Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Spørgsmål ved G3, Zoombrowser, hurtigt ple~
Fra : Kent

Dato : 13-03-03 18:09

Hej

Jeg har lige fået følgende udstyr ind ad døren:

Canon PowerShot G3
Ridata 256Mb Compact Flash Card
Hama M52 POL filter Cirkulær
SanDisk ImageMate 6in1 Card Reader - USB 2.0

Restordre:
Hama Lens Pen
Hama M52 UV filter HTMC

Lige nu står kameraet til opladning.

Jeg er usikker på, om jeg skal installere driveren til kameraet,
når jeg har kortlæseren. Det skal indskydes, at jeg har Windows XP.

Jeg har nu gjort det, at jeg har installeret alt softwaren fra Cd'rommen
der var med, Canon Solution Disk. Dernæst står der i manualen, at
kameraet skal tilsluttes via USB-stikket. Det har jeg jo så ikke gjort
endnu, da kameraet først skal oplades. I det øjeblik, jeg slutter kameraet
til, vil en XP-driver derefter blive installeret - men er det nu klogt?
Altså når jeg har kortlæseren, skal jeg vel bare installere den og så
slut - eller hvad. Vil jeg ellers ikke få installeret 2 drivere, hvor jeg
egentlig bare har brug for den ene?

Nu håber jeg, det er til at forstå

Vh
Kent

Fra : Niels

Dato : 13-03-03 18:17

Skal du kun bruge kortlæseren til at hente billederne, så smider du bare den
i usb porten xp betragter don så som en extra harddisk og du kan så hente
billederne via stifinderen

..

Fra : Kent

Dato : 13-03-03 18:34

"Niels" <Niels@øøø.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
den
> i usb porten xp betragter don så som en extra harddisk og du kan så hente

Okay.

Der ikke et program/driver, der venter på, at jeg skal
tilslutte kameraet nu, vel? Altså noget der optager unødige
systemressourcer? Der er ikke noget se på statuslinien.

"Skal du kun bruge kortlæseren til at hente billederne....",
skrev du. Jamens hvad skulle jeg da ellers bruge den til?
Nu skriver jeg ikke dette for at være næsvis, men fordi
jeg faktisk ikke ved det .

Vh
Kent

Fra : ha

Dato : 14-03-03 13:31

> "Skal du kun bruge kortlæseren til at hente billederne....",
> skrev du. Jamens hvad skulle jeg da ellers bruge den til?
> Nu skriver jeg ikke dette for at være næsvis, men fordi
> jeg faktisk ikke ved det .

Kortlæseren kan - hvis du isætter et kort - også bruges
som en ekstra lille harddisk så du kan flytte f.eks. små
programmer o.lign. til en anden puter.

De drivere der fulgte med kameraet skal du ikke installere,
fordi du jo ikke vil bruge kameraproducentens software
til at overføre billeder kamera til puter. Du har - synes jeg -
klogt valgt at bruge kortlæseren, så kan du glemme alt om
kameraets medfølgende overførsels-software.

Om du så vil bruge der evt. medfølgende billedbehandlingsprg.
er en helt anden sag.

Held og lykke med dit nye legetøj.

mvh
ha

Fra : Kent

Dato : 15-03-03 12:50

"ha" <not-me@dot.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> kameraets medfølgende overførsels-software.
>
> Om du så vil bruge der evt. medfølgende billedbehandlingsprg.

Tak for det - og tak for svaret

Vh
Kent

Fra : Per O.

Dato : 16-03-03 10:55

Kent wrote:
> "ha" <not-me@dot.com> skrev i en meddelelse

> Tak for det - og tak for svaret
>
> Vh
> Kent

Hvis det er som med G2'eren, skal du bruge den direkte opkobling fra kamera
til pc til at indstille nogen af de ting som kameraet kan. Man kan f.eks.
indsætte en tekst i kameraet som siger hvem ejeren er, hvilket kræver adgang
til et tastatur. Indstilling af dato og klokkeslet er også noget man kan
gøre fra pc'en.

Per O.

Fra : Anders Bo Rasmussen

Dato : 16-03-03 16:22

On Sun, 16 Mar 2003 10:55:29 +0100 Per O. wrote:

> [...]
> til et tastatur. Indstilling af dato og klokkeslet er også noget man kan

På G3 kan man godt stille dato og klokkeslet på kammeraret.

--
En særdeles kedelig .signature