Rekylbremse
Fra : Claus Johannsen

Dato : 18-03-01 10:36

Jeg har overvejet at få min magnumriffel, monteret med en eller anden form
for rekylbremse.
Er den nogen der har erfaring med sådan en anordning?
Og evt. hvad er prisen?

m.v.h. Claus

Fra : Hanne Pedersen

Dato : 22-03-01 22:44

Prisen var ca 1000 dkr for ca 2 år siden, ved ikke hvad den er nu.
Ulempen er at larmen forværres betydeligt, faktisk direkte høreskadeligt,
især for de omkringstående.
Køb dig i stedet en riffel som du tør affyre.
VH.
Bo Rodam

Fra : Bjarne Aakerman

Dato : 23-03-01 21:00

Der er også et andet problem med en sådan bremse, på nogle skydebaner er de
ikke tilladt da larmen bagud er meget stor, og forstyrrer de skytter der
ligger ved siden af, altså må du have en hel skydebane for dig selv, og det
er jo kedeligt, så jeg tilslutter mig det forige forslag, skaf en riffel du
tør skyde med.
Mvh Bjarne

Fra : JRL

Dato : 27-03-01 08:13

der findes rekylbremser der bliver lagt ind i skæftet, og som ikke skæmmer
våbenet og som ikke larmer.
KICK-STOP er et eksempel. Jeg tror at den koster 895,-

Claus Johannsen <mailto:landkaergaard@zybermail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:994k0d$9g2$1@news.inet.tele.dk...