GSM --> Fastnet, og omvendt !
Fra : Ole Rasmussen

Dato : 14-03-03 14:05

Hej

Der dukker stadig nye ting op. - Nu kan man med en Nokia 32 box forbinde
en fastnetlinie direkte til GSM mobilnettet, Kig her:

The missing link
14. marts 2003: Nokia introducerer nu hvad man kan kalde "the missing
link" mellem fastnettet og mobilnettet. Med Nokia 32 får man en lille
boks som kan omsætte en almindelig fastnet telefonlinie til en GSM
opkobling. Boksen giver flere fordele, bl.a. fordi man dermed kan sende
mobilsamtaler direkte ud i GSM-nettet uden om fastnettet - og det kan i
de fleste tilfælde spare penge.
Læs mere: http://www.netplan.dk/New/index.asp?ArticleID=3605

--
M.v.h. Ole®

Fra : JMo.

Dato : 14-03-03 18:26

Ole Rasmussen <newsfeed@melby-online.dk> wrote in

> [...]
> opkobling. Boksen giver flere fordele, bl.a. fordi man dermed kan sende
> mobilsamtaler direkte ud i GSM-nettet uden om fastnettet - og det kan i

Øhh, var det ikke præcis det samme som den gamle Nokia Premicell gjorde??

Har jeg misforstået noget, eller har Nokia genopfundet den dybe tallerken??

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 15-03-03 17:44

> Har jeg misforstået noget, eller har Nokia genopfundet den dybe tallerken??

<Citat http://www.netplan.dk/New/index.asp?ArticleID=3605 :>

Selv om Nokia 32 er ny, så er ideen om særlige GSM-bokse for
tilslutning af forskelligt analogt udstyr til mobilnettet slet ikke ny. Nokia
har en model 30 og model 31 som basalt set gør det samme, mens
Nokia model 22 giver en analog trunk-linie. Det nye ved model 32 er, at
den ud over voice kommunikation kan håndtere dataopkoblinger med op
til 2+2 eller 3+1 GPRS funktionalitet.

<Citat slut>

--
Michael