7210/7250 MMS-opsætning på Telmore!
Fra : GANO! - \(MidtJyl~

Dato : 14-03-03 17:17

Hej!

Jeg har lige investeret i en 7250'er, og er i fuldt gang med at knipse nogle
billeder..

Har jeg ret i at billederne kun kan overføres til pc via. mms?

Hvordan får jeg det f.... mms til at virke? (telmore)

...har prøvet inAphone/mmsc.dk - uden held

Venligst, Preben!

Fra : Dennis Enøe

Dato : 14-03-03 18:07

"GANO! - (MidtJylland)" <prebstar@tdcspace.dk> wrote in message
> [...]
>
> Hvordan får jeg det f.... mms til at virke? (telmore)
>
> ..har prøvet inAphone/mmsc.dk - uden held

Du kan starte med at læse lidt hos Telmore, der kommer mms til
Juli sammen med GPRS, du kan kun modtage med inaphone via
Telmore.

Men alt dette er ligemeget da mobilselskaberne ikke kan blive enige
om en taksering af mms, så du kan ikke sende på tværs af de forskellige
selskaber endnu.

Dennis

Fra : GANO! - \(MidtJyl~

Dato : 14-03-03 18:09

Yup, men hvordan får jeg såmine fotos over på comp'en..?

Fra : Dennis Enøe

Dato : 14-03-03 18:11

> Yup, men hvordan får jeg såmine fotos over på comp'en..?
kabel, irda, bluetooth, you name it, hvis ikek ud har nogel af
disse ting ved jeg det faktisk ikke, dem skal du jo også bruge
hvis du vil synkronisere kalenderen med feks outlook.

Dennis

Fra : Dennis Enøe

Dato : 14-03-03 18:10

Og jeg mente selvfølgeligt juni og ikke juli

og så lige den email som alle kunder modtog og den tekst
der er på deres hjemmeside:

PRESSEMEDDELELSE: 29. januar 2003
Telmore på vej med GPRS og MMS

Telmore har nu fået en tidshorisont fra TDC for adgang til den teknik og
funktionalitet, der skal til, før selskabet kan tilbyde sine kunder GPRS.
Ifølge TDC branchesalg er TDC klar med en løsning til Telmore i juni.
Telmore lancerer så GPRS og MMS.

- Vi arbejder konstant på at udvikle og lancere attraktive services og
tjenester til vores kunder, og netop GPRS og MMS står meget højt på vores
liste. Nu har TDC sat en fast tidshorisont for vores tilgang til den
nødvendige teknik. Når TDC i juni er klar med teknikken, så kan vil vi
tilbyde vores kunder nye services, udtaler Telmores direktør Frank
Rasmussen.

Telmore fokuserer ikke kun på at tilbyde de mest gennemskuelige og mest
attraktive mobilpriser, men også tjenester og services, som kunderne
efterspørger. Et gennemskueligt koncept med valgfri tilvalg som Automatisk
Optankning, WebSvar, KontoManager og branchens bedste kundesupport er
eksempler på Telmores målsætning om at servicere kunderne med billig og
attraktiv mobiltelefoni, kombineret med attraktive tilbud.

Mange kunder efterspørger GPRS og MMS, men TDC har indtil nu ikke kunnet
levere den nødvendige adgang til teknikken. Nu er der endelig en fast
tidsplan fra TDC for, hvornår Telmore får tilgang til nye tjenester som GPRS
og MMS.

Fra : GANO! - \(MidtJyl~

Dato : 14-03-03 18:15

Hos deres kundeservice får jeg at vide at jeg skal bruge mmsc.dk!?

Fra : Dennis Enøe

Dato : 14-03-03 18:33

> Hos deres kundeservice får jeg at vide at jeg skal bruge mmsc.dk!?

Underligt, de ved godt du kun kan modtage via wap hos
inaphone, det har de selv oplyst om flere gange på bla
deres hjemmeside og via email til folk og hvis jeg ikke
husker forkert, inde på mobilsiden.

Du kan heller ikke få tilsendt en opsætning til din mobil da
det ikke er en af de få mobiler de understøtter.

Dennis

Fra : GANO! - \(MidtJyl~

Dato : 14-03-03 18:38

Hmm, det vil sige der ikke er nogen mulighed for at sende billederne til
billedkartoteket på club nokia, eller direkte til min email? - heller ikke
med mms via wap, pt.?

Kan jeg med et datakabel eller en iRDa dims til min comp. og med pc-suite -
så overføre billederne til min comp.?

Fra : Dennis Enøe

Dato : 14-03-03 18:48

> [...]
> Hmm, det vil sige der ikke er nogen mulighed for at sende billederne til
> billedkartoteket på club nokia, eller direkte til min email? - heller
ikke på en måde jeg kender til, men jeg har ikke 7250 men S55, men
det er samme problemer med telmore lidt endnu

> Kan jeg med et datakabel eller en iRDa dims til min comp. og med
pc-suite -
> så overføre billederne til min comp.?

Ja eller bluetooth, det skulle 7250 også gerne ha, det koster det samme i
indkøb
jeg gik en for 325kr plus porto og den fungerer perfekt med min mobil,
venners
mobiler med bluetooth af forskellige mærker og selvfølgeligt min loox pda

Fordelen ved bluetooth fremfor irda er at de ikke behøver at ligge ved siden
af
hinanden, ulempen sammenlignet med datakabel er så at hvis der udgives
firmware
som man selv kan installere skal man ha kabel, men det mener jeg ikke at
nokia
udgiver.

Dennis

Fra : Daniel Alstrup

Dato : 14-03-03 19:39

"Dennis Enøe" skrev i en meddelelse

> Ja eller bluetooth, det skulle 7250 også gerne ha,
[klip]

Nope! På Nokias hjemmeside står i hvert fald kun IR og kabel.... Så vidt jeg
kan se er eneste forskel på 7250 og 6610/7210 at 7250 har indbygget kamera!

Hygge...
Daniel

Fra : Dennis Enøe

Dato : 15-03-03 01:37

"Daniel Alstrup" <daniel.alstrupNOSPAM@tdcadsl.dk> wrote in message
> Nope! På Nokias hjemmeside står i hvert fald kun IR og kabel.... Så vidt
jeg
> kan se er eneste forskel på 7250 og 6610/7210 at 7250 har indbygget
kamera!
Jeg var ellers helt overbevist, oki, så skal der nok ikke shoppes BT hehe

Dennis