Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon S45 eller Sony P9
Fra : Tim Hesthaven

Dato : 15-03-03 02:51

Jeg er en af de heldige der snart får skattepenge tilbage og pengene skal
bruges på et digital kamera.

Men jeg er meget i tvivl om hvilken model jeg skal vælge.
Det skal siges at jeg tidligere ikke har haft kamera før og er på stortset
bar bund.
Men kameraet skal jo gerne være i stand til at vokse med mine fotograf evner
da jeg ikke ønsker at skulle ud og investere igen om kort tid.
De 2 jeg har kig på er:

Canon S45 og Sony Cybershot P9.

Fordele/ulemper ved de 2 modeller eller er det en helt anden model i
prisklassen, som jeg skal lure efter?

Mvh
TiM

Fra : LH Søfren

Dato : 16-03-03 19:06

Har for nylig købt S45, som jeg er meget tilfreds med. Har dog en tendens
til at lave røde øjne (men det er sikkert det samme med P9) Jeg mener S45
har flere manuelle indstillingsmuligheder end P9. Eksponeringstiden kan gå
helt op til 15 sek. på S45 mod kun 2 på P9. S45 har 1,8" LCD-display mod
P9's 1,5.
Har det betydning, så er der også dansk menu på S45.
En rigtig god ting er at det anvender CF-kort, hvor du stadig for mange
flere Mb for de samme penge.
I flere tests scorer S45 bedre.
Dette er nogle af mine umiddelbare bud. I den sidste ende er det jo meget
subjektivt.
Havde jeg kunne vente en måned, ville jeg iøvrigt have valgt S50, der lige
er kommet - den er ikke meget dyere end det jeg gav for min S45.
Lars Henrik
NB: fjern ".out" i mailadresse

Fra : Tim Hesthaven

Dato : 16-03-03 19:17

> Havde jeg kunne vente en måned, ville jeg iøvrigt have valgt S50, der
> lige er kommet - den er ikke meget dyere end det jeg gav for min S45.

Jeg har bestilt et S45 til ca. 3700,- danske kr. i tyskland. Det er iøvrigt
bestilt hos http://www.fotoversandwutz.de/ Nogen som har erfaringer med
leveringstid hos dem?

Mvh
TiM