MS Windows
briani 27239
XP home HD fejl ved start
Fra : Mogens Jørgensen

Dato : 14-03-03 21:27

Hej
I log filen får jeg en række fejl når maskinen starter alt ser umiddelbart
ud til at virke ok udover jeg syntes at min boot er lidt langsom.
Disse 2 fejl bliver rapporteret nogle gange i log
Der blev opdaget en paritetsfejl på \Device\Ide\IdePort0.

Driveren detekterede en controllerfejl på \Device\Harddisk0\D.

Er der nogen som har et bud på hvad jeg kan gøre ved det

M.v.h

Mogens

Fra : Madsen

Dato : 14-03-03 21:47

Mogens Jørgensen skrev:

> Der blev opdaget en paritetsfejl på \Device\Ide\IdePort0.
>
> Driveren detekterede en controllerfejl på \Device\Harddisk0\D.

Jeg tror at det er sådanne fejl der kan resultere i at WinXP
før eller siden kører hastigheden på controlleren ned. Har du tjekket
om det er kablet til harddisken? Standarden for ATA66/100/133-kabler
siger maks. 45 cm. Dermed ikke sagt at du ikke kan køre med længere
kabler for det gør jeg selv (næsten dobbelt så lange uden problemer),
men er det nu et dårligt kabel du har fået fingre i, så kan det
resultere i fejl i overførslen imellem drev og controller.

Madsen.

Fra : Mogens Jørgensen

Dato : 15-03-03 10:38

> [...]
> men er det nu et dårligt kabel du har fået fingre i, så kan det
> resultere i fejl i overførslen imellem drev og controller.

Det er lidt spøjst da jeg bruger HD skuffer og der er ingen fejl på de andre
HD'er med sanne styre system
M.v.h
Mogens