Fouriertransformation
Fra : Bjarke Walling Peter~

Dato : 13-03-03 07:55

Hej.

Er der nogen der kender nogen gode bøger om emnet?

Det må gerne være lidt svært, men skal dog alligevel kunne bruges på 3.g
valgfrit emne i matematik (helst :).

Mvh. Bjarke

Fra : Morten M. Jørgensen

Dato : 15-03-03 09:22

Kender ikke nogen bøger specifikt om fourier trans. men teorien findes i de
fleste kredsløbsteori bøger samt de gode mat. bøger Men prøv at kigge på det
her link:

http://aurora.phys.utk.edu/~forrest/papers/fourier/#fourier

--
MMJ

Fra : Kim Noer

Dato : 15-03-03 17:45

Bjarke Walling Petersen wrote:

> Er der nogen der kender nogen gode bøger om emnet?

Jeg har brugt DSP First og den indeholder med sikkerhed alt det du skal
bruge. Den kan dog være at den måske er lige lidt voldsom til 3g. I øvrigt
kan du finde ret mange sider der behandler området på forskellige niveauer.

--
"All the words in this book have been published before!"
"- In the dictionary!" - 3RfS.

Fra : Morten Therkildsen

Dato : 18-03-03 10:23

| Er der nogen der kender nogen gode bøger om emnet?
|
| Mvh. Bjarke

Er det simpelthen ikke for svært til 3. g? Er det ikke Fourier-analyse du
mener?Det er lidt mere tilgængeligt for gymnasieelever end f-transformation.

Er du lærer eller elev, Bjarke?

Mvh. Morten

Fra : Bjarke Walling Peter~

Dato : 19-03-03 00:25

Morten Therkildsen skrev:

> Er det simpelthen ikke for svært til 3. g? Er det ikke Fourier-analyse du
> mener?Det er lidt mere tilgængeligt for gymnasieelever end
f-transformation.

> Er du lærer eller elev, Bjarke?

Elev.

Jeg spørger i princippet for min lærer, der samtidig leder andre steder
efter bøger. Der er flere i klassen som har hørt om emnet og godt kunne
tænke sig at beskæftige sig med det, hvis der ellers er noget materiale at
tage fat på.
Oprindeligt har jeg ment Fouriertransformation, men jeg har hørt fra mange
at det skulle være utrolig svært. Måske Fourieranalyse også kunne være et
godt emne.
Der skal selvfølgelig også helst være noget matematik at tage fat på -
ellers dur det ikke. Omkring Fouriertransformation har jeg hørt at det måske
var bedre emne i fysik, for der bruger man det blot, uden at skulle tænke
over matematikken i det (højst sandsynligt bruger man blot et
computerprogram).
Dog har jeg også snakket med en fra Århus Uni., jeg kender, der har en bog
fra et matematikhold han gik på - vi skulle vist kunne forstå det meste,
sagde han, og syntes nu også det ville være et godt valgemne. Måske er det
Fourieranalyse han har snakket om - det skal jeg lige spørge ham om. (I
øvrigt er et alternativt emne komplekse tal, hvilket enkelte af os allerede
kender en del til).

Det skal lige siges at hjemmesider ikke kan bruges til emne-materiale (jeg
kender selv et par stykker). Sådan er det bare, har min matematiklærer sagt.

Ellers mange tak for svarene!

Mvh. Bjarke