hvalfangerskib
Fra : Kim K Petersen

Dato : 14-03-03 23:01

Jeg håber at der er nogen der kan hjælpe.
Er der nogen der har oplysninger om en hvalfanger skib
der hed ANGLO NORSE.Mest fra perioden 1949-53.
Jeg mistede min far for 14 dage siden.Han var i en
periode ombord på ANGLO NORSE, men jeg fik ikke
spurgt om ret meget fra den tid.Det kan nok vente til
næste uge.Om ikke andet har jeg lært at man ikke skal udsætte samtaler om
deres liv og levned med sine forældre,bedsteforældre osv.
Hilsen Kim Kongstad Petersen
kongstad@petersen.tdcadsl.dk

Fra : Kurt Hansen

Dato : 14-03-03 23:21

Fri, 14 Mar 2003 23:00:46 +0100, skrev Kim K Petersen:

> [...]
>næste uge.Om ikke andet har jeg lært at man ikke skal udsætte samtaler om
>deres liv og levned med sine forældre,bedsteforældre osv.

Søgning med
"ANGLO NORSE" whaling
på Google giver 10 hits.

Da det ret hurtigt fremgår at det var et fabriksskib, kan du præcisere
søgningen til:
"factory ship" "ANGLO NORSE"
hvilket giver 21 hits med en del læsestof til weekenden.

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Michael Lund

Dato : 14-03-03 23:42

Hej Kim

Jeg prøvede lige at søge på Google efter ("Anglo Norse" ship) og der er en
del beretninger, men de er alle på engelsk. Husk at sætte " " omkring
navnet får at nedbringe antallet af hits.

http://alumni.princeton.edu/~cl1933/article.asp?year=1996&url=whales-in-my-l
ife fortæller om at skibet blev sænket i Bergen da tyskerne invaderede Norge
og at det senere blev hævet og istandsat og operede omkring Peru. Et andet
sted står der at det sank sidst i 1957.

Prøv at kigge selv.

Mvh.
Michael Lund