Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
bedere til mørke billeder
Fra : Jesper Pedersen

Dato : 12-03-03 11:45

Hejsa

Jeg har idag et Digitalt Agfa CL30 1.3 Mpixel kamera, jeg syntes det kræver
meget lys for at tage gode billeder, jeg har prøvet at lave den hvid test,
og er nu på udkig efter nyt, men hvad skal jeg kigge efter, har set det tit
er nævnt noget med CCD hvad betyder det, og er det så vigtigt om det er 2.1
eller 3.9 Mpixels

Jeg skal kun bruge det til hygge brug, altså ferie og familliefest billeder
osv

jeg har fået tilbud på et HP Photosmart 320 til omkring 1250 kr

også har jeg kigget på dette

http://www.qxl.com/cgi-bin/home/qxlhome.cgi/DA/QXL/PR/Q1019402056/_42723660/
SR60-95-70E895E70011B3/

Findes der evt gode internet side i udlandet hvor man kan finde billige
kameraer

Bliver jeg bedere kørerne eller kan jeg lige så godt beholde det jeg har

Mvh Jesper

Fra : Alex Linaa

Dato : 12-03-03 13:26

"Jesper Pedersen" <duval@FJERNDETTEgrov.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> meget lys for at tage gode billeder, jeg har prøvet at lave den hvid test,
> og er nu på udkig efter nyt, men hvad skal jeg kigge efter,

Hvis det er til hyggebrug, ville jeg gå efter Olympus C220Zoom.
Det fås til kr. 1.995,- på www.edbpriser.dk
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1324677954

> har set det tit
> er nævnt noget med CCD hvad betyder det,

CCD'en er den "plade" i kameraet der registrerer lyset/billedet. Jo flere
Megapixels, jo større CCD.

> og er det så vigtigt om det er 2.1
> eller 3.9 Mpixels

Med hensyn til om kameraet kræver meget eller lidt lys, er antallet af
Mpixels helt ligegyldigt.
Det der er vigtigt er objektivets kvalitet, herunder hvor stor blændeåbning
det kan præstere, og kvaliteten af målemetoden i automatikken. Det
ovennævnte Olympus er et godt køb hvad angår begge disse.

> Jeg skal kun bruge det til hygge brug, altså ferie og familliefest
billeder
> osv

Hvis du ikke skal printe store billeder ud, er der ingen grund til at gå
over 2 Mpixels.

> jeg har fået tilbud på et HP Photosmart 320 til omkring 1250 kr

Jeg har endnu til gode at se et virkeligt godt billede fra et HP-kamera.

> også har jeg kigget på dette

http://www.qxl.com/cgi-bin/home/qxlhome.cgi/DA/QXL/PR/Q1019402056/_42723660/
> SR60-95-70E895E70011B3/

Det ville jeg ikke turde købe, uden den garanti for kvalitet som
mærkevarefabrikanterne tilbyder. 3 Mpixels kan nemt være et dårligt køb,
hvis optik og automatik er noget BR-legetøj.

> Findes der evt gode internet side i udlandet hvor man kan finde billige
> kameraer

http://www.guenstiger.de er et godt bud, men det føromtalte Olympus er
næsten lige så billigt i Danmark

> Bliver jeg bedere kørerne eller kan jeg lige så godt beholde det jeg har

Kender ikke dit kamera, så det skal jeg lade være usagt.
Du kan se sammenligninger af kameraer her:

http://steves-digicams.net
http://www.dpreview.com

venlig hilsen
Alex Linaa

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 12-03-03 14:42

Alex Linaa wrote:

> Jeg har endnu til gode at se et virkeligt godt billede fra et HP-kamera.

Også her, og især HP 318/320 er umådeligt ringe. Øv. Printere og scannere
kan de finde ud af at lave - alt andet burde de holde sig fra.

--
Martin L. Johansen
..:: T U X 3 D O . C O M ::.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 12-03-03 14:47

"Martin L. Johansen" <ares@REMOVEc.dk> skrev i en meddelelse

> Også her, og især HP 318/320 er umådeligt ringe. Øv. Printere og scannere
> kan de finde ud af at lave - alt andet burde de holde sig fra.

> [...]

He He, Jeg har set et HP tage gode billeder. Desværre var man bare ikke
rigtigt klar over hvornår det tog billeder, og hvornår det lod være. Så jeg
syntes heller ikke lige jeg vil anbefale HP. Nu kender jeg ikke lige dit
var det CL 30 du skrev, har selv CL 20 & 34, men har det ikke variabel
hvidbalance, det kan være den skal stilles lidt. Jeg har kun godt at sige om
mine Agfa'er. De tager nogle formidable billeder, i betragtning af at det er
så små kameraer.

M.V.H....Benny..