Valhalla kontakt fra Jeff Varab
Fra : Jesper Winding

Dato : 15-03-03 00:38

Jeg syntes næsten i skulle have lov til at høre hvad Jeffrey Varab skriver i
sin mail til Sandrew/Metronome. så den får i lige af Ole og mig i
uredigereet form :)

Hello Sandrew,
I hear that there is a problem getting our long lost first major Animated
Feature film to the public in a DVD format. I think there are huge
opportunites in creating a DVD package that can highlight the Wonderful
Historical aspect of "Valhalla" and the people who actually, against all
logic and odds, created what is now a great film and a flurishing Danish
animation industry.

"Valhalla" in it's purist form represents the very body and spirit of all
Danes. It clearly demonstates that through passion and knowledge, Danes can
overcome great obsticles and produce not only a fantastic international film
but the very beginning of an Industry. The very fabric of which all Danish
animation stand on today was frontiered by those brave and visionary
individuals. Not only is there a fantastic story here, but also a very
entertaining film.

If there is any help I can add or assist you in reviewing the possibility of
producing a DVD of "Valhalla" please feel free to contact me

Og det var hvad manden skrev....

www.valhalladvd.dk

--
Jesper

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 15-03-03 02:32

Jeg begynder at kunne lide manden. Hvordan fik du fat i pågældende mail?

Fra : Jesper Winding

Dato : 15-03-03 04:08

"C. H. Engelbrecht" <chrisengeldk@dkik.dk> skrev i en meddelelse
>Hvordan fik du fat i pågældende mail?

Vi bestak kulturministeren der hemmeligt ejer 1 aktie i Sandrew/Metronome.
Så han gjorde sin magt gældende overfor direktøren som i hemmelighed kommer
sammen hans søns bedste vens dagplejemor... :) Så jeg tror vist nok vi
skylder kulturministeren to hotdogs! Men jeg er ikke helt sikker - For hans
kone gav mig besked på at han er på skrump og ikke må spise noget der kan
have indflydelse på hans brors bedste vens kærestes søsters bedste veninde
der tilfældigvis også kommer sammen med en fisker der har en ven med en
søster som OGSÅ kommer sammen med direktøren for Sandrew/Metronome - Det er
lidt indviklet. Men hun bryder sig ikke om tykke mænd og det er vist nok
derfor han er på skrump - så måske slipper vi for de to hotdogs... Men jeg
er ikke helt sikker.

--
Jesper

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 15-03-03 04:38

Ok, så blev jeg straks det klogere...

Fra : ChrisStoffer

Dato : 15-03-03 16:08

> [...]
> der tilfældigvis også kommer sammen med en fisker der har en ven med en

Okay sjovt nok men betyder det at du ikke ved hvor den er fra eller at
den "mail" bare er noget du selv har opdigtet?? Kan du ikke skrive hvor du
har den fra, og hvem manden er?

Mvh
Christian

Fra : Tenzel Kim

Dato : 15-03-03 16:26

ChrisStoffer wrote:
> Okay sjovt nok men betyder det at du ikke ved hvor den er fra eller at
> den "mail" bare er noget du selv har opdigtet?? Kan du ikke skrive hvor du
> har den fra, og hvem manden er?

Tvivler på at det er noget han har opdigtet da det nok ville skade sagen
en hel del mere end hjælpe den i betragtning af at Varab var
med-instruktør på filmen:

http://uk.imdb.com/Name?Varab,%20Jeffrey%20James

Tenz.

Fra : ChrisStoffer

Dato : 15-03-03 17:05

"Tenzel Kim" <tenzel_kim@hotmail.com> wrote in message

> Tvivler på at det er noget han har opdigtet da det nok ville skade sagen
> en hel del mere end hjælpe den i betragtning af at Varab var
> [...]

Okay, tak for det. Så blev det opklaret. Men når han skrev det på den måde
kunne det godt lyde som om at det ikke var helt seriøst.

Mvh
Christian

Fra : Jesper Winding

Dato : 15-03-03 18:26

Hør nu - vi har som tidligere sagt kontakt med en masse af de dejlige
mennesker der gav os Valhalla - hele dagen idag har jeg snakket med Hans
Perk fra A-Film feks. som lavede mange dejlige scener til Valhalla og som
fik meget af det materiale som Metronome egentlig sendte til forbrænding,
meget af det materiale vi gerne vil se. Endnu et bevis på at de er
pisseligeglade med hvad de sidder på deroppe - Jeff Varabs bøn til
Sandrew/Metronome syntes jeg var dejlig at dele med alle dem af jeg der
støtter sagen her. og længere er den sådan set ikke - Jeff fik vi fat
igennem Disney Channel hvor han arbejder lige nu, Efter at han var med til
at lave Titan A.E. gik han over til TV.
De eneste vi mangler at overbevise er Sandrew/Metronome - alle animatore og
bagmænd bag filmen har vi nu kontakt med - Og alle som en er de villige til
at bruge tid på projektet - de eneste vi mangler er Sandrew/Metronome - og
det er her vi er nødt til at vise dem at det er rentabelt for dem - og det
gør vi ved at vise at vi gerne vil købe filmen - Samle underskrifter, sende
mails og bønner.

--
Jesper

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 17-03-03 00:59

Ok, godt nok. Det var ikke meningen at drage din troværdighed i tvivl, det
fremgik bare ikke af din oprindelige post hvor du havde mailen fra. Pidt
Skyt.

Fra : Rune Zedeler

Dato : 15-03-03 18:37

Hehe, jeg blev lige nysgerrig efter hvem manden var, og faldt så over
http://fp.image.dk/fpeplaschke/jeff.htm hvor man kan læse, at han var
med til at lave "the trigger movie"
Tsk, tsk...

-Rune

Fra : Jacob Herold Nielsen

Dato : 15-03-03 19:30

> Hehe, jeg blev lige nysgerrig efter hvem manden var, og faldt så over
> http://fp.image.dk/fpeplaschke/jeff.htm hvor man kan læse, at han var
> med til at lave "the trigger movie"
> Tsk, tsk...

Og "Otto er et næsehorn". Og kan man lide den, anbefaler IMDb også Babettes
Gæstebud. Heh.

--
Jacob H. Nielsen
http://boomtown.net - Nyheder, artikler og anmeldelser

Fra : Rune Zedeler

Dato : 15-03-03 19:59

Jacob Herold Nielsen wrote:

> Og "Otto er et næsehorn".

Jamen *var* han ikke med til at lave den?

> Og kan man lide den, anbefaler IMDb også Babettes
> Gæstebud. Heh.

Det er vel et spørgsmål om at der ikke er danskere nok der stemmer på
IMDB... :-/

-Rune

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 17-03-03 00:58

> Jamen *var* han ikke med til at lave den?

Han står benævnt som 'title designer', det var vel bare det. Eller hva?