Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Billeder på nettet - hvordan?
Fra : Preben Andersen

Dato : 13-03-03 17:58

Hvilket program er velegnet til at vise billeder på nettet med? Jeg tænker
på en hjemmeside, hvor billederne kan arrangeres pænt og vises som
thumbnails og blive store, når der klikkes på dem.

mvh
Preben

Fra : emj

Dato : 13-03-03 18:07

On Thu, 13 Mar 2003 17:57:32 +0100, "Preben Andersen" <pran@privat.dk>
wrote:

>Hvilket program er velegnet til at vise billeder på nettet med? Jeg tænker
>på en hjemmeside, hvor billederne kan arrangeres pænt og vises som
>thumbnails og blive store, når der klikkes på dem.

Der er rigtig mange billedbehandlingsprogrammer, der kan det. Hvilke
billedbehandlingsprogrammer har du?
Hilsen emj

Fra : Preben Andersen

Dato : 14-03-03 06:14

"emj" <emj@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> Der er rigtig mange billedbehandlingsprogrammer, der kan det. Hvilke
> billedbehandlingsprogrammer har du?

Jeg har Photoshop 6.0, kan den bruges?

mvh
Preben

Fra : høstblomsten

Dato : 14-03-03 08:37

"Preben Andersen" <pran@privat.dk> skrev:

Hej Preben

> Jeg har Photoshop 6.0, kan den bruges?

Ja!! I Photoshop findes en funktion, hvor du kan lave et
fotogalleri.
Efterfølgende kan du ændre både tekst og baggrundsfarve i
"galleriet".

> mvh
> Preben

Go'e hilsner...
~ høstblomsten ~

Fra : Madsen

Dato : 14-03-03 15:37

Preben Andersen skrev:

> Jeg har Photoshop 6.0, kan den bruges?

File > Automate > Web Photo Gallery.

Hvis du kører WinXP så kan du også få et powertoy som kan lave en
webside med dine billeder for dig. Værktøjet hedder HTML Slide Show
Wizard og kan hentes på følgende adresse:
<http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/downloads/powertoys.asp>

Madsen.

Fra : Peter Kjær

Dato : 13-03-03 18:59

Hejsa,

Jeg har tidligere benyttet Arles som du kan hente på tucows.cybercity.dk
(trial version). Det er et meget let og brugervenligt program med mange
faciliteter til at lave html sider med.

--
Ses,

Peter Kjær

www.dacor.dk - Min hjemmeside om dykning, med stort online billedgalleri.

Fra : Peter Loumann

Dato : 13-03-03 19:26

wrote:

>Hvilket program er velegnet til at vise billeder på nettet med? Jeg tænker
>på en hjemmeside, hvor billederne kan arrangeres pænt og vises som
>thumbnails og blive store, når der klikkes på dem.

Det kan de fleste grafikprogrammer, eller du kan gøre det i hånden,
hvis du kan en smule billedbehandling og en smule html. Du kan evt.
lure noget kode af fra sider der gør det (f.eks. via min sig.).

Hvis du bare skal have lavet en eller flere sider thumbnails med links
til billeder i fuld størrelse, der vises råt, uden nogen baggrund
eller tekst, så gør det geniale og gratis Irfan View det udmærket.

http://www.irfanview.com/

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Ingrid

Dato : 13-03-03 19:50

Hmmm, hvis man har lagt billeder i Irfan View , hvordan kan man gøre dem
store igen ??

Hilsen Ingrid

--
http://home20.inet.tele.dk/web/
http://home6.inet.tele.dk/ingrid/

Fra : Peter Loumann

Dato : 13-03-03 20:54

On Thu, 13 Mar 2003 19:50:16 +0100, "Ingrid" <stub@tdcadsl.dk> wrote:

>Hmmm, hvis man har lagt billeder i Irfan View , hvordan kan man gøre dem
>store igen ??

Hvis du laver thumbnails i hånden, så laver du dem på kopier, så du
bevarer originalerne.

Men Irfan View kan lave tricket automatisk. Vælg File, Thumbnails. Åbn
den ønskede mappe. Marker de fotos, du vil bruge. Vælg Save selected
thumbs as HTML-file. Leg lidt med det, læs evt. lidt i hjælpefilen.

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Lars [8210]

Dato : 13-03-03 19:50

Preben Andersen wrote:
> [...]
pænt og vises
> som thumbnails og blive store, når der klikkes på dem.

Hej Preben

Prøv ACDSee

Kan hentes i prøveversion her:

http://www.acdsystems.com/English/index.htm

--
Med venlig hilsen / Gruß

Lars

e-mail: lars9999@NOSPAMexcite.com Remove the obvious.
Besuchen Sie meine Foto-links / Visit my Photo-links /
Besøg min Foto-links:
http://home19.inet.tele.dk/ne/foto.htm

Fra : Thomas N

Dato : 13-03-03 20:31

Photoshop 7.0 hvis du har den - den er enkel...

Thomas

Fra : Preben Andersen

Dato : 14-03-03 13:05

"Preben Andersen" <pran@privat.dk> wrote in message
> Hvilket program er velegnet til at vise billeder på nettet med? Jeg tænker
> på en hjemmeside, hvor billederne kan arrangeres pænt og vises som
> thumbnails og blive store, når der klikkes på dem.

Tak for alle de gode råd, jeg vil afprøve de forskellige muligheder.

mvh
Preben