Trådløs Netværk, Er det sikkert ?
Fra : Jesper Andersen

Dato : 14-03-03 09:27

Hejsa.

Jeg står og skal have udvidet vores netværk.
Vi har købt endnu en bygning som ligger ca. 50 meter fra os. Der skal
der bygges et lille kontor til 2 personer.
Jeg vil ikke ofre det, det koster at få gravet kabler ned, men tænkte
derimod på at lave et trådløs netværk.

Men er det sikkert ? Jeg har læst så meget om at det var let at bryde
ind i. Passer det ?

Mvh
Jesper Andersen

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 14-03-03 11:21

On Fri, 14 Mar 2003 09:26:35 +0100, Jesper Andersen
<REMOVEja@palby.dk> wrote:

> Men er det sikkert ?

Det kan *laves* sikkert.

> Jeg har læst så meget om at det var let at bryde ind i.
> Passer det ?

Langt det meste udstyr er default konfigureret fuldstændig uden
sikkerhed (for at gøre det nemt at sætte op). Det har givet
anledning til nogle af historierne.

Nogle steder har man valgt at sætte 'hot spots' op, der med vilje
er meget åbne/usikre. Det har (misforstået) givet anledning til
andre af historierne.

Med ordentligt udstyr kan man opnå sådan ca. den sikkerhed, man
har brug for.

-A