Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kan mit kamera være skadet?
Fra : Kent

Dato : 13-03-03 20:11

Hej

Jeg har lige købt et Canon Powershot G3 og er ved
at gøre det klar.

Jeg tændte kameraet men glemte desværre at tage
linsehætten af. Nu ved jeg jo, at linsen bare burde
skubbe linsehætten af, når linsen kommer ud. Det
sker der ikke noget ved. Det gjorde den bare ikke!!
Det viste sig, at snoren der sidder på linsehætten
sad fast mellem kameraet og linsehætten, hvilket
gjorde at linsehætten sad meget godt fast!!

Kameraet forsøgte at skubbe linsen ud et
par gange, hvorefter den bippede tre gange
og ordet "LENS" viste sig i displayet på toppen
af kameraet. Derefter slukkede kameraet af sig
selv.

Kan der være sket skade på kameraet?
Det håber jeg så sandelig ikke!!

Vh
Kent

Fra : Peter

Dato : 13-03-03 21:16

I så fald burde mit G2 være helt dødt.

Linsen kan ikke skubbe hætten af - derfor kommer den med fejlen LENS.

Tag hætten af og tryk en gang på udløseren - så kommer linsen ud igen.

/Peter

Fra : Kent

Dato : 13-03-03 21:39

"Peter" <pet@stubnet.dk> skrev i en meddelelse
> I så fald burde mit G2 være helt dødt.

Er det samme da sket flere gange for dig?

> Linsen kan ikke skubbe hætten af - derfor kommer den med fejlen LENS.
>
> Tag hætten af og tryk en gang på udløseren - så kommer linsen ud igen.

Jaaae, det kunne jeg godt regne ud . Jeg har zoomed ind og ud og taget
nogle billeder, og det ser ud til at fungere normalt.

Jeg er mere rolig. Pyha . Meeen, en lille tvivl nager stadig i mit sind.
Ærgeligt at det skulle ske!

Det er vel normalt, at flashen bliver alt for kraftig ved
macrofotografering på helt kort afstand. Jeg mener, at
jeg har læst det et sted. Endnu en god grund til at købe
en 420Ex, som kan bounces.

Vh
Kent

Fra : Martin Gleit

Dato : 13-03-03 22:06

> [...]
> nogle billeder, og det ser ud til at fungere normalt.
>
> Jeg er mere rolig. Pyha . Meeen, en lille tvivl nager stadig i mit

kent, dit kamera er ikke et spædbarn...tag det roligt, det fejler ikke
noget...gad vide hvornår susan er klar.venter stadig i spænding....

Fra : Kent

Dato : 13-03-03 22:23

"Martin Gleit" <marting*nospam*@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> kent, dit kamera er ikke et spædbarn...tag det roligt, det fejler ikke
> noget.

Nej - det er jeg også overbevist om nu. Jeg har også spurgt i
"Canon Forum" på www.dpreview.dk . En person gjorde mig
her opmærksom på, at problemet rent faktisk er beskrevet
i manualen side 29 øverst. Der står det helt klart og tydeligt,
at ordet "LENS" vil blive vist i displayet og at kameraet
vil give nogle bib fra sig, hvis linsen møder modstand.
Kameraet er altså konstrueret til at holde linsen tilbage,
hvis den møder modstand. Smart nok.

Ja, det kunne jeg selvfølgelig også have sagt mig selv .
Hvis en så lille ting kunne ødelægge kameraet, så kunne
Canon jo ikke lave andet end at reparere kameraet
i én uendelighed. Men - du ved jo nok - når man lige
har fået kameret, så er man jo helt utrolig øm omkring
det .

Jeg har iøvrigt lige testet kameraet for døde pixels
ved at tage et billede i totalt mørke uden blitz. Der
var heldigvis ingen.

Vh
Kent

>...gad vide hvornår susan er klar.venter stadig i spænding....

Ja, det er altså ret irriterende. Jeg fortryder egentlig, at
jeg ikke registrede mig hos PayPal for længe siden. Så
havde jeg haft Lensmaten nu. Men nu vil jeg altså ikke
gøre det, for de MÅ da være klar med Visabetaling
indenfor meget kort tid!!

Vh
Kent

Fra : Olesen

Dato : 13-03-03 23:20

"Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> skrev i en meddelelse

> Kameraet er altså konstrueret til at holde linsen tilbage,
> hvis den møder modstand. Smart nok.

Hvilken modstand var der tale om ?

Fra : emj

Dato : 13-03-03 23:55

On Thu, 13 Mar 2003 23:19:50 +0100, "Olesen" <olesen@jubiipost.dk>
wrote:

>Hvilken modstand var der tale om ?
Formodentlig det låg, som man skal huske at tage af.
Hilsen emj

Fra : Kent

Dato : 14-03-03 06:11

> Hvilken modstand var der tale om ?

Det var måske en ide at læse mit første indlæg,
som startede tråden.

Vh
Kent