Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Flash til Sony DSC-717
Fra : Søren Poulsen

Dato : 12-03-03 15:37

Er der nogle, der ved, om dette kamera kan anvende andet end en Sony flash?

Evt. hvad, man i så fald vil gå glip af af funktioner?

Fra : Kristian Storgaard

Dato : 12-03-03 16:27

"Søren Poulsen" skrev:

> Er der nogle, der ved, om dette kamera kan anvende andet end en Sony flash?

Ja. 717'eren har modsat sin forgænger 707'eren fået en "Hot Shoe", så du kan
bruge en helt almindelig flash. Hot Shoe'en skal aktiveres inde i
set-up-menuen.

> Evt. hvad, man i så fald vil gå glip af af funktioner?

Jeg har selv den originale HVL-F1000-flash til mit 717. Den har (så vidt jeg
er kommet frem til indtil nu) ikke nogen helt specielle funktioner.

Den har en indbygget lysmåler og tænder selv sammen med kameraet. Den bruger
ikke en gang selv den nye Hot Shoe, men skal sættes til med ledning. Til
gengæld følger der en skinne med, så du kan sætte den på siden af kameraet,
i stedet for ovenpå, hvis det skulle have interesse - det er vist et levn
fra 505'eren der ikke havde en sko til flash overhovedet.

I øvrigt: hængslet fakkel og ledetal på 28.

/kristian

Fra : U. Pedersen

Dato : 12-03-03 20:51

Søren Poulsen skrev:

>Er der nogle, der ved, om dette kamera kan anvende andet end en Sony flash?
>
>Evt. hvad, man i så fald vil gå glip af af funktioner?

Hej Søren.

Det er ikke noget problem, jeg bruger en Hanimex Pro 550 blitz i
hot-skoen, og det virker bare, så du kan roligt bruge den fra dit evt.
analoge kamera

U.P.

http://www.digifoto-nord.dk (min legeplads)

Fra : Søren Poulsen

Dato : 13-03-03 07:57

> Det er ikke noget problem, jeg bruger en Hanimex Pro 550 blitz i
> hot-skoen, og det virker bare, så du kan roligt bruge den fra dit evt.
> analoge kamera
> --

Tak for svar!

Det vil sige, at jeg fint vil kunne anvende min gamle Canonn Speedlight 277.
Hvordan vil det så være med lysmåling? Jeg ved, at med mine A1 og T90 huse
udsender flashen et rødt lysglimt til brug for lysmåling. Med Sonyen kan jeg
vel ikke nyde god af nogen belysningsautomatik?

Fra : U. Pedersen

Dato : 13-03-03 08:15

Søren Poulsen skrev:

> [...]
>udsender flashen et rødt lysglimt til brug for lysmåling. Med Sonyen kan jeg
>vel ikke nyde god af nogen belysningsautomatik?

Søren nu forlanger du vist også det umulige, så må du nok hen og købe
Sony originale

Når du bruger hot-skoen, springer den indbyggede blitz ikke op, så du
skal prøve dig lidt frem.

Men blænde 2.2 på 80/sek har jeg brugt min flash som udfyldningslys og
så kan du jo selv bedømme om det er godt eller skidt
http://www.digifoto-nord.dk/mennesker/imagepages/image14.html