Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Støv indeni objektiv
Fra : Thomas

Dato : 14-03-03 00:15

Hejsa

Jeg har nu haft mit EOS 300V med tilhørende 28-105mm objektiv.
Det kører fint, og uden problemer... MEN! I dag da jeg lige ville
rengøre objektivet, opdagede jeg at der sad et lille støvkorn inde
på bagsiden, af de forreste glas i objektivet... Jeg aner bare ikke
hvordan det er kommet derind...
Er der nogen der har oplevet noget lignende herinde? Støv indeni
objektivet... Hvad kan man gøre ved det??
Jeg tror såmænd ikke at det har nogen betydning for billederne...
Jeg kan nemlig ikke se det, når jeg kigger igennem søgeren... men
det er da alligevel lidt irriterende...

Mvh. Thomas

Fra : Peter Schrøder

Dato : 14-03-03 08:36

"Thomas" skrev
> [...]
> rengøre objektivet, opdagede jeg at der sad et lille støvkorn inde
> på bagsiden, af de forreste glas i objektivet... Jeg aner bare ikke

Mange zoom objektiver suger faktisk ret meget når
man bevæger linsegrupperne.

> [...]
> Jeg tror såmænd ikke at det har nogen betydning for billederne...
> Jeg kan nemlig ikke se det, når jeg kigger igennem søgeren... men

Det har næppe nogen betydning. At skille objektivet ad kan være
skæbnesvangert. Hvis du af vanvare kommer til at løsne den ring som
fastholder blændelamellerne, risikerer du ikke at kunne samle
objektivet igen.

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 14-03-03 11:32

"Thomas" <Thomas.Elbo@Privat.dk> wrote in news:3e711122$0$31937
$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> Er der nogen der har oplevet noget lignende herinde? Støv indeni
> objektivet...

Masser af gange..

> Hvad kan man gøre ved det??

Send det til rensning hos Canon hver 3. måned.. nej, spøg til side, der er
ikke noget at gøre og det har normalt ingen betydning for billederne...

> Jeg tror såmænd ikke at det har nogen betydning for billederne...

Helt enig - det kan normalt ikke ses.

--
Regards / Med venlig hilsen
Kenneth

e-mail: kenneth at TRAPdarling dot dk - REMOVE TRAP