Umuligt spørgsmål
Fra : Onix

Dato : 14-03-03 16:42

Hej.....jeg er klar over at jeg nu er inde på et "umuligt" spørgsmål, men
jeg var på ferie i tyrkiet i 2001 om sommeren I alanya, der spillede de
konstant en turkisk (moderne) pop nummer, som lød skide godt. Jeg fik ikke
fat i nogle navne, men det var sådan lidt tekno agtigt og der var flere
temposkift i melodien, ?

Jeg ved den er svær, men håber at være heldig herinde, folk (tyrkere og
turister) gik amok når den blev spillet, danskede i restauranter, på gaden
mv. når den blev spillet (ret sjovt

Kom frit frem hvis nogen tror de kan "knække" den ?

Onix

Fra : Rundude

Dato : 14-03-03 17:17

måske noget med Tarkan....
Han havde for nogle år siden et hit der inden for det seneste år er blevet
oversat til engelsk (eller også er det omvendt fra engelsk ==> tyrkisk)

Nummeret hed dengang "Kiss kiss"

mvh
Rundude aka Kenneth

Fra : Jakob T. Eriksen

Dato : 14-03-03 17:33

Hvis det skulle være det nummer med Tarkan, hedder det "Simarik", men den er
altså nogle år gammel, og jeg kan heller ikke genkende det med
temposkiftene, så det er nok et andet nummer.....

-Jakob

Fra : Lars Bernau

Dato : 15-03-03 07:42

In article <3e720456$0$187$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, jte@c.dk
says...
> Hvis det skulle være det nummer med Tarkan, hedder det "Simarik", men den er
> altså nogle år gammel, og jeg kan heller ikke genkende det med
> temposkiftene, så det er nok et andet nummer.....

Det kunne være det var remix udgaven de spillede (i den version der
der blandt andet samplet lidt fra Snaps "The Power") Og jeg ved at der er
flere temposkift i den version.

/Lars

Fra : Lars Bernau

Dato : 15-03-03 07:39

In article <3e720086$0$29549$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>,
Rundude@ofir.dk says...
> måske noget med Tarkan....
> Han havde for nogle år siden et hit der inden for det seneste år er blevet
> oversat til engelsk (eller også er det omvendt fra engelsk ==> tyrkisk)

Den er oversat fra tyrkisk til engelsk (det er Tarkan selv der har
skrevet nummeret) Og svinger, efter min mening væsenligt bedre på tyrkisk
end engelsk

> Nummeret hed dengang "Kiss kiss"

Eller helt præcist "Kiss Kiss - Simarik"