Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
CD-R Medier
Fra : Sparre

Dato : 14-03-03 08:39

Hejsa Fotofreaks...

Jeg søger gode og dårlige erfaringer med CD medier som skal bruges til
backup af digitale billeder....

Hvilke mærker er gode, hvilke skal man holde sig langt fra...

Et krav er jo at de kan holde et vist stykke tid...

--
Sparre

Fra : Morten Winther

Dato : 14-03-03 11:28

"Sparre" <christian@NOSPAMsparre.it> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvilke mærker er gode, hvilke skal man holde sig langt fra...
>
> Et krav er jo at de kan holde et vist stykke tid...

De kan med fordel købes i UK, da der er 4,5 kroner i afgift i DK.

Se
<http://www.cdr-by-mail.co.uk/acatalog/CDR_By_Mail_Professional_CDR_6.html>

Jeg købte sammen med nogle andre 600 CDR'er til 2,3 kr stykket incl fragt.

/ morten

Fra : Sparre

Dato : 14-03-03 12:09

> De kan med fordel købes i UK, da der er 4,5 kroner i afgift i DK.

Tror lige du har misforstået mig, ved godt hvor man kan købe cd'er billigt,
men jeg vil gerne vide hvilke mærker der er pålidelige til data
opbevaring....

hvilke er gode, og hvilke skal man holde sig langt fra, prisen er næsten
underordnet da det ikke drejer sig om er kæmpe parti jeg skal hvae fat i men
bare nogen til min digitale billeder....

--
Sparre

Fra : emj

Dato : 14-03-03 12:15

On Fri, 14 Mar 2003 12:09:12 +0100, "Sparre"
<christian@NOSPAMsparre.it> wrote:

>hvilke er gode, og hvilke skal man holde sig langt

Hvis du har en meget hurtig brænder (48x) så skal du købe de medier,
der er beregnet til det. De billige bliver for varme ved den hastighed
og det kan umuligt være sundt for data-holdbarheden.
Hilsen emj

Fra : Max

Dato : 14-03-03 13:00

> [...]
men
> bare nogen til min digitale billeder....

Brænd langsomt og opbevar godt, ved en jævn temp. og pas på cd'en/erne...så
skulle de vidst holde godt...

Om ikke andet hører spørgsmålet til i en anden gruppe...

/Max

Fra : Sparre

Dato : 14-03-03 13:18

> Om ikke andet hører spørgsmålet til i en anden gruppe...

Havde det på fornæmmeren, men valgte do denne gruppe, da det jo specifikt
handler om opbevaring af digtale _billeder_

--
Sparre

Fra : Max

Dato : 14-03-03 14:31

> Havde det på fornæmmeren, men valgte do denne gruppe, da det jo specifikt
> handler om opbevaring af digtale _billeder_

Naaa...det hører vidst under datasikring/opbevaring

men jeg sagde det også bare som et råd, den korekte gruppe ved nok også mere
om det

God weekend.

/Max

Fra : Henrik og Stine Laur~

Dato : 14-03-03 17:09

Hej Sparre.
Kodak er altid gode. De er måske en smule dyre end tdk og verbatim men jeg
mener ud fra min egen erfaringer at kodak er bedst.
Henrik

Fra : Morten

Dato : 14-03-03 13:45

> Hvilke mærker er gode, hvilke skal man holde sig langt fra...
>
> Et krav er jo at de kan holde et vist stykke tid...

Dem jeg har de bedste erfaringer med er i tilfældig rækkefølge: Verbatim,
Fuji, TDK og Lead Data.

Hvad jeg derimod har dårlige erfaringer med er som en klar nr. 1 Mr.
PLATINUM. Kodak (Gold) har jeg heller ikke haft gode erfaringer med, men har
de sidste par år undgået dem, så jeg ved ikke om de er blevet bedre.

Ellers er Max' råd om behandling værd at bide mærke i uanset mærke.

Mvh
Morten

Fra : Benny Mortensen

Dato : 14-03-03 14:25

Hej Sparre

Jeg har ikke haft gode erfaringer med Sirius 700 mb
Jeg syntes selv det var underligt, ingen brænderfejl eller andre fejl, men
når man skulle læse dem igen, var der temmelig mange billeder der ikke kunne
læses igen. Dette gentog sig på flere skiver, og på flere forskellige
brændere. Til almindelige data, havde jeg ingen problemer med dem.

Så til mine billeder bruger jeg Mr. Platinum 650 mb, der har jeg ikke haft
mystiske fejl på.

M.V.H....Benny..

Fra : Fam. Andersen

Dato : 15-03-03 01:28

Hej.

Jeg erindrer at jeg for et par år tilbage læste en test af brændbare skiver
i et Tysk Pc blad. Testens absolutte best buy var Aldis til 99 pfennig.
Noget af det ringeste i testen var Kodak og Fuji. Jeg har selv brugt Aldis
samt andre "billige" produkter i flere år, indtil videre har jeg ikke haft
problemer med at der opstår fejl på disse, og jeg har brugt en del da jeg
indtil videre har indscannet 10-15000 Dias og negativer.

Hilsen Niels

Fra : Tommy Bruus-Jensen

Dato : 15-03-03 22:29

"Fam. Andersen" <alwaysin@heaven.dk> skrev i en meddelelse
> Hej.
[SNIP]
> jeg har brugt en del da jeg
> indtil videre har indscannet 10-15000 Dias og negativer.

Må man spørge hvordan du har scannet _så_ mange? Min svigerfar har 6-7000
dias han gerne vil have scannet ind, men det vil jo tage en betragtelig
tid...

Mvh Tommy