Hjælp ønskes....
Fra : Toke Pedersen

Dato : 15-03-03 09:28

Hej NG

Jeg har et problem.....
Jeg har lavet et database som jeg gerne vil have vist på en hjemmeside....
Jeg kan sagtens få alt data vist, men vil gerne have tilknyttet et billede
til hver række....

Jeg vil helst at billederne ligger i databasen, men hvis det er nemmere at
databasen kalder et billede fra en mappe på serveren kan dette også
accepteres..

På forhånd tak.
Toke

Fra : Henrik Petersen

Dato : 15-03-03 11:08

Hej du..
Du skal ikke have billede ligne i databasen det er ikke så fedt, lav en
kolonne der hedder billede. og lav et link til der hvor billed ligger, jeg
har selv billederne liggende i den mappe hvor jeg har min database
"c:/inetpub/db" mappen med mine web filer default.asp ligger i
c:/inetpub/wwwroot/hjemmeside, men af en eller anden grund skal billederne
oxo ligge i denne mappe, så hvis du er smart ligger du din database i sammen
mappe som din web-sider....så skal du ikke have billederne liggende 2
steder.....
henrik

Fra : Toke Pedersen

Dato : 16-03-03 12:15

Hej Henrik.

Jeg har prøvet det du har skrevet, men da jeg er total grøn inden for DB med
hjemmesider, så er det ikke lykkedes...
Jeg præciserer mig lige lidt:
Jeg har min DB, en mappe med billeder og en default.asp som kalder DB'en
frem, til at ligge på en webserver, dataene bliver godt nok hentet frem på
siden, men kun stien til billederne bliver hentet istedet for selve
billedet..

Er der ikke en der kan hjælpe mig lidt med at få billedet frem istedet???

VH Toke

Fra : Henrik Petersen

Dato : 16-03-03 14:00

Hej toke

Jeg har en database med navnet butik og en tabel inden i med oplysninger om
de varer der sælges.
Databasen ligger i c:/inetpub/db... (butik.mdb) db står for database. Min
butik ligger i c:/intepub/wwwroot/butik, her er min default.asp plaseret ikk
Databasen har nogle kolonner....ID, varenavn. beskrivelse, pris, og billede
id er autonomerisk, varenavn er tekst, beskrivelse er tekst, og billede er
et link, det er også det man kalder atributter, eller dataformat i Access
billede kalder fu fx logo (logo.gif) det kan være alle mulige formater (jpg,
gif mm) når du laver et link, så kan du browse i cellen (tryk på den) og
lave vejen til der hvor billede ligger, altså højre klik på cellen og gå
nederst i menu´en der står hyberlink, tryk der og tryk på edit hyberlink, så
paser du vejen til billede, der har jeg dem i sammen mappe som min database,
problemet er så bare at, jeg er nød til at have en kopi (sammen navn og
format) af billede ligende en mappen (butik) der hvor mine asp filer er.
Så laver jeg en connection i en forbindelse.asp
<%

Set database = Server.CreateObject ("ADODB.Connection")

database.Open ("Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data
Source=c:\inetpub\db\butik.mdb")

%>

Det er smart at lave en forbindelsefil, så kan du jo bare kalde den når du
skal oprette en forbindelse til din database ikk, ved at <!--#include
file="forbindelse.asp" --> det kender du sikkert ikk.

Håber dette kan hjælpe dig....