmapperne, minimere pladsen som bruges til
> midlertidige internetfiler, tømme papirkurven osv.

Her er ikke noget at hente, da der er tale om en nyinstallation.

ab

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-03-03 10:27

ab skrev:

>I forbindelse med installation af Office-pakken på XP har jeg ikke plads nok
>på det drev, hvor XP ligger

Med Partition Magic kan man ændre partitionerne uden at miste
data.

--
Bertel