flere ftp servere bag cisco 677
Fra : Egon Olsen

Dato : 19-03-01 08:46

Vi har en ftp-server kørende på en linux maskine. Cisco 677 routeren er sat
op således:

set nat entry add lan-ip 21 wan-ip 21 tcp

Det fungerer fint.

Nu ville vi gerne have en anden maskine som ftp-server samtidig, og vi laver
derfor følgende mapning:

set nat entry add anden-lan-ip 21 wan-ip 22 tcp

Det kan lade sig gøre at logge på (port 22 naturligvis) og skifte
direktorie, men ligesåsnart man skriver ls, så går det galt. Der er lidt
forskel på om klienten er sat til passive mode eller ej, men ingen af delene
fungerer.

What gives?

--
Aksel

Fra : Jonas Due Vesterhede~

Dato : 19-03-01 16:23

"Egon Olsen" <dsl27314@tvipd.tcybercityd.tdk> skrev i en meddelelse
> [...]
> direktorie, men ligesåsnart man skriver ls, så går det galt. Der er lidt
> forskel på om klienten er sat til passive mode eller ej, men ingen af

Det er nok fordi du ikke har nattet "data porten". FTP bruger alt tid porten
lige under den port man logger på (altså port 21 når man logger på fra port
22 osv.) til at overføre data. Jeg er ikke helt sikker på om det er grunden,
men prøv at lave det her i stedet for:

set nat entry add anden-lan-ip 21 wan-ip 23 tcp
set nat entry add anden-lan-ip 20 wan-ip 22 tcp

Og se om det hjælper...

Mvh. Jonas

Fra : Egon Olsen

Dato : 20-03-01 08:02

"Jonas Due Vesterheden" <totalnirvana@mailme.dk> wrote in message
> [...]
> men prøv at lave det her i stedet for:
>
> set nat entry add anden-lan-ip 21 wan-ip 23 tcp
> set nat entry add anden-lan-ip 20 wan-ip 22 tcp

Tak for svaret. Det er forsøgt (med andre portnumre ganske vist), men uden
held.

--
Aksel