HJÆLP - smartsms nr. til SMSC central ?
Fra : Lau Lauritzen

Dato : 15-03-03 09:34

Min fine lille smartsms 1.01 virker ikke mere da nummeret det prøver at
ringe til 43625250 ikke findes mere ?
Er der nogen derude der har et nummer til en SMSC central der viker ?
Lau

Fra : Th Frydensberg

Dato : 15-03-03 14:09

Lau Lauritzen wrote:

> Min fine lille smartsms 1.01 virker ikke mere da nummeret det prøver at
> ringe til 43625250 ikke findes mere ?
> Er der nogen derude der har et nummer til en SMSC central der viker ?

Tele DK har skiftet deres SMSC nr. til 90131201.
Prisen er lidt over 2 kr. i min.

mv th

Fra : Martin Jorgensen

Dato : 17-03-03 22:15

> Tele DK har skiftet deres SMSC nr. til 90131201.
> Prisen er lidt over 2 kr. i min.
Huh?

Hvad er et SMSC nr??? Hvad skal det bruges til?

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 18-03-03 03:15

"Martin Jorgensen" <megafedt@hotmail.com> wrote in message

> Hvad er et SMSC nr??? Hvad skal det bruges til?

Ja nu er det her lidt misvisende at kalde det for en SMSC.
I virkeligheden er der jo bare tale om en modempulje.

SMSC står for Short Message Service Central og er normalt det nummer du får
tildelt af din mobiloperatør
og som en gang for alle skrives ind i din mobiltelefon (typisk i en menu
omkring beskeder) telefonen
vil så sende alle de tekstbeskeder som du sender gennem dette nummer til en
central der så sørger for at sende den videre
ud til den tiltænkte modtager på mobilnettet ud fra det nummer du har tastet
ind for hver gang du sender en besked (modtagernummeret)
På den måde kan mobiloperatøren holde styr på hvor mange beskeder du har
sendt og efterfølgende sende en regning på beløbet.

I tilfældet som denne tråd omhandler, handler det om et lille program til en
almindelig computer. Et program der gør det muligt at sende
en SMS-besked fra f.eks. en almindelig PC. Man taster teksten man ønsker at
sende, ind i programmet sammen med det telefonnummer man vil sende til.
Programmet vil derpå bruge computerens normale modem som er forbundet til en
almindelig telefonlinje til at ringe op til en server der så tager mod
beskeden og sørger for at sende det videre til mobiltelefonen på
mobilnettet. Dette har før været gratis men StjæleDanmark (TDC) har nu
ønsket at tage penge for det. Derfor har de ændret nummeret og taksere nu
pr. minut.

Steven
--
Gimme the rockin' Wicky

Fjern 1977 fra mailadresse hvis du vil sende mail til mig
Remove 1977 from the mailadress if you wish to send me mail directly.

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 18-03-03 03:18

"Lau Lauritzen" <post@laulauritzen.com> wrote in message
> Min fine lille smartsms 1.01 virker ikke mere da nummeret det prøver at
> ringe til 43625250 ikke findes mere ?
> Er der nogen derude der har et nummer til en SMSC central der viker ?
> Lau

Du er ikke den eneste. Men der er et alternativ. Man skal ikke bare altid
finde sig i sådan nogle svinestreger fra folk der VIL tjene penge.

nu kan man igen sende gratis sms-beskeder fra nettet.

www.sms0kroner.dk er din ven

Steven

--
Dette vaskemiddel er et to-komponentsprodukt.
Den ene fjerner effektivt dit hår mens den anden giver dig ubehag.

Fjern 1977 fra mailadresse hvis ikke dit personlige brev skal havne på Lars
Tyndskids Marker.
Remove 1977 from the mailadress if you don't want to be sewed by Lars
Thinshit

Fra : TDC

Dato : 18-03-03 11:39

Jeg skulle bruge nummeret til at sende mig selv et nyt hjemmelavet
operatørlogo og ikke en sms. Så vidt jeg ved kan man vist ikke sende
operatørlogoer via nettet, eller ?

Men ellers en udmærket url at kende. Tak for det.
Lau

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 18-03-03 20:21

"TDC" <ll@nospam.dk> wrote in message
> Jeg skulle bruge nummeret til at sende mig selv et nyt hjemmelavet
> operatørlogo og ikke en sms. Så vidt jeg ved kan man vist ikke sende
> operatørlogoer via nettet, eller ?

Det kan man muligvis hvis man er kunde hos TDC (via Dingelink) men jeg ved
det ikke med sikkerhed da
det er meget lang tid siden jeg har været derinde. Jeg mener dog at de har
en logoeditor hvor man så kan
sende logoet til en mobiltelefon. eller hva?

> Men ellers en udmærket url at kende. Tak for det.

Selv tak.

Steven

--
Violinkattejammer på 18 gange den normale hastighed er en gave til folk der
lider af tinitus

At sende til mig personligt uden at fjerne 1977 fra mailadressen skoder for
vildt.
It's not recommended to send me a personal mail without removing 1977 from
the adress first.