Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Photo Album Program ?
Fra : Sparre

Dato : 12-03-03 20:22

Hejsa

Jeg søger et program hvor man kan sortere fotos i små albums, og evt. skrive
en beskrivelse, sted og tidspunkt hvor billederne er taget.... hvilke
programmer kan det ?

--
Sparre

Fra : Peter Loumann

Dato : 12-03-03 20:42

On Wed, 12 Mar 2003 20:22:20 +0100, "Sparre"
<christian@NOSPAMsparre.it> wrote:

> [...]
>en beskrivelse, sted og tidspunkt hvor billederne er taget.... hvilke

Hvis du med 'albums' mener mapper (folders) og evt. genveje til
favoritter, så: masser! Jeg foretrækker selv Thumbs Plus, men mange er
glade for ACDSee og der er adskilligt flere. Et gratis findes på

http://www.fototime.com/

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Peter Rinder

Dato : 12-03-03 21:22

> Jeg søger et program hvor man kan sortere fotos i små albums, og evt.
skrive
> en beskrivelse, sted og tidspunkt hvor billederne er taget.... hvilke
> programmer kan det ?

Jeg har lige fået programmet Adobe Photoshop Album.
Har desværre ikke haft så meget tid til at lege med det endnu, men jeg synes
det ser lovende ud.
Er i hvert fald nemt at bruge.

Peter

Fra : Kenneth

Dato : 12-03-03 22:01

> Jeg har lige fået programmet Adobe Photoshop Album.
> Har desværre ikke haft så meget tid til at lege med det endnu, men jeg
> [...]

Ja, men har ET KÆMPE MINUS. Man kan ikke "caption" flere billeder på én
gang, hvilket er dårligt

Kenneth
www.ziax.dk

Fra : Peter

Dato : 12-03-03 22:17

Hvis du vil bruge penge på programmet, så prøv at kikke her:

http://www.fotostation.com/

../Peter

Fra : Thomas A. Jørgensen

Dato : 12-03-03 20:31

"Sparre" <christian@NOSPAMsparre.it> skrev i en meddelelse
> [...]
skrive
> en beskrivelse, sted og tidspunkt hvor billederne er taget.... hvilke

Det er der mange programmer der kan.
Et par gode forslag er FotoStation eller Adobe Photo Album.
De kan begge to begge dele.

Thomas A. Jørgensen

Http://www.freelance-foto.dk

Fjern tallene fra min e-mail adresse.
Så skulle den gerne virke.

Fra : Ukendt

Dato : 13-03-03 07:59

> [...]
skrive
> en beskrivelse, sted og tidspunkt hvor billederne er taget.... hvilke

Imatch fra www.photools.com

Features:

- Dynamiske kategorisering(bort med den gammeldagse
key-word måten!!) Lar det kategorisere en selection med
fotos med et par tastetrykk, og vips, bildene er
knyttet til en eller flere kategorier i en go..

-Full støtte for IPTC(www.iptc.org)

- Scripting muligheter(Last ned scripter og la dem
gjøre jobb for deg.

- Svært kraftige søkemuligheter(And/OR/Not +++) med
regular expression muligheter!

- Støtter offline Cahce(flytt bildene til cd'er og
programmet vet hvor de er)

++

I forhold til din beskrivelse anbefaler jeg at du tar
en nøye kikk på Categories. Den må bare oppleves!

Fra : Bjarne Aabrandt

Dato : 13-03-03 10:26

> Jeg søger et program hvor man kan sortere fotos i små albums, og evt.
> skrive en beskrivelse, sted og tidspunkt hvor billederne er taget....
> hvilke programmer kan det ?

Jeg vil foreslå 2 muligheder.
Den ene er MyAlbum, som især udmærker sig ved de gode søgemuligheder på
billederne bagefter.
Det kan hentes her: http://www.myalbumpro.com
Det andet er XnView.
Det kan hentes her: http://www.xnview.com
Begge er ganske gratis at bruge for privat-personer og de kan begge fås på
dansk.

/Bjarne Aabrandt

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 13-03-03 10:54

Sparre wrote:

> Jeg søger et program hvor man kan sortere fotos i små albums, og evt.
> skrive en beskrivelse, sted og tidspunkt hvor billederne er taget....
> hvilke programmer kan det ?

Det er der mange som kan... men til hvilket OS ?

--
Martin L. Johansen
..:: T U X 3 D O . C O M ::.

Fra : Thomas Munk

Dato : 14-03-03 08:33

http://mmmunk.dk/photoalbum

Fra : Carsten Schack-Eriks~

Dato : 15-03-03 08:59

> [...]
skrive
> en beskrivelse, sted og tidspunkt hvor billederne er taget.... hvilke

Se på Styr på fotografierne http://www.cse-it.dk

Der mulighed for teskt og noter og kategorier og alt er søgbart, der kan
også laves albums, som kan lægges på web eller CD eller VCD.

Mvh
Carsten