Rainbow6 3. Planlægningsfasen?
Fra : Thomas Hjort

Dato : 13-03-03 18:30

Nogen der ved om de har pillet planlægningsfasen ud i 3'eren?
(for så gider jeg ikke købe det når det kommer)

Mvh Thomas

Fra : Steffen

Dato : 13-03-03 22:39

Ved det ikke, men man kunne da bare sætte "autoplan" på?

--
Mvh. / Sincerly Steffen Y.

"To start press any key.... where's the 'any' key?"
- Homer Simpson

Fra : Mads Bahrt

Dato : 14-03-03 00:09

Thomas Hjort wrote:
> Nogen der ved om de har pillet planlægningsfasen ud i 3'eren?
> (for så gider jeg ikke købe det når det kommer)
>

> Mvh Thomas

I singleplayerdemoen som du kan hente fra boomtown, vil du se at den
stadig er der. Og for dem der ikke gider det er der en panikknap der
smider dig fra briefing til starten af missionen med standardplaner.

MVH
Mads

Fra : Thomas Hjort

Dato : 14-03-03 00:48

"Mads Bahrt" <mads_bahrt@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> I singleplayerdemoen som du kan hente fra boomtown, vil du se at den
> stadig er der. Og for dem der ikke gider det er der en panikknap der
> smider dig fra briefing til starten af missionen med standardplaner.

Super. Der er nu ikke noget så godt som at lave en perfekt plan og lade
holdet lave alt det grove arbejde :) Har du et link til demoen?

Mvh Thomas

Fra : Thomas Hjort

Dato : 14-03-03 00:53

> "Mads Bahrt" <mads_bahrt@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Super. Der er nu ikke noget så godt som at lave en perfekt plan og lade
> holdet lave alt det grove arbejde :) Har du et link til demoen?

Fandt den selv på gamespot

Mvh Thomas

Fra : Jacob H. Nielsen

Dato : 14-03-03 01:28

> Nogen der ved om de har pillet planlægningsfasen ud i 3'eren?
> (for så gider jeg ikke købe det når det kommer)

Det har de ikke. Den fungerer ligesom i de andre spil, men med et lille
3D-view af banen, hvis man vil se hvilken vej man skal, inden man går i
gang.

Overgangen til Unreal Warfare er det bedste skridt de kunne tage!

Det er et ret godt spil.

--
Jacob H. Nielsen
http://boomtown.net - Nyheder, artikler og anmeldelser

Fra : Thomas Hjort

Dato : 14-03-03 09:16

"Jacob H. Nielsen" <jacob@boomtown.net.invalid> skrev i en meddelelse

> Det har de ikke. Den fungerer ligesom i de andre spil, men med et lille
> 3D-view af banen, hvis man vil se hvilken vej man skal, inden man går i
> gang.

Pis. Jeg syntes at planlægningsfasen var noget af det bedste ved R6. Jeg ved
godt at mange sprang planlægningen helt over og gik til vaflerne. Det gjorde
jeg også selv i første forsøg for at checke banen ud, men derefter var det
fede at lave en plan, og så læne sig tilbage og ens gutter skyde tangoes og
så måske selv gå ind og overtage et hold hvis det brændte på.

> Overgangen til Unreal Warfare er det bedste skridt de kunne tage!

Unreal Warfare??

Mvh Thomas

Fra : Jacob Herold Nielsen

Dato : 14-03-03 09:34

> [...]
og
> så måske selv gå ind og overtage et hold hvis det brændte på.

Pis? Den er der jo. :P

> Unreal Warfare??

Ja, Raven Shield kører på Unreal Warfare, den seneste udgave af
Unreal-motoren, der blandt andet bruges til Unreal 2, UT2003, Devastation,
Postal 2 osv.

Fra : Thomas Hjort

Dato : 14-03-03 14:32

"Jacob Herold Nielsen" <jacob@boomtown.net.invalid> skrev i en meddelelse

> ved
> gjorde
> og
>
> Pis? Den er der jo. :P

OK, så misforstod jeg dig.

> Ja, Raven Shield kører på Unreal Warfare, den seneste udgave af
> Unreal-motoren, der blandt andet bruges til Unreal 2, UT2003, Devastation,
> Postal 2 osv.

Det lyder fandme godt. Grafikken i R6 var jo ikke ligefrem i top :)

Mvh Thomas

Fra : Lord Flasheart

Dato : 15-03-03 14:49

Thomas Hjort wrote:

> Det lyder fandme godt. Grafikken i R6 var jo ikke ligefrem i top :)

Da spillet kom i 1999 var grafikken da i den bedre ende af skalaen, og kun
overgået af spil som Unreal og Quake 3. Men efter dagens standarder er den
selvfølgelig håbløst forældet
--
Med Venlig hilsen/Best regards
Anders Albrechtsen

Fra : Mads Bahrt

Dato : 14-03-03 13:18

Thomas Hjort wrote:
> [...]
> fede at lave en plan, og så læne sig tilbage og ens gutter skyde tangoes og
> så måske selv gå ind og overtage et hold hvis det brændte på.

For at gøre det helt klart - planlægningen er stadig i 2D - der er bare
et lille 3D-vindue i hjørnet, som kan hjælpemed orienteringen. Jeg mener
personligt at stort set alle ting der var godt ved R6/RS stadig er her.
De har samlet de samme funktioner på knap så mange skærmbilleder - du
vælger f.eks. personer og udrustning i samme skærmbillede, hvilket
fungerer fint. Men det nemmeste var hvis du selv hentede demoen og
dannede din egen mening.

MVH
Mads

Fra : Thomas Hjort

Dato : 14-03-03 14:31

> [...]
> vælger f.eks. personer og udrustning i samme skærmbillede, hvilket
> fungerer fint. Men det nemmeste var hvis du selv hentede demoen og

Den er på vej :)

Mvh Thomas

Fra : Lord Flasheart

Dato : 15-03-03 14:48

Thomas Hjort wrote:
> Nogen der ved om de har pillet planlægningsfasen ud i 3'eren?
> (for så gider jeg ikke købe det når det kommer)
>

> Mvh Thomas

Det har de ikke, det er nøagtigt magen til 2'ernes. Dog er der, at dømme
efter singleplayer demoen, kommet lang flere muligheder for at give ordre
til holdkammeraterne undervej i en mission. F.eks. kan man beordre dem til
at gå hen et bestemt sted, storme og sikre et rum, kaste flashbangs etc., og
det fungerer virkelig godt.

Fra : Flare

Dato : 16-03-03 20:29

> [...]
> at gå hen et bestemt sted, storme og sikre et rum, kaste flashbangs etc.,

Nogen der har et link til hvordan det helt præcis virker med at give
komandoer til sine mænd. Synes ikke jeg kan få det til at funke helt.

Anders

Fra : Jacob Herold Nielsen

Dato : 16-03-03 22:24

> Nogen der har et link til hvordan det helt præcis virker med at give
> komandoer til sine mænd. Synes ikke jeg kan få det til at funke helt.

Via det lille ikon nederst i midten af skærmen. Sigter du på en dør, kommer
der Open Door-ikonet frem, og du kan holde space nede og få en simpel
kommandomenu frem. Open, Open & Clear, Open & Grenade. Du bruger så musen
til at vælge dig igennem menuen.

Det samme gælder når du have have dem til at gå et bestemt sted hen.

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 17-03-03 19:08

AAAAARRRRHHHHH..... Jeg kan slet ikke vente til jeg for fat i det spil, jeg
var besat af 1'eren, og nu er den her med bedre grafik og noget jeg synes
lyder som en lidt nemmere kommando uddeling.... damn jeg glæder mig