Hvilket AC/DC album bør man købe?
Fra : Nikolaj Borg

Dato : 14-03-03 13:13

Jeg er ikke just den store fan af dem, men det er jo ganske underholdende
party-musik. Et af den slags bands, hvor jeg godt kunne finde på at købe en
greatest hits skive. Men det kan jeg ikke lige finde. Hvilket album bør jeg
gå efter? Med henblik på fest og ballade, altså.

/Nikolaj

Fra : Kong Kent

Dato : 14-03-03 14:23

> [...]
jeg
> gå efter? Med henblik på fest og ballade, altså.

Jeg har da et par forslag:

Highway To Hell
Back In Black
The Razors Edge

Det er alle 3 rigtig gode albums, hvor HTH og BIB nok er de største skiver
AC/DC nogensinde har lavet. Men TRE er også ganske god, og kendes bl.a. for
den voldsomme eksponering sange som "Thunderstruck" og "Moneytalks" havde på
MTV i starten af 90erne. Men der er også andre gode sange derpå, bl.a. "Are
You Ready", "Mistress for Christmass" og "Razors Edge"

3 sublime skiver IMHO.

Kent Kirkegaard Jensen - én af de største DK fans af AC/DC
http://formel1.jubii.dk - F1 på dansk!
http://www.f1journal.com - entusiasternes site.

Fra : -V-

Dato : 14-03-03 17:40

Kong Kent wrote:
> Highway To Hell
> Back In Black
> The Razors Edge

Highway To Hell er imho den bedste eller næstbedste (efter Back in Black,
naturligvis) skive, de har kreeret, men du vil nok også synes at Dirty Deeds
Done Dirt Cheap er ret fedt.

Prøv det, prøv det.

-V-

Fra : Martin Helbo

Dato : 14-03-03 17:53

"Nikolaj Borg" <nSiPkAoMl@jborg.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
jeg
> gå efter? Med henblik på fest og ballade, altså.

AC/DC har levet flere fede albums, Kong Kent har nævnt tre stykker.
Hvis du søger et slags greatest hits album kan dobbelt cd'en Live anbefales.
Det er selvsagt en live-cd med mange af de største numre fra AC/DC.

--
/Martin Helbo
www.thedude.dk

Fra : Lotus

Dato : 14-03-03 19:28

> [...]
jeg
> gå efter? Med henblik på fest og ballade, altså.

Back in Black er IMHO det fedeste studie-album, de har lavet. Men hvorfor
ikke investere i AC/DC Live? En dobbelt-skive med ekstremt meget fest og
ballade! Her er det hele samlet!

Lars V

Fra : Rune Jensen

Dato : 15-03-03 00:22

> [...]
> ikke investere i AC/DC Live? En dobbelt-skive med ekstremt meget fest og

Ja der er sgu alt hvad hjertet begærer...plus den fedeste intro på en LIVE
CD længe :)

Rune aka B|aze

Fra : Mads Breddam

Dato : 15-03-03 12:49

> Hvilket album bør jeg
> gå efter? Med henblik på fest og ballade, altså.

Som andre også skriver, så køb Live-pladen. Den er feeeeed.... Men de nævnte
studiealbum er heller ikke at tage fejl af. Her vil jeg tilføje Ballbreaker,
som en del AC fan ikke er så vilde med, men jeg synes også den er ganske
god. Men Live-pladen......

--
Mvh.:
Mads Breddam

"Livet skal leves forlæns, men forståes baglæns." Søren Kierkegaard.