Måske OT:EAX
Fra : Søren

Dato : 15-03-03 00:34

hvilke drivere skal jeg bruge til mit soundblaster live!
jeg syntes ikke jeg kan høre forskel om eax er slået til eller fra i f.eks
ghost recon eller andre spil.
jeg bruger winxp.

Søren

Fra : Lord Flasheart

Dato : 15-03-03 01:25

Søren wrote:
> hvilke drivere skal jeg bruge til mit soundblaster live!
> jeg syntes ikke jeg kan høre forskel om eax er slået til eller fra i
> f.eks ghost recon eller andre spil.
> jeg bruger winxp.

Du skal bruge de allernyeste, som kan hentes på www.creative.com. Mht. EAX,
så er det langt fra understøttet af alle spil. I Ghost Recon fungerer det
dog ganske udmærket, når man bevæger sig rundt i bygninger eller andre
lokaliteter der genererer rumklang.
--
Med Venlig hilsen/Best regards
Anders Albrechtsen

Fra : Søren

Dato : 15-03-03 13:48

Jeg syntes bare jeg kan høre forskel på om det er slået til eller fra i
menuen.

Søren

Fra : Lord Flasheart

Dato : 15-03-03 14:38

Søren wrote:
> Jeg syntes bare jeg kan høre forskel på om det er slået til eller fra
> i menuen.

Det skal du bare se bort fra. EAX er et sæt instruktioner, der tilføjer
rumklang til en normal DirectSound3D lydstrøm. EAX fungerer på den måde, at
spiludvikleren definerer en række zoner/områder i spillets rum, hvor der
emuleres ekkoeffekter som følge af tilbagekastning af lyd. Der er stor
forkel på, hvor mange EAX zoner der er i hvert spil. Ghost Recon gør kun
brug af det i de forskellige indendørs lokaliteter, det der ikke sker
næbenværdig tilbagekastning af lyd i en stor skov eller et åbent landskab. I
spillets første bane er der meget tydelig EAX rumklang i klippehulen, hvor
et af banens mål befinder sig.