Tillerpilot 2500
Fra : Torben Skovsted

Dato : 12-03-03 09:35

Er der nogen der har en manual til en Tillerpilot 2500.

mvh Torben Skovsted

Fra : Torben Skovsted

Dato : 13-03-03 18:24

Hej igen

Kan Tillerpilot 2500 tilsluttes GPS og styres derfra?

Der er et hul med en aftagelig prop hvor der kan tilsluttes et elle

andet.

mvh Torben Skovsted

Fra : Per J

Dato : 13-03-03 18:42

I meddelse: 3e6ef0ad$0$261$edfadb0f@dread15.news.tele.dk.
Skriver Torben Skovsted via sin e-mail <ts@tsautomation.dk>:

> Er der nogen der har en manual til en Tillerpilot 2500.
>
> mvh Torben Skovsted

Når jeg søger via Google på tillerpilot 2500, kan jeg sammenfatte, at mange
fabrikanter kalder deres selvstyrer tillerpilot, som jeg går udfra betyder
autopilot til rorpind (undskyld mit englske formåen).
Kan du komme ind på hvilket fabrikat din autopilot er.
Der kan downloades mange manualer fra nettet.
Se bla. http://www.simrad.com/

Per Jørgensen
Besøg: www.korsoersejlklub.dk
Fix OE: http://flash.to/oe-quotefix/

Fra : Torben Skovsted

Dato : 13-03-03 19:05

Hej Per

Jeg er ikke klar over fabrikatet. Der står "Tillerpilot 2500", hvor o'et er
erstattet af en rød plet, på siden af den.
Selvstyren fulgte med en båd som vi købte.
Med i papirerne var en installations beskrivelse af en Europilot 1500.
Så det er måske en Europilot.

Jeg har selv søgt på nettet men har ikke fundet noget brugbart.

mvh Torben

Fra : Tim Refsgaard

Dato : 17-03-03 01:08

Navico blev opkøbt af Simrad/Kongsberg for ca. 8 år siden.

Jeg vil tro at Navico Tillerpilot udgik af produktion for ca. 15 år siden.

Betjening af autopiloten er forholdsvis nem. Du styre den ønskede kurs. Sæt
pilotens "bagende" på plads. Tænd for piloten (gøres på siden) sæt den i
pos. 1,2 eller 3 (kan ikke huske om der også er en pos. 4, men bruges til
hvor hurtig piloten skal regere). Drej på kompas rusen til "tillerpinden"
når ud til rorpinden og sæt den fast på tappen. Nu vil piloten holden
kursen.

Nej, piloten har ikke en NME udgang til brug for GPS. Endvidere sidder der
et sort låg der gemme på et udtag til en fjernbetjening på siden bagerst.

God fornøjelse

Tim

Fra : Arne Sveipe Knudsen

Dato : 27-03-03 10:01

Det er uttak for fjernkontroll eller vindfløy. Jeg har både en gammel
fjenkontroll og vindfløy liggende om du skulle være interessert. Tror kansje
at jeg har min gamle bruksanvisning liggende i båten, som står tildekket i
venteropplag. Den er ikke beregnet for tilkopling til GPS.

Hilsen Arne Knudsen
http://home.online.no/~arkmarin