MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
xp installationsproblemer
Fra : Volker Dawideit

Dato : 14-03-03 07:22

Hvad er der galt: jeg installerer Windows XP pro på en helt ny maskine, alt
kører som en drøm. Som det sidste installerer jeg Symantec Antivirus 8.0 og
det hele går ned. Jeg kan ikke komme i kontakt med maskinen, den tilter ved
opstart. Nå, efter forskellige forsøg på at afinstallere programmet og
reparere Windows igen beslutter jeg mig for at geninstallere hele svineriet.
Men, nu begynder problemerne først, Windows vil ikke installere igen. Jeg
prøver naturligvis alt, nypartionering med fdisk, tvungen formatering, reset
af Bios osv., intet hjælper. Der bliver ved at komme blå skærm frem med
meddelelser om at nu må der lukkes for at beskytte computeren mod fejl,
eller meddelelser om at denne og hint fil (.dll eller .exe) ikke kan
kopieres og at installationsprocessen derfor afbrydes. Af nysgerrighed
prøver jeg at installere Windows 98SE, helt uden problemer. Jeg prøver så at
installere XP fra Win98 og efter at installationsprogrammet i starten kører
uden problemer, tilter det hele igen efter at installationsprogrammet har
konverteret fat partitionen til nfts. Hvad gør jeg nu?

Mvh. Volker

Fra : JSM

Dato : 14-03-03 14:44

"Volker Dawideit" <vd@c.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
alt
> kører som en drøm. Som det sidste installerer jeg Symantec Antivirus 8.0

Får du en stop fejl ?
F.eks a la "unmountable_boot_device" - "Stop 0x000000CD" eller lignende??
Søg på stopkoden eller navnet på fejlen i google og du kan ofte være heldig
at finde en løning på problemet.
Sådan fandt jeg f.eks. løsningen på en kundes problemer med at installere
XP. Han havde sat et 40 leder IDE kabel på en UltraDMA disk.
mvh
Jesper

Fra : Volker Dawideit

Dato : 14-03-03 22:53

"JSM" <1@2.dk> wrote in message news:b4sma9$oo7$1@sunsite.dk...
> Får du en stop fejl ?
> F.eks a la "unmountable_boot_device" - "Stop 0x000000CD" eller lignende??

Jo, det gør jeg, flere forskellige og andet skidt. Men tak for tipset, jeg
fandt frem til bl.a. Installation Stop Messages på Microsoft TechNet. Nu må
jeg se om jeg kan arbejde mig igennem den store mængde information og
faktisk løse problemet. Jeg har sgu aldrig oplevet noget lignende. Og så har
jeg lige efter denne maskine sat en helt identisk op, og den kører helt uden
problemer. Hmmm....
Mvh. Volker

Fra : Volker Dawideit

Dato : 18-03-03 22:52

Det viste sig at være en defekt ram blok. Nu kører det igen.
Mvh. Volker