Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Ombygning af gl. Nikkor obj.
Fra : Fam. Andersen

Dato : 13-03-03 10:34

Jeg har et gl. Nikkor H Auto objektiv (300mm 4,5), det er fra tiden før Ai
og Ais. Det skulle gerne laves om til at fungere sammen med mit F4s.
Nikon Danmark kan ikke hjælpe med et ombygningssæt. Jeg ved jeg kan få det i
USA hos Pacific Rim til 25 Usd. men det ville jo være lidt lettere hvis der
var nogen herhjemme der ligger inde med et sæt.
Ka' nogen hjælpe ???

Hilsen Niels

Fra : Per M

Dato : 13-03-03 20:22

Hej Niels
Hvis du er meget fiks på fingrene, kan du gøre det selv, men man skal vist
have is i maven. Under alle omstændigheder findes der en fyr, der hedder
Lars Holst Hansen, som har gjort det selv, og han har lavet en rigt
illustreret side om det her:
http://www.zi.ku.dk/personal/lhhansen/photo/repair/aimod/aimod.htm

Mvh
Per M

Fra : Fam. Andersen

Dato : 15-03-03 01:33

"Per M" <ondeaage@galnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> have is i maven. Under alle omstændigheder findes der en fyr, der hedder
> Lars Holst Hansen, som har gjort det selv, og han har lavet en rigt

Hej.

Jeg har været inde og tjekke siden, det virker som lidt af en opgave for at
spare 350,- kr. Så det ender nok med at jeg sender bud i USA efter et
ombygningssæt.
Jeg har fundet ud af at jeg godt kan bruge objektivet sammen med F4'eren som
det er. Man skal blot huske at bruge nedblændingsknappen når der eksponeres,
det er godt nok lidt "bøvlet" men det ka' lade sig gøre.

Hilsen Niels