ÆV, jeg føler mig dum !!
Fra : René Kofoed

Dato : 14-03-03 09:44

Hej NG.
Hvorfor tager det så lang tid at lære om hunden ??
Puha, hvor har jeg betalt mange dyre lærepenge.
Min første hund som jeg har endnu, har indfriet alle ønsker og drømme (var
til DM sidste år i lydighed), så nu skal jeg bare lære noget om de
forskellige hunde.
Jeg har siden købt en schæferhvalp, han er nu 7½ mdr.
Meningen er at han skal "tage" over når Coco ikke kan klare sig til
konkurrencer mere.
Alt går godt i starten, men så kører alt træning med Coco i skuddermudder.
Jeg kom stortudende hjem en dag, alt var gået galt, til sidst kunne jeg end
ikke lave et indkald.
Den lille går det fint med, bortset fra byttedriften !! Så træner vi den,
det bliver bedre, men ikke godt nok!!
Hvorfor ???
Fordi jeg har glemt at lege med dem !!!
ØV, hvor er jeg bitter og gal på mig selv. Hvorfor kunne jeg ikke regne det
ud ??
Hvorfor bliver det hele så svært jo mere man lære om hunden og træning ??
Vendepunktet blev den dag hvalpen var "indlagt" for behandling af hot spot.
Så finder "Mor" Piv, og leger som i "gamle" dage med Coco, og lige pludselig
er der ingen problemer med at, komme og aflevere, stå stille med piv i
munden, og bare blive kløet på brystet.
Hvalpen kommer hjem og skal være ude som en del af problemhuds-løsningen.
Han er glad og fræk, trænger til lidt fysisk udfoldelse.
Der ligger en stor stofbold i haven, mor sparker til bolden, og hvalpen
farer af sted efter den, kommer og aflevere!!!, dette gentager sig mange
gange. Lige pludselig har hvalpen byttedrift !!
Puha, hvor har jeg dog været dum og snæversynet, ambitiøs og seriøs, og har
glemt alt det sjove, som er grobund for al succesfuld træning!!
Det var min historie om hvor galt det går, når man glemme at, lege med ens
"Bedste" venner.
Det var dyrer lærepenge, men de er givet godt ud !!
God dag til alle, har det skønneste og dejligste solskinsvejr i Korsør.
MVH Susanne.

Fra : Pia J

Dato : 14-03-03 10:34

Jamen de har jo tilgivet dig, så det går nok endda. :) Det er de største
brølere man lærer mest af!

Herhjemme kom jeg på forleden, at jeg skal have mig en snak med gemalen, han
har været lidt utålmodig og over en længere periode startet med at brøle
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEED!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! eller gentaget en
kommando 40 gange inden hunden lystrede - med det resultat at de nu er lidt
tonedøve og istedet for at reagere på "kom sååååå!" - istedet skal have
"MAX! MOLLY! KOM! KOM! KOM!NU!!!!PLADS FOR HELVEDE!"

Istedet for at være obs på det er jeg "kommet til" at gøre det samme i takt
med deres manglende respons.

Så vi har også et par ting vi skal starte forfra på.

:Pia

Fra : Kim Vestergaard Horn~

Dato : 15-03-03 12:53

Hej Susanne

Da jeg for år tilbage begyndte at gå med hund, gentog træneren to sætninger så
jeg endnu kan dem til hudløshed:

1) Når det går skidt, er det ALDRIG hundens skyld!

2) Man kan lave en god hund på ganske få måneder - en god hundefører kommer
først efter årtier!

Jeg ved ikke om det kan være en trøst?

/Kim

Fra : René Kofoed

Dato : 16-03-03 20:58

Hej Kim.
Jeg har så stadig ca 6 år tilbage inden jeg runder det første årti!!
Mvh Susanne.

Fra : Søs D. Jensen

Dato : 16-03-03 21:48

Hej Susanne

Det er RIGTIG svært med hund nr. to - træningsmæssigt og ambitiøst. Jeg er
også på nr. to, som skal gøre det godt. Netop fordi det gik så godt med nr.
1 - her har jeg også bare gået og leget tingene ind i ham på gåture mm. Med
nr. to skal det hele være så rigtigt for starten, så jeg dårligt kan finde
ud af at komme igang. Føler med dig - jeg synes også det er svært ) Jeg
har dog ingen brølere lavet - for jeg har ikke rigtig fået lavet noget som
helst )'

KH
søs