Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Hvad vej ?
Fra : Gerner

Dato : 13-03-03 20:38

Findes der digitale kameraer som kan loade billeder fra pc til kamera ?
Formålet skulle være at vise billederne til nogen der ikke har en computer og
som ikke kan besøge en.
Print er heller ikke en løsning.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Rosch

Dato : 13-03-03 20:59

Gerner wrote:
> Findes der digitale kameraer som kan loade billeder fra pc til kamera
> ? Formålet skulle være at vise billederne til nogen der ikke har en
> computer og som ikke kan besøge en.
> Print er heller ikke en løsning.

Det kan feks. mit Olympus C 990 Zoom (som jeg i øvrigt har til salg i
marked.privat.foto)

Rosch
Fjern IKKE no spam i mailadresse

Fra : Peter Schrøder

Dato : 14-03-03 08:39

"Gerner" skrev...
> [...]
> Formålet skulle være at vise billederne til nogen der ikke har en computer

Det kan en del kameraer. Problemet er, at de i de fleste
tilfælde ikke kan vises billeder, som er bearbejdet, men
kun billeder i kameraets "eget" format.

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Morten

Dato : 14-03-03 10:42

> Det kan en del kameraer. Problemet er, at de i de fleste
> tilfælde ikke kan vises billeder, som er bearbejdet, men
> kun billeder i kameraets "eget" format.

Mit rimeligt nye Kodak DX4900 kan ikke, kun eget format og andre kodak
billeder, gætter på den kigger i EXIF headeren og ser efter om der står
"kodak".
Mit gamle HP C500 kunne derimod vise de fleste billeder uden problemer
uanset højdebreddeforhold, EXIF header og kompression. Progresive (dem hvor
billedet vises i finere og finere kvalitet i takt med loading, f.eks. i
browser) kunne den dog ikke vise.

Henter mit bestilte Canon S50 i morgen, så får vi se hvad den kan... :)

Mvh
Morten

Fra : Streetteam

Dato : 14-03-03 09:07

Mit gamle kodak dc215 kunne, så det kan de fleste vel.

Jeg tog billederne fra pc'en og lagde over på cf-kortet (jpeg format - se
hvad kameraet bruger)

Så tog jeg hen til mine venner og bruge videokablet til at koble kamera til
tv (de fleste kameraer har et videokabel med - gult phono stik i den ene
ende- som man kan tilslutte kameraet til tv'et med.)

Så kan du se billederne direkte fra kameraet.
---------

Jeg bruger også CF kortet som en ekstra disk når jeg skal flytte filer
mellem to pc'er. Kortlæseren smides bare i ubs porten også fungere CF kortet
som en lille harddisk.

Mvh Per

Fra : Gerner

Dato : 14-03-03 11:33

On Fri, 14 Mar 2003 09:06:59 +0100, "Streetteam" <Per@streetteam.dk> wrote in
dk.fritid.foto:

>Mit gamle kodak dc215 kunne, så det kan de fleste vel.

Jeg fik spørgsmålet selv fra en der vil købe et digikamera og havde en vag
fornemmelse af at det kunne lade sig gøre. Jeg har selv købt digikamara for
nylig og kikkede rundt i beskrivelserne og tekniske data, men den funktion er
åbenbart ikke vigtig nok til at omtale.

Mit kamera kan ikke loade fra pc. (kodak cx4200, kan det jeg vil den kan)

> [...]
>ende- som man kan tilslutte kameraet til tv'et med.)
>
>Så kan du se billederne direkte fra kameraet.

Ja det var vist meningen. Det udnytter jeg selv flittigt for at se hvilke
billeder der får æren at komme over i min pc.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto